شناسه خبر : 36785 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

از اتیوپی تا آمریکا

کرونا بدتر است یا ازدواج کودکان؟

در بخش تحقیق این شماره تجارت فردا، مقالاتی علمی انتخاب، ترجمه، خلاصه و منتشر شده‌اند که به سه مساله مهم و جذاب می‌پردازند: ازدواج در سنین پایین، رادیکال شدن سیاستمداران در ایالات متحده و تیره شدن چشم‌انداز مالی خانوار توسط کرونا.

در این تحقیق علمی صورت‌گرفته روی ازدواج در سنین پایین این نتیجه به دست آمده است که یک سال به تاخیر انداختن ازدواج می‌تواند باعث بهبود سرمایه انسانی و سلامت زنان شود که نتیجه آن حتی برای فرزندانشان نیز سودمند خواهد بود. در سال 2012 در کشورهای در حال توسعه از هر سه زن، یکی قبل از رسیدن به 18سالگی ازدواج کرده و بیش از 10 درصد این ازدواج‌ها در سنین کمتر از 15 سال رخ داده است. اتیوپی یکی از کشورهایی است که برای کاهش آسیب‌های ناشی از ازدواج در سنین پایین، سن ازدواج قانونی را از 15 به 18 افزایش داده است.

از طرفی ریشه‌های اقتصادی شکاف سیاسی در ایالات متحده در انتخابات 2016 دستمایه یک تحقیق دیگر قرار گرفته است که در آن تشدید دوقطبی شدن انتخابات را با تحلیل دلایل و ریشه‌های اقتصادی آن بررسی می‌کند.

در نهایت کرونا، که پای ثابت تمامی گفت‌وگوها و نوشته‌های این روزها در محافل مختلف سیاستگذاری و دانشگاهی است به موضوع مقاله دیگری برای دانشگاهیان در انگلستان و سوئد تبدیل شده که طی آن رفتار مالی افراد و خانوار را مورد بررسی قرار داده‌اند؛‌ از جمله برداشت‌های فردی از چشم‌انداز وضعیت اقتصادی فردی، ملی و جهانی طی بیماری همه‌گیر کرونا و رکود اقتصادی همزمان و رفتار ناآگاهانه اقتصادی افراد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها