شناسه خبر : 9036 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

گفت‌وگو با هانس دیوید روکس مدیرکل توسعه و سرمایه‌گذاری ‌هایپرمارکت‌های ماف‌پارس

هایپرمارکت جدید برای تهران

بازار ایران با پتانسیل‌های فراوان زمینه‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری دارد. البته این دیدگاه شخصی من است و معتقدم این بازار یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خاورمیانه و حتی قاره آسیاست که می‌تواند برای سرمایه‌گذاران و تجار بزرگ جهانی جذاب باشد

index:1|width:200|height:126|align:right بازار ایران چه جذابیت‌هایی برای مارکت‌هایی چون‌ هایپر دارد که با وجود اعمال تحریم‌های یکجانبه اروپا و آمریکا حاضر به ترک این کشور نیستند؟
بازار ایران با پتانسیل‌های فراوان زمینه‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری دارد. البته این دیدگاه شخصی من است و معتقدم این بازار یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خاورمیانه و حتی قاره آسیاست که می‌تواند برای سرمایه‌گذاران و تجار بزرگ جهانی جذاب باشد. این کشور از امکانات خوبی برخوردار است و می‌توان با زمینه‌سازی مناسب از قابلیت‌های اقتصادی آن بهره برد.‌ هایپر‌مارکت که در ایران با برند‌ هایپر‌استار شناخته می‌شود، تلاش کرد با استفاده از این فضا دامنه فعالیت‌های خود در ایران را گسترش دهد و بر تعداد شعب خود در ایران بیفزاید. برنامه‌های توسعه‌ای ما بر افزایش تعداد شعبه‌هایمان در ایران متمرکز است و درصدد هستیم علاوه بر شهرهای بزرگ شهرهای کوچک را نیز پوشش دهیم.

بنابراین‌ هایپر‌استار برنامه‌های جدیدی در ایران دارد.
بله، همین‌طور است. در حال حاضر ما یک‌ هایپر‌مارکت در تهران و همچنین دو‌ هایپر‌مارکت در شیراز و اصفهان داریم. اما طرح توسعه‌ای‌مان گسترده‌تر از این شهرهاست. مدیران شرکت‌ هایپر‌مارکت به دنبال آن هستند تا در شهرهای تبریز و مشهد نیز شعبه‌هایی را افتتاح کنند. علاوه بر این ما در شیراز و اصفهان نیز پروژه‌های جدیدی را افتتاح خواهیم کرد.‌ هایپر‌استار از روند فعالیت خود در ایران بسیار راضی و خشنود است و شعبه‌های جدید خود در تهران، کرج و لواسان را نیز به جمع شعبه‌های فعلی خود می‌افزاید. طراحی نمایندگی‌های‌ هایپراستار به گونه‌ای است که مردم می‌توانند تمامی کالاهای مورد نیاز خود را یکجا خریداری کنند. کالاهایی که شاید نتوان تجمیع آن را در هیچ یک از مارکت‌های ایرانی مشاهده کرد. همین قابلیت موجب شده است مردم نیز با استقبال از این مارکت‌ها خواهان افزوده شدن بر تعداد آنها باشند.

شعبه‌های جدید‌ هایپر‌استار چه زمانی افتتاح می‌شود؟
ما امسال مذاکراتی را برای ساخت یک‌ هایپرمارکت جدید در تهران آغاز کرده‌ایم که زمین آن را در ماه پایانی سال تحویل می‌گیریم اما پروسه ساخت آن تا دو سال دیگر به طول می‌انجامد. این‌ هایپر‌مارکت در کارگر جنوبی و منطقه چهارراه لشکر قرار دارد که در همکاری‌ هایپر‌استار با بتاجا (سازمان بیمه ارتش) ساخته می‌شود و پروژه‌ای بسیار راضی‌کننده برای ما بود. علاوه بر این ما در سال آتی نیز دو سوپرمارکت و یک‌ هایپرمارکت جدید را در شهرهای دیگر ایران افتتاح خواهیم کرد. طرح گسترش فعالیت‌های ما به شکلی است که بر اساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته هر سال پنج سوپرمارکت و دو‌ هایپر‌مارکت را در ایران افتتاح کنیم.

جالب است که با وجود عدم لغو تحریم‌ها‌ هایپر‌استار از مدت‌ها پیش طرح توسعه شعبه‌های خود را در دستور کار داشته است.
خوشبختانه به دلیل آنکه ما هیچ‌گونه همکاری مالی با ایالات متحده نداشته‌ایم مجبور به کاهش حجم همکاری‌های خود با ایران نشده‌ایم اما در هر صورت تصمیم برای سرمایه‌گذاری در ایران پیش از آغاز تحریم‌ها گرفته شد که این شانس بزرگی برای ما بود و البته ادامه خواهد یافت.

اما اروپا نیز همگام با آمریکا تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه ایران اعمال کرد. این تحریم‌ها نیز بر‌ هایپر تاثیری نداشت.
بزرگ‌ترین تحریم برای ما این بود که مجبور شدیم نام تجاری‌مان را تغییر دهیم اما خوشبختانه مردم ایران به دلیل رضایتی که از کیفیت خدمات و قیمت کالاهای ما داشتند از نام جدید هم استقبال کردند و این برند آهسته‌آهسته جایگاه خود را در میان خانواده‌های ایرانی پیدا کرد و به یک برند شناخته‌شده مبدل شد. این موضوع بدان معناست که اگر شما با حسن نیت و تلاش فراوان به دنبال خدمات‌رسانی به مردم باشید نام و عنوان دیگر چندان مهم و حیاتی نیست. چرا که مثلاً‌ هایپر‌مارکت با وجود تغییر نام خود به‌ هایپر‌استار در ایران، باز هم جایگاه خود را در میان مردم پیدا کرد و خود به برندی شناخته‌شده تبدیل شد. بر همین اساس است که می‌گوییم نام و عنوان چندان مهم نیست. البته باید به این نکته هم اشاره کنم که میزان استقبال مردم از فروشگاه‌های‌ هایپر یک دلگرمی برای ما بود تا حضورمان در ایران پررنگ‌تر شود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها