شناسه خبر : 4391 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

تورم روستایی افزایش یافت
نوشت: مرکز آمار تورم مناطق روستایی را 5 /7 درصد اعلام کرد که افزایش 2 /0‌درصدی را نسبت به ماه قبل نشان می‌دهد. شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی آبان‌ماه در روستاهای کشور به 5 /244 رسیده است و به این ترتیب نرخ تورم روستایی در آبان‌ماه معادل 3 /7 درصد شده است. بر اساس این گزارش شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه به رقم 6 /265 رسید که نسبت به ماه قبل 2 /0 درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی به عدد 9 /261 رسید که نسبت به ماه قبل 1 /0 درصد افزایش نشان می‌دهد. بدهی 20 هزارمیلیاردی شهرداری تهران
نوشت: در حالی که بیش از هفت ماه به پایان مدیریت 12‌ساله محمدباقر قالیباف بر شهر تهران باقی نمانده گزارش‌های حسابرسی شورای شهر و شهرداری از بدهی کلان 20 هزار و 495 میلیارد‌تومانی این سازمان به اشخاص حقیقی و حقوقی حکایت دارد؛ بدهی‌هایی که به گفته اعضای شورای شهر به‌رغم تعیین بودجه و فشار اعضا اما همچنان بلاتسویه باقی مانده است. در میان بدهی 20 هزار میلیارد‌تومانی شهرداری تهران 8514 میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران، بیمه، مالیات، سپرده انجام کار و مجموع بدهی به بانک‌ها شامل اصل و سود جرایم معادل 11 هزار و 981 میلیارد تومان است.
سهام عدالت در انتظار نظر مقام معظم رهبری
نوشت: وزیر امور اقتصادی و دارایی از ارائه طرح آزادسازی سهام عدالت خبر داد و گفت این طرح به مجلس ارسال شده و پس از نظر نهایی مقام معظم رهبری آزادسازی آن صورت می‌گیرد. علی طیب‌نیا در حاشیه مراسم افتتاح بیستمین مجمع عمومی شرکت‌های سپرده‌گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه در جمع خبرنگاران درباره آزادسازی سهام عدالت توضیح داد: ما طرح‌مان را در این زمینه ارائه داده‌ایم که باید در مجلس مصوب شود. او در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح به امضای رئیس‌جمهوری خواهد رسید، گفت: این امر بستگی به نظر مقام معظم رهبری خواهد داشت.
10 نافرمان با حقوق‌های نجومی
نوشت: رئیس دیوان محاسبات اعلام کرده حقوق‌های نامتعارف در مجموع حدود ۲۳ میلیارد و 300 میلیون تومان بوده که در مذاکره با ۳۹۷ نفر از افراد دریافت‌کننده، بیش از ۲۱ میلیارد و 400 میلیون تومان باز پس گرفته شده و تنها ۱۰ نفر حاضر به بازگرداندن این وجوه نشده‌اند که موضوع همچنان در دست بررسی و پیگیری است. به گفته عادل آذر با توجه به پیگیری و چندوجهی بودن این پرونده، حل آن نیازمند زمان زیادی بود اما به‌واسطه حساسیت مردم به این موضوع، دیوان محاسبات رسیدگی به این موضوع را در اولویت قرار داد و در زمانی کوتاه و فشرده، پرونده را به سرانجام رساند.









دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها