شناسه خبر : 20554 لینک کوتاه

یار شاطر

آقای میر‌محمد‌صادقی از شخصیت‌های متعهد، متدین، کاردان، مدیر، شایسته اقتصادی و دینی جمهوری اسلامی ایران هستند که هر وقت نام ایشان می‌آید چند صفت مشخص به ذهن خطور می‌کند: دیانت، تعهد، هوش، توان مدیریتی، اخلاق عملی، تواضع گفتاری، دقت نظر و اولویت بخشیدن به کارها و خیر بودن ایشان.

دکتر یحیی آل‌اسحاق
آقای میر‌محمد‌صادقی از شخصیت‌های متعهد، متدین، کاردان، مدیر، شایسته اقتصادی و دینی جمهوری اسلامی ایران هستند که هر وقت نام ایشان می‌آید چند صفت مشخص به ذهن خطور می‌کند: دیانت، تعهد، هوش، توان مدیریتی، اخلاق عملی، تواضع گفتاری، دقت نظر و اولویت بخشیدن به کارها و خیر بودن ایشان.
هیچ کار خیری نیست که اطلاع داشته و در آن حضور نداشته باشند و در مجموع ایشان یک انسان مدیر شایسته، لایق و جامع‌نگر هستند. همه اینها ناشی از عقل کامل است (عقل کامل به مفهوم دینی است) که عقل ایشان بر احساس‌شان می‌چربد. زندگی او بر مبنای یک زندگی عقلایی با شاخصه‌های دینی است. از زمانی که خاطرات او را مرور می‌کنید در زمان نوجوانی مشغول به کار در کارخانجات ریسندگی بوده و بعدها نیز به این ترتیب بوده است.
یکی از مهم‌ترین علل موفقیت او در کارهایش؛ صداقت، پشتکار، درایت، صحت عمل و تیزبینی در هر تصمیمی است که می‌گیرد. هزینه آن کار را می‌بیند، فایده آن را می‌سنجد و بعد تصمیم می‌گیرد.
از دیگر نکات بارز زندگی حاج علاء فعالیت‌های اجتماعی ایشان است. ایشان هرجا صدای انقلاب و صدای راسخ امام را شنیده است به هر نحوی از انحا خطر کرده و حضور عملی داشته است. ایشان با شهامت و شجاعت حضور داشته و منشاء اثر بوده‌اند؛ قبول مسوولیت کرده‌اند و هزینه پرداخته‌اند. ایشان یار شاطر بوده و در هر کار خیر اجتماعی، سیاسی و انقلابی، حضور او را می‌بینید و سوابق زندگی سیاسی ایشان نیز گواه این موضوع است. ایشان به عنوان مشاور، مطلع و همراه با انقلاب بوده‌اند. با مرحوم شهید بهشتی خاطراتی داشته‌اند. با مرحوم باهنر و بقیه بزرگان خاطراتی دارند و در اتاق بازرگانی بعد از انقلاب جزو چند نفری بودند که امام (ره) حکم اداره اتاق بازرگانی را به ایشان دادند.اکنون نیز در همه جوامع و در همه حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... در سطح انقلابیون و مبنای نظام، قطعاً آقای میر‌محمد‌صادقی حضور دارند و در حال حاضر بزرگان اصلی نظام از ایشان شناخت چهره به چهره دارند؛ از مقام معظم رهبری گرفته تا مراجع تقلید و بقیه علما، روحانیون و سیاسیون کشور ایشان را به عنوان شخصیتی فعال، کاری، مدیر، شایسته، متواضع، بدون منت و... می‌دانند. از نکات برجسته زندگی این مرد فرزانه می‌توان به ارتباطات خوب بین‌المللی ایشان اشاره داشت.‌ حاج علاءالدین میرمحمدصادقی در کشورهای حوزه خلیج فارس تقریباً از نظر اقتصادی شناخته‌شده است. یعنی آقای میرمحمدصادقی در کشورهای عربی خلیج فارس به عنوان یک تاجر موفق حرفه‌ای شناخته شده است.‌ هرکجا که آقای میرمحمدصادقی هستند شاهد احترام زیاد و نگاه حرفه‌ای هستیم و ایشان را به چهره و نام می‌شناسند. حدود 50 سال است که در اقتصاد منطقه هستند و مورد احترام در خارج از منطقه. ایشان در مجامع و انجمن‌های اسلامی کشورهای اروپایی، کانادا و... به صورت معنا‌دار و بی‌صدا حضور دارند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها