شناسه خبر : 20530 لینک کوتاه

با خبرگزاری‌ها

تسنیم: مسعود نیلی، مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: کاهش قیمت جهانی نفت، وفاق ملی را برای کاهش تکیه به درآمدهای نفتی تقویت می‌کند و اگرچه کاهش منابع درآمدی امری مطلوب نیست اما باید دیگر منابع پایدار غیرنفتی مانند مالیات و صادرات غیر نفتی را افزایش دهیم.

فارس: مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی با اشاره به عدم رعایت نرخ سود سپرده در برخی بانک‌ها، از به کارگیری سه ابزار نظارتی و حاکمیتی بانک مرکزی برای برخورد با بانک‌های متخلف خبر داد.

ایسنا: وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان کوچک خواست با یکدیگر ادغام شده و خودرویی را با تیراژ بیش از 100 هزار دستگاه تولید کنند.

مهر: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از ضرورت افزایش سرمایه تمامی ایرلاین‌ها بر اساس دستورالعمل جدید این سازمان خبر داد و گفت: ۱۸ ایرلاین در کشور فعال هستند که دو ایرلاین فعلاً به حالت تعلیق درآمده‌اند و تمام اینها باید افزایش سرمایه بدهند.

تسنیم: در چارچوب توافق بانک مرکزی با بانکداران برای تعیین نرخ سود، تنها نرخ سود سپرده‌های کوتاه‌مدت ۶ تا ۹ ماه با دو درصد افزایش (از ۱۶ به ۱۸ درصد) و سود سپرده‌های کوتاه مدت ۹ ماه تا یک سال با دو درصد افزایش (از ۱۸ به ۲۰ درصد) مواجه شد و سایر نرخ‌ها به شکل سابق باقی ماند.

ایرنا: براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی نیمه نخست امسال، کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با وارداتی به ارزش هشت میلیارد و 982 میلیون دلار از کشورمان، در صدر فهرست واردکنندگان کالا از ایران جای گرفتند.

ایسنا: تولید انواع خودرو سواری دوگانه‌سوز در کشور در آبان ماه امسال افزایش یافته است؛ در آبان ماه 2409 دستگاه پژو 405 دوگانه‌سوز و 2486 دستگاه سمند دوگانه‌سوز در ایران‌خودرو و همچنین 1865 دستگاه پراید دوگانه‌سوز در سایپا تولید شده است.

ایلنا: ایران در شش‌ماهه نخست سال 2014 میلادی (11 دی 92 تا 9 تیر 93) در مجموع هفت میلیون و 982 هزارتن فولاد تولید کرد که نسبت به مدت مشابه در سال 2013 رشدی 4/8درصدی داشت و ایران را در رده چهاردهم بزرگ‌ترین فولادسازان دنیا قرار داد.

فارس: رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی طبق قانون از پرداخت مالیات معاف نیست، گفت: مالیات 10 هزار میلیارد‌تومانی صندوق براساس سود فعالیت‌های اقتصادی است.

تسنیم: بانک تسویه‌حساب‌های بین‌المللی از رشد ۱۲درصدی مراودات مالی ایران با بانک‌های ۴۴ کشور خارجی در نیمه نخست سال ۲۰۱۴ خبر داد و کل سپرده‌های ایران نزد این بانک‌ها را در پایان نیمه نخست ۲۰۱۴ بیش از ۱۹ میلیارد دلار اعلام کرد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها