شناسه خبر : 19242 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

اگر مذاکره برای مذاکره اولویت داشته و شکستن تابوی مذاکره با شیاطین بزرگ و کوچک عالم واجد کمترین ارزش باشد، در این صورت بسیاری از منادیان نرمش و مذاکره حتی به گردپای مرحوم عرفات هم نمی‌رسند.

شبیه‌سازی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با عرفات در کیهان
نوشت: اگر مذاکره برای مذاکره اولویت داشته و شکستن تابوی مذاکره با شیاطین بزرگ و کوچک عالم واجد کمترین ارزش باشد، در این صورت بسیاری از منادیان نرمش و مذاکره حتی به گردپای مرحوم عرفات هم نمی‌رسند. یاسر عرفات آنقدر در پایتخت‌های عربی و آمریکایی و اروپایی با سودای موهوم آشتی و صلح مذاکره کرد که اکنون فقط از تصاویر این مذاکرات می‌توان چند جلد کتاب قطور چاپ کرد. اما آیا در ازای صدها مذاکره از این دست یک متر از خاک فلسطین اشغالی باز پس داده شد و ذره‌ای تهدید از سر فلسطینیان برداشته شد؟ خدا کند هیچ وقت یاسر عرفات و محمود عباس، سیمای چند ماه و چند سال بعد برخی سیاسیون ما نباشند.

پیشنهادات موسویان برای لغو تحریم‌ها و سانتریفیوژها
نوشت: سید‌حسین موسویان با بیان این مطلب که قدرت‌های بزرگ باید بپذیرند ایران از پیشرفته‌ترین نوع سانتریفیوژ استفاده کند، اظهار داشت: این موضوع بدان معناست که سانتریفیوژهای فعلی نسل اول با سانتریفیوژهای پیشرفته جایگزین شوند و ایران در یک دوره 10ساله سوخت بوشهر را با نسل جدید سانتریفیوژهایش تامین کند. وی در گفت‌و‌گو با مهر افزود: از نظر من راه‌حل مرضی‌الطرفین این است که قدرت‌های بزرگ بپذیرند که ایران از پیشرفته‌ترین نوع سانتریفیوژ استفاده کند. یعنی اینکه سانتریفیوژهای فعلی نسل اول که ابداً هم اقتصادی نیستند با سانتریفیوژهای پیشرفته جایگزین شود.

ادامه مذاکرات هسته‌ای تا 10 روز دیگر
نوشت: «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد رایزنی‌های وزرای امور خارجه ایران و کشورهای عضو گروه «1+5» در خصوص پرونده هسته‌ای ایران تقریباً 10 روز دیگر از سر گرفته خواهد شد، ولی صحبت بر سر مذاکرات دوجانبه و چند‌جانبه است و نشستی با حضور همه وزیران خارجه طرفین برگزار نخواهد شد. وی افزود: ترکیب شرکت‌کنندگان در مذاکرات آتی طرفین به نظر و اقدامات «کاترین اشتون» مسوول اصلی سیاست خارجی اتحادیه اروپا که هماهنگ‌کننده برنامه‌های مذاکرات هسته‌ای بین نمایندگان ایران و گروه 1+5 است، مرتبط است. گفتنی است آخرین دور مذاکرات هسته‌ای ایران هفته گذشته در نیویورک پایان یافت.

تصویب نظام حقوقی خزر در 2015
نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با اعلام خبر توافق سران کشورهای حاشیه خزر درباره اعلامیه سیاسی مشترک‌شان گفت: در این اعلامیه برای نخستین بار توافقات آتی درباره موقعیت حقوقی خزر به ثبت رسیده است؛ مهم‌ترین نکته این است که ما روی یک اعلامیه سیاسی که برای اولین بار اصول اولیه همکاری میان پنج کشور حاشیه خزر را تعیین می‌کند توافق کردیم و این توافقات در دراز‌مدت به نفع تمام اعضاست. وی افزود: «از شرکا به خاطر آمادگی برای وحدت و پیدا کردن سازش‌های لازم و قابل قبول سپاسگزاریم.» لازم به ذکر است کشورهای حاشیه دریای خزر در 26 سپتامبر (4 مهرماه) در مورد حضور نظامی نداشتن کشورهای غیرمنطقه‌ای در خزر توافق کردند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها