شناسه خبر : 18569 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

خدا هیچ مسلمانی را گرفتار بانک‌ها نکند

نگرانی از کاهش نمازگزاران جمعه
به نقل از سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز نوشت: در خصوص نماز جمعه تهران اولاً باید یک فکر بایسته و شایسته در این خصوص داشته باشیم، چرا که به گفته یکی از مسوولانی که خود بنده از ایشان در این خصوص پرسیدم، در شرایط عادی، جمعیت بسیار اندکی به نماز جمعه تهران می‌روند که این جمعیت اندک با توجه به جمعیت ۱۰ میلیون‌نفری تهران، متناسب نیست. برای نماز جمعه‌ای که پایگاه و سنگر مهمی برای اسلام و انقلاب محسوب می‌شود، باید از نظر کمیت نیز فکری کنیم. در خصوص امامان جمعه موقت تهران هم واقعاً باید فکر عاقلانه و منصفانه‌ای کرد و افرادی را که مقبول مردم هستند به عنوان خطیب نماز جمعه تهران ببینیم، زیرا این امر می‌تواند خود به خود، جاذبه‌ای برای نمازگزاران باشد.

خدا هیچ مسلمانی را گرفتار بانک‌ها نکند
به نقل از آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی از مراجع تقلید نوشت: خدا هیچ مسلمان و حتی هیچ کافری را گرفتار بانک‌های ربوی نکند. درآمدی که از طریق بانک‌های ربوی کسب می‌شود، حرام است. این بانک‌ها کمر‌شکن هستند‌... بانک‌های ربوی در حال جنگ با ما هستند و هر چقدر هم آدم فریاد می‌زند باورشان نمی‌شود، کسب و کار از طریق این بانک‌ها حرام است... شخصی که یک کارمند بیچاره‌ای است و در بانکی که ربوی‌ است کار می‌کند و از طریق گرفتن سود درآمد کسب می‌کند حقوقی که آن کارمند از آن بانک می‌گیرد حلال نیست، چرا که حقوق حلال در برابر کار حلال است.

خفتگان فتنه را بیدار کردند
به نقل از حمیدرضا ترقی عضو موتلفه نوشت: در تهران تبلیغات اصولگرایان نسبت به فعالیت تبلیغاتی اصلاح‌طلبان، ناقص بود. اصلاح‌طلبان تمرکزشان را روی شبکه‌های اجتماعی گذاشته بودند و از شبکه‌های اجتماعی نهایت استفاده را کردند. 20 درصد اینترنت در اختیار انتخابات بود. میزان استفاده اصولگرایان از این 20 درصد بسیار کم بود؛ در حالی‌ که اصلاح‌طلبان از تمام آن استفاده کردند... تاثیر آقایان هاشمی و ... در بیدار کردن قشر منتقد نظام و قشر همچنان متاثر از فتنه 88 قابل توجه بود. این دو توانستند آن خفتگان فتنه را با مواضع‌شان، از موضع آقای هاشمی در 12 بهمن گرفته تا پیام آقای ...، بیدار کنند و وارد سیستم بکنند؛ به‌گونه‌ای که این‌بار آن شبکه اجتماعی هم به یک اجتماع شبکه‌ای تبدیل شد و توانست یک رای‌ لیستی را تضمین کند.

احمدی‌نژاد با حمله به هاشمی به نان و نوا رسید
به نقل از عماد افروغ نماینده پیشین مجلس نوشت: فکر می‌کنم که آقای احمدی‌نژاد از طریق حمله به آقای هاشمی‌رفسنجانی هم خودش را مطرح کرد و هم آقای هاشمی را زنده کرد. حالا ممکن است خواسته باشد یا ناخواسته... در انتخابات ۸۸ می‌گفتند ما قصد نداشتیم در مناظرات اسم کسی را ببریم، اما امام زمان به ما الهام کرد که نام ببریم. گفتم: امام زمان به شما الهام کرد که کار غیراخلاقی کنید؟ آخر با این کارها چیزی از باور به امام زمان (عج) باقی می‌ماند؟... نامه‌هایی که آقای احمدی‌نژاد به بوش رئیس‌جمهور وقت آمریکا نوشت از نظر بنده یک آبروریزی سیاسی بود. منتها برخی اذهان ساده‌اندیش حتی پیشنهاد دادند که این نامه در کتاب‌های درسی برود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها