شناسه خبر : 17070 لینک کوتاه

گلکسی‌نوت ۷ همچنان آتش می‌گیرد

گوشی‌های خود را خاموش کنید

سامسونگ در هشداری که روز دهم ماه اکتبر منتشر کرد، از کاربران گوشی‌های هوشمند گلکسی نوت ۷ درخواست کرد فوراً گوشی‌های خود را خاموش کنند.

سامسونگ در هشداری که روز دهم ماه اکتبر منتشر کرد، از کاربران گوشی‌های هوشمند گلکسی نوت 7 درخواست کرد فوراً گوشی‌های خود را خاموش کنند. از ماه‌ها پیش، مواردی از آتش گرفتن خود به خودی این مدل از گوشی‌های تولیدی سامسونگ منتشر شده بود. به نظر می‌رسد در روزهای اخیر موارد مشابه شدت یافته تا در نهایت به انتشار هشدار رسمی شرکت منتهی شده است. همچنین شرکت از تمام نمایندگی‌ها و فروشندگان خود در سراسر جهان خواسته است فروش این مدل را تا اطلاع از دلیل مشکل فوق و رفع آن متوقف کنند.
این اطلاعیه، موجب شد تا روز سه‌شنبه صبح و به محض باز شدن بازارها، سهام سامسونگ پنج درصد سقوط کند. سامسونگ، گلکسی نوت 7 خود را که از صفحه‌ای 7 /5اینچی بهره می‌برد در ماه آگوست سال‌جاری میلادی و در رقابت با رونمایی از آیفون 7 به بازار فرستاد. اما تقریباً از همان روزهای اول مواردی از داغ شدن بیش از اندازه و آتش گرفتن گوشی‌ها مشاهده و گزارش شد.
در ابتدا سامسونگ اعلام کرد باتری لیتیومی استفاده‌شده در گوشی با داغ شدن بیش از حد، باعث آتش گرفتن دستگاه می‌شود و با فراخوان بیش از 5 /2 میلیون گوشی هوشمند فروخته‌شده، اقدام به تعویض باتری‌های آن کرد. اما وقتی در هفته اول اکتبر، کاربری آمریکایی گزارش داد گوشی گلکسی نوت ۷ وی که در فراخوان شرکت باتری آن نیز تعویض شده بود، آتش گرفته است، داستان ابعاد تازه‌ای به خود گرفت خصوصاً که خلاف اکثر موارد گزارش‌شده قبلی این بار دستگاه بدون اینکه در حال شارژ باشد آتش گرفته بود. پس از آن، بلند شدن دود از یک گوشی تعویض باتری‌شده نوت 7 در هواپیمایی در ایالات متحده که هنوز از زمین بلند نشده بود، سیستم هشدار هواپیما را فعال و باعث لغو پرواز به دلایل امنیتی شد تا در نهایت شرکت سامسونگ مجبور شود رسماً از همه کاربران این مدل از گوشی‌های خود بخواهد استفاده از آن را کاملاً متوقف کرده و دستگاه‌های خود را خاموش کنند.
سازمان حمایت از مصرف‌کننده ایالات متحده، مدت‌ها قبل و از اوایل ماه سپتامبر از تمامی شهروندان این کشور خواسته بود استفاده از گوشی‌های گلکسی نوت 7 را متوقف کنند. همچنین سازمان هواپیمایی این کشور هم از مسافران خواسته بود از سفر با گوشی‌های نوت 7، شارژ آن در فرودگاه و هواپیما و یا قراردادن دستگاه روشن خود در چمدان خودداری کنند. حالا این هشدار که از سوی شرکت سامسونگ و در مقیاس جهانی تکرار شده، به گوشی‌های تعویض باتری‌‌شده هم تسری پیدا کرده است. اگرچه هنوز معلوم نیست سامسونگ چه برنامه‌ای برای جبران خسارت وارده بر خریداران دارد اما مقامات دولتی ایالات متحده به شهروندان این کشور اطمینان داده‌اند تمامی خسارات وارده بر آنها جبران خواهد شد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها