شناسه خبر : 14465 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

رقبای اوبر

اوبر رقیب‌های بسیاری در سرتاسر جهان دارد. استارت‌آپ‌هایی مانند Lyft، Via، DivvyRide، Ols Cabs، Didi Kuaidi، Haxi و Juno از نمونه رقبای اوبر هستند.

اوبر رقیب‌های بسیاری در سرتاسر جهان دارد. استارت‌آپ‌هایی مانند Lyft، Via، DivvyRide، Ols Cabs، Didi Kuaidi، Haxi و Juno از نمونه رقبای اوبر هستند. اوبر برای رقابت با آنها در سال ۲۰۱۴ اوبرگو و اوبرایکس را معرفی کرد که با این طرح‌ها تاکسی‌ها و خودروهای مدل پایین‌تر را نیز به مجموعه خود اضافه کرد. اوبر یک شبکه نوین حمل‌ونقل است که فعالیت رسمی خود را از سال ۲۰۰۹ در سان‌فرانسیسکو شروع کرده و در حال حاضر در ۶۶ کشور و ۵۰۷ شهر دنیا مسافران را در خیابان‌ها جابه‌جا می‌کند. اپلیکیشن اندروید، iOS و ویندوزفون اوبر، مسافران و رانندگان را به‌کمک امکانات موقعیت‌یاب گوشی به یکدیگر وصل می‌کند و هر دو طرف می‌توانند از مکان یکدیگر باخبر شوند. پرداخت در اوبر به‌کمک کارت اعتباری انجام می‌شود که سهم اوبر از این پرداخت، ۵ تا ۲۰ درصد است. سرویس‌های متنوع اوبر در سطوح مختلفی خدمت‌رسانی می‌کنند؛ UberX ارزان‌ترین تاکسی اوبر است که از خودروهای معمولی مثل تویوتا پریوس استفاده می‌کند. Uber Black سرویس اصلی شرکت به شمار می‌رود که کمی گران‌تر است اما خودروهای شیک‌تری را در اختیار مسافران قرار می‌دهد که رانندگان حرفه‌ای‌تری هم آنها را می‌رانند. Uber SUV سرویس ویژه اوبر با خودروهای بزرگ است و در نهایت، Uber LUX در صدر خدمات اوبر قرار می‌گیرد که سواری در آن با ماشین‌هایی لوکس همچون پورشه پانامرا و بی‌ام‌و انجام می‌شود.
Easy Taxi
ایزی‌تاکسی یک اپلیکیشن موبایل برای سفارش تاکسی است که ایده اولیه آن در استارت‌آپ ویکند ریودوژانیرو (برزیل) در سال ۲۰۱۱ مطرح شده بود. ایزی‌تاکسی فعالیت خود را از سال ۲۰۱۲ شروع کرد و در حال حاضر دانلودشده‌ترین اپلیکیشن تاکسی در سراسر جهان است که دامنه خدمات خود را در ۳۰ کشور و بیش از ۴۲۰ شهر دنیا گسترده است. این شرکت در دسامبر سال ۲۰۱۴ گزارش کرد که توانسته ۱۷ میلیون کاربر و بیش از ۴۰۰ هزار راننده را از طریق شبکه ایزی‌تاکسی به یکدیگر مرتبط کند.
Lyft
لیفت هم یکی دیگر از شبکه‌های حمل‌ونقل برای ارتباط آسان میان مسافر و راننده است که آن را دو جوان سان‌فرانسیسکویی در سال ۲۰۱۲ پایه‌گذاری کردند. لیفت که خیلی‌ها آن را با نماد ویژه‌اش یعنی سبیل صورتی می‌شناسند، در ۶۵ شهر ایالات متحده آمریکا فعال است. خدمات لیفت شامل سه دسته است: یکی سرویس عادی و اصلی که در آن کاربر می‌تواند به‌تنهایی یا به همراه حداکثر سه نفر از دوستان خود از یک راننده شخصی برای سفر برخوردار شود. سرویس بعدی لیفت پلاس است که امکان سواری همزمان شش نفر را فراهم کرده تا فضای بیشتری در اختیار آن دسته از کاربرانی باشد که می‌خواهند با هم سفر کنند. سرویس دیگر لیفت لاین نام دارد که در آن کاربر می‌تواند سفر خود را با کاربر دیگری در همان مسیر بپیماید. لیفت لاین سفر بسیار ارزانی به کاربران وعده می‌دهد و در حال حاضر در سه شهر نیویورک، لس‌آنجلس و سان‌فرانسیسکو فعال است.
Zip Car
زیپ کار یک شرکت کرایه خودرو است که در آن کاربران می‌توانند پس از عضویت، به‌کمک تلفن یا با استفاده از اپلیکیشن اندروید و iOS ماشینی را رزرو کنند و به‌صورت ساعتی آن را در اختیار بگیرند. این شرکت فعالیت خود را از سال ۲۰۰۰ و از شهر کمبریج در ایالت بوستون آمریکا شروع کرده و در حال حاضر بیش از ۹۰۰ هزار عضو و ۱۰ هزار خودرو دارد که در کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس، اسپانیا، فرانسه و اتریش به کاربران سرویس می‌دهند. اعضای زیپ‌‌کار کارتی در اختیار دارند که در حکم کلید ماشین است و پس از یافتن ماشینی که در نزدیک‌ترین پارکینگ قرار دارد می‌توانند به‌کمک این کارت قفل در ماشین را باز و از آن استفاده کنند. کاربران زیپ‌کار باید برای اولین نصب برنامه، عضویت سالانه و هر بار رزرو ماشین هزینه‌ای بپردازند که البته مخارج سوخت، پارکینگ، بیمه و تعمیرات نیز در آنها در نظر گرفته شده است.
Car2Go
کارتوگو سرویسی برای اشتراک خودرو، وابسته به شرکت Daimler AG، است که در سال ۲۰۰۸ در آلمان پایه‌گذاری شد و در ماه می ۲۰۱۵ به بزرگ‌ترین شرکت کرایه خودرو با بیش از یک میلیون عضو تبدیل شد. در این سرویس هم کاربران می‌توانند به‌کمک اپلیکیشن موبایل، خودرویی برای یک سفر درون‌شهری در نزدیکی خود پیدا و اجاره کنند و پس از اتمام سفر آن را در مقصد پارک کنند تا کاربری دیگر از آن استفاده کند. ویژگی مهم کارتوگو این است که خودروهای آن ماشین‌های دو سرنشین «اسمارت فورتو» ساخت شرکت Daimler AG هستند که در دو مدل با سوخت فسیلی و برقی در خدمت کاربران است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها