شناسه خبر : 15335 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

زخم‌های صنعت فولاد
در سرمقاله‌ای به قلم محسن جلال‌پور نوشت: در سند چشم‌انداز بیست‌ساله کشور، برای تولید 55 میلیون تن فولاد برنامه‌ریزی شده، اما مشخص نیست این مقدار تولید برچه اساسی است. شگفت آنکه برای تولید 150 میلیون تن فولاد نیز مجوز صادر شده و هنوز کسی نمی‌داند مبنای این اعداد و ارقام چیست. شگفتی به این دلیل به وجود آمده که میان ظرفیت‌ها و آنچه در این صنعت در حال حاضر جاری است، فاصله زیادی وجود دارد. ذخایر سنگ‌آهن ما قابل‌توجه است. منابع انرژی زیادی داریم و در زمینه نیروی انسانی کم‌بضاعت نیستیم. با همه اینها، صنعت فولاد ایران پیشران رشد نیست و جایگاه شایسته‌ای ندارد.
تاخیر شش‌ساله در ارائه صورت‌های مالی
نوشت: حجت‌الله میرزایی، معاون اقتصادی وزیر کار گفت: بررسی صورت‌های مالی صندوق تامین ‌اجتماعی شش سال و بازنشستگی کشوری چهار سال تاخیر داشته و تصحیح نشده در حالی که این صورت‌ها باید همه ساله بررسی می‌شد. بخش زیادی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری زیان‌ده هستند چون سودهای ۲۴ تا ۳۰‌درصدی به نظام بانکی می‌پردازند مثلاً شرکت ذوب‌آهن اصفهان در سال گذشته حدود هزار میلیارد تومان سود به نظام بانکی پرداخت کرد. همچنین نیروی انسانی بار مالی زیادی بر صندوق‌ها تحمیل کرد. مثلاً نیروی انسانی شرکت دخانیات از سه هزار نفر به شش هزار نفر افزایش یافته است و نیروی انسانی ذوب‌آهن از هشت هزار نفر به ۱۶‌ هزار نفر رسیده است.
خرید شاهدان دروغین
نوشت: این روزنامه در گزارشی به موضوع خرید شاهدان دروغی در دادگاه پرداخت. بر اساس این گزارش مهدی رئیس گروهی از شهادت‌فروشان است که 15 سال است در کار فروش شاهد دروغی است. به گفته مهدی نرخ پرونده‌ها متفاوت است. برای پرونده‌های معمولی ۵۰۰‌ هزار تومان می‌گیریم و پول را هم اول کار تمام و کمال می‌گیریم. اما نرخ بعضی از پرونده‌ها ۴۰-۳۰ میلیون تومان هم هست. می‌گوید شهادت می‌دهد اما قسم نمی‌خورد. برای راحت‌ترشدن کار هم می‌شود شاهدها را محضری کرد، همین‌جا داخل دفترخانه، مدارک را برابر اصل می‌کنن، میشه مدارک را به قاضی داد و شاید احتیاجی هم به حضور شاهدها در دادگاه نباشه.
تردید توتال
نوشت: شرکت فرانسوی توتال قرار است دو میلیارد دلار در فاز ۱۱ پارس جنوبی، سرمایه‌گذاری کند. اما حالا پاتریک پویان، مدیر ارشد شرکت توتال اعلام کرده تصمیم‌گیری نهایی این شرکت برای سرمایه‌گذاری به تمدید تعلیق تحریم‌های آمریکا قبل از تابستان آینده بستگی دارد. به گفته مدیرعامل شرکت نفتی توتال، فاز ۱۱ پارس جنوبی در بین چند پروژه‌ای قرار دارد که تا آغاز تابستان تصویب خواهد شد، به شرطی که هیچ تغییری در خصوص تحریم‌ها اتفاق نیفتد. غول فرانسوی که در دقیقه 90 حضور اوباما در کاخ سفید وارد ایران شده و موافقتنامه اصولی با ایران را به امضا رسانده بود، حالا برای ورود به ایران دچار تردید شده است.



دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها