شناسه خبر : 15058 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خبرهای کوتاه

550 میلیون دلار در فاز اول
روز دوشنبه 14 بهمن، سخنگوی دولت از واریز اولین قسط پول‌های بلوکه‌شده ایران توسط بانک سوئیسی خبر داد. بانک مرکزی اعلام کرد اولین قسط پول‌های بلوکه‌شده ایران به ارزش ۵۵۰ میلیون دلار از طریق نشنال‌بانک سوئیس به فرانک سوئیس تبدیل و به حساب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز شده است. اول فوریه (۱۲ بهمن‌ماه) قرار بود طبق توافقنامه ژنو اولین قسط پول‌های بلوکه‌شده ایران در بانک‌های خارجی به حساب بانک‌های ایرانی واریز شود اما به دلیل همزمانی این تاریخ با تعطیلی بازارهای جهانی زمان واریز اولین قسط به تاخیر افتاد. ارزش اولین قسط از پول‌های بلوکه‌شده ایران ۵۵۰ میلیون دلار است که باید توسط بانک‌های خارجی تحویل ایران شود.

دلار تا پایان سال باثبات می‌ماند
خبر‌آنلاین با بررسی بازارهای ارز، طلا و مسکن تا پایان سال و تحلیل رفتار این بازارها نوشت: هرچند از دلارهای بلوکه‌شده هیچ اثری در بازار ایران دیده نخواهد شد، ولی مهم‌ترین پیام بازگشت دلارهای نفتی به اقتصاد ایران می‌تواند تغییر مسیر ارزی کشور باشد. بر این اساس و بنا بر گفته‌های مسوولان اقتصادی کشور، دلارهای نفتی صرف واردات دارو و کالاهای اساسی می‌شوند. با این حال صرافان تهرانی می‌دانند تغییر فضای سیاسی و دیپلماتیک کشور امکان دسترسی بیشتر به دلار را فراهم می‌کند. بر این اساس می‌توان در انتظار کاهش یا حداقل ثبات قیمت دلار بود. این بررسی می‌افزاید: از گفته‌های رئیس کل بانک مرکزی هم می‌توان به جمع‌بندی در مورد ثبات قیمت‌ها رسید.

رونق بورس ایده با تامین سرمایه‌ها
index:1|width:40|height:40|align:right مدیرعامل تامین سرمایه سپهر گفت: تامین منابع مالی برای تجاری‌سازی ایده‌ها یکی از دغدغه‌های اساسی کارآفرینان است که شرکت‌های تامین سرمایه نقش مهمی را در تحقق آن ایفا می‌کنند و با آنها بورس ایده رونق می‌گیرد. شرکت‌های دانش‌بنیان برای تامین مالی ایده‌های خود دچار مشکل هستند که امیدواریم با ایجاد بازار دارایی فکری بتوان راهی ایجاد کرد تا بازار به صنایع پیشرفته و مبتنی بر دانش دسترسی داشته باشد. از کارکردهای شرکت‌های تامین سرمایه در انجام این مراحل می‌توان به تهیه طرح کسب و کار، ارزش‌گذاری حقوق مادی متعلق به دارایی فکری و پیگیری کلیه مراحل اجرایی تا زمان پذیرش در بازار دارایی فکری فرابورس اشاره کرد.

افزایش سرمایه 15 هزار میلیارد تومانی بورسی‌ها
index:2|width:60|height:23|align:right شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران در 10 ماهه اول 1392 بیش از 147 هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه داده‌اند. مدیر امور ناشران بورس افزود: بر اساس مجوزهای صادره، 48 درصد افزایش سرمایه‌ها از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی، 19 درصد از محل سود انباشته، 30 درصد از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و مابقی از محل اندوخته‌ها تامین شده‌اند. در تاریخ 30 مهر 92 تعداد 17 شرکت از تابلوی اصلی بازار اول فاقد ‌الزام مربوط به سرمایه بودند. تعداد 30 شرکت از تابلوی فرعی بازار اول از حداقل سرمایه لازم برخوردار نیستند. علاوه بر این تعداد 125 شرکت از بازار دوم حداقل سرمایه لازم را ندارند که دو شرکت کورز و تهران لغو پذیرش شده‌اند.a

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها