شناسه خبر : 14774 لینک کوتاه

بریده روزنامه ها - ۲

دولت گرجستان از روز ۱۰ تیرماه ورود بدون ویزای اتباع ایرانی به این کشور را ممنوع اعلام کرد.

ایرانی‌ها در گرجستان هم باید ویزا بگیرند
نوشت: دولت گرجستان از روز 10 تیرماه ورود بدون ویزای اتباع ایرانی به این کشور را ممنوع اعلام کرد. طبق اعلام وزارت خارجه گرجستان اتباع ایرانی از این روز برای ورود به خاک گرجستان ملزم به تهیه ویزا هستند. «ایراکی وکوا» سخنگوی وزارت خارجه گرجستان در توضیح لغو یکجانبه سفر بدون ویزای ایرانی‌ها به خاک گرجستان گفته است علت این تصمیم جدید دولت گرجستان نگرانی از گسترش روابط بازرگانی و استفاده ایران از سیستم مالی گرجستان برای دور زدن تحریم‌هاست. گفتنی است ماه گذشته هیاتی از وزارت خزانه‌داری آمریکا برای دیدار و رایزنی با مقامات تفلیس به این کشور سفر کردند. در پی این سفر مقامات گرجستان 150 حساب بانکی ایرانی را در این کشور مسدود کردند. هم‌اکنون بیش از شش هزار ایرانی ساکن گرجستان هستند.


معنی رجال از نظر هاشمی
نوشت: اکبر هاشمی‌رفسنجانی در پاسخ به تقاضای تفسیر واقعی از کلمه «رجل» در مباحث سیاسی کشور گفت: آیت‌الله شهید دکتر بهشتی که نایب رئیس مجلس خبرگان بررسی قانون اساسی بود، بعدها اعلام کرد که منظور از کلمه «رجال سیاسی» اعم از زن و مرد است. در قرآن تکریم از زنانی چون حضرت مریم، آسیه و ملکه سبا و تاکید بر روحیه منطقی آنان، درسی برای مردان و زنان است که نباید جنسیت، امتیازی برای انسان‌ها باشد. من در بحث‌های عدالت اجتماعی و حقوق زنان در خطبه‌های نماز جمعه دهه اول انقلاب با مدارک قرآنی و روایی ثابت کردم که زنان می‌توانند در همه زمینه‌های جامعه حضور داشته باشند...در جامعه ما گروه‌ها و افراد متعصبی هستند که معمولاً به حقوق زنان نگاه سلیقه‌ای دارند و این هیچ تناسبی با نظام اسلامی ندارد.


آفات جامعه از نگاه کارشناس سیما
نوشت: حسین دهنوی از کارشناسان سیما یکی از آفات جامعه را عدم اقتدار مرد دانست. از جمله وظایف زنان این است که به مردان اقتدار دهند. یکی از آفت‌های جامعه ما این است که برخی از زنان به همسران خود اقتدار نمی‌دهند و این ویژگی در سه گروه از بانوان آشکارتر است... گروه اول کسانی هستند که سن آنها از همسرشان بیشتر است...گروه دوم بانوانی که تحصیلات بالاتری نسبت به شوهر خود دارند و گروه سوم بانوان شاغل هستند که به دلیل استقلال مالی در برخوردهایی که با همسرشان دارند، موجب خدشه‌دار شدن اقتدار مردان می‌شوند. زنان باید نیازهای غریزی مردان را برآورده کنند، غرور مردان را جریحه‌دار نکنند. مردان نیز باید به نیازهای عاطفی زنان، حس تملک آنان و توجه به خانواده زن به خصوص پدر وی داشته باشند.


از کمبود تا نبود دارو
در سرمقاله خود نوشت: «کمبود دارو که تا چندی پیش دغدغه بزرگ مردم بود، این روزها جای خود را به نبود دارو و گرانی سرسام‌آور این کیمیای حیات داده است. اگر تا چندی پیش نگرانی مردم در مورد دارو و درمان، منحصر به برخی داروهای خاص و کمیاب مانند داروهای سرطانی، خونی، قلبی، پیوندی و... بود، اکنون این کمبود، از این اقلام هم فراتر رفته و ساده‌ترین داروها مانند آنتی‌بیوتیک‌ها، مسکن‌ها و حتی داروهای بیهوشی را هم شامل شده است. این وضعیت، شرایطی اضطراری را در سلامت عمومی ایجاد کرده است... خدا می‌داند در زمانی که مسوولان دولتی، مدعی تامین ارز مرجع برای دارو بودند و یا هنگامی که بودجه سلامت مردم، صرف واردات برخی کالاهای لوکس می‌شد، چه تعداد از بیماران به دلیل کمبود دارو، جان خود را از دست دادند.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها