شناسه خبر : 3483 لینک کوتاه

با خبرگزاری‌ها

مهر: رحیم واحد، رئیس هیات‌مدیره انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت: با گذشت ۲۹ سال از فاجعه بمباران شیمیایی سردشت هنوز هشت هزار مصدوم شیمیایی این فاجعه شناسایی نشده‌اند. وزارت امور خارجه در هشت تیر سال 13۶۶ و در سازمان ملل، آمار قربانیان شیمیایی سردشت را ۴۵۰۰ نفر و امام‌جمعه وقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه، تعداد قربانیان را بیش از هشت هزار نفر اعلام کردند اما متاسفانه در 12 کمیسیون پزشکی برگزارشده کمتر از ۱۵۰۰ نفر شناسایی شده‌اند.
میزان: عوامل حادثه تصادف اتوبوس حامل سربازان در نی‌ریز فارس مشخص شد. کسری سیروسی فرمانده پلیس‌راه شمال فارس با اعلام این خبر گفت: «در حادثه سقوط اتوبوس حامل سربازان، راننده ۵۰ درصد و شرکت مسافربری و راهداری شهرستان نی‌ریز هر کدام ۲۵ درصد مقصر شناخته شدند.»
شهروند: واحدهای صنعتی، پادگان سربازان کشور می‌شوند. / «سرباز صنعت» به جای سربازی در پادگان. / طرح مطالعاتی «سرباز صنعت» در اتاق بازرگانی آغاز شد. / طرح سپاه صنعت با وجود موفقیت در اجرای مرحله نخست، به فراموشی سپرده شد.
اعتماد: سیدامیرمحسن ضیایی، رئیس جمعیت هلال‌احمر از تدوین برنامه ۱۰ساله هلال‌احمر در زمینه پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد.
مهر: پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر: نوزاد بازگیری‌شده از مواد مخدر تنها در صورتی به مادر معتاد تحویل داده می‌شود که مادر گواهی «سلامت رفتار مطلوب» را به مرکز درمانی فوق ارائه داده باشد.
ایسنا: ابوالفضل قناعتی، عضو هیات‌رئیسه شورای شهر تهران از توقف ساماندهی قبور شهدا خبر داد و با اشاره به بازدیدش از قطعه شهدا گفت: در بازدید از قبور شهدا در قطعات ۲۱ و ۲۴ قبرها شکسته و تعدادی از قبرها جابه‌جا شده و در مسیر خود قرار نگرفته بودند. این طرح به تازگی آغاز شده و باید از ادامه کار جلوگیری شود. شهرداری باید قبور را مرمت و نه تخریب کند.
ایسنا: مرتضی رحمانی‌موحد؛ معاون گردشگری کشور با استناد به آخرین اعلام وزارت خارجه ایران: ویزای ایران برای اتباع خارجی پنج‌روزه صادر می‌شود. ممکن است برخی سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها با مشکلات اداری مواجه شده باشند، چنانچه آژانس‌های مسافرتی در ایران دچار مشکل شده‌اند، می‌توانند به معاونت گردشگری اطلاع دهند تا از طریق وزارت خارجه پیگیر رفع مساله باشیم.
ایسنا: حسین اشتری؛ فرمانده نیروی انتظامی ضمن اعلام وجود ۲۰ هزار معتاد پرخطر در تهران گفت: کمبود محل نگهداری معتادان متجاهر بارها اعلام شده اما شهرداری و استانداری‌ها صرفاً درصدد جمع‌آوری معتادان هستند در حالی که اولویت، بازتوانی این افراد است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها