شناسه خبر : 5340 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

مهاجرت اکبر عبدی
index:1|width:60|height:20|align:right ایلنا نوشت: رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که اکبر عبدی با خرید خانه‌ای در آلانیا تصمیم گرفته است که مابقی عمر خود را در این شهر بگذراند. عبدی که نقش اول را در بیش از 90 فیلم در ایران بازی کرده است با برگزاری کنفرانس خبری در یک بنگاه معاملات املاک در آلانیا گفت، به خاطر برخی مشکلات سلامتی تصمیم گرفته است که در این شهر به زندگی ادامه دهد. ادعا شده که اکبر عبدی بازیگر سرشناس سینما، تئاتر و تلویزیون ایران دارای بیماری دیابت بوده و اخیراً نیز به بیماری کلیوی دچار شده است. او گفته است به توصیه دوست قدیمی خود، به آلانیای ترکیه آمده است... عبدی نقل مکان به ترکیه را برای رهایی از کارهای فشرده و استرس زندگی برگزیده است.

تحول در علوم انسانی ۱۰ تا ۲۰ شهید می‌خواهد
index:2|width:60|height:20|align:right نوشت: حسن رحیم‌پور‌ازغدی در نشست علوم سیاسی در گفتمان انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان دانشکده حقوق، علوم سیاسی و زبان‌های خارجه دانشگاه‌های آزاد مشهد با بیان اینکه هیچ کدام از دولت‌ها با تغییر سرفصل‌های علوم انسانی موافق نیستند، تاکید کرد: بسیاری از افراد در همین دانشگاه‌ها آقا و خانم دکتر می‌شوند به همین دلیل است که با تغییر سرفصل‌های علوم انسانی مخالفت می‌کنند زیرا با وجود آمدن این تغییرات این دکترها حرفی برای گفتن نخواهند داشت. این مسیر 10 تا ۲۰ شهید می‌خواهد تا در آن تحول ایجاد شود مانند مساله هسته‌ای. ما یک جریان محافظه‌کار در کشور داریم که از این طریق نان می‌خورند به همین دلیل است که با هر نوع تحول در علوم انسانی مخالف هستند زیرا منزلت خود را از دانشگاه‌های فعلی کسب کرده‌اند.

خواسته زنان حضور در بیت‌المقدس است نه ورزشگاه
index:3|width:60|height:20|align:right نوشت: محمدرضا نقدی در همایش بین‌المللی میلاد کوثر گفت: «هفت هزار زن شهید دوران انقلاب و دفاع مقدس، گواهی بر آزادگی زن ایرانی است.» وی با طرح این سوال که آیا حضور در ورزشگاه‌ها خواسته واقعی زن ایرانی است؟ تاکید کرد: این امور فضیلتی برای زنان نیست بلکه زن ایرانی نقش‌آفرینی در صحنه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و عرصه‌های مهم دیگر را می‌خواهد. زن ایرانی حضور و نقش‌آفرینی در کمک به مظلومان بحرین، یمن، فلسطین، عراق و... را می‌خواهد، خواسته زن ایرانی حضور و نقش‌آفرینی در آزادی بیت‌المقدس است.» تابناک نیز سخنان محمدتقی مصباح‌یزدی را پوشش داده است. او گفت: «سر دادن شعار آزادی برای این است که زنان برهنه در جامعه حاضر شوند تا مردان سوءاستفاده کنند!»

مهندسی معکوس
index:4|width:60|height:20|align:right در یادداشتی از محمدعلی زم نوشت: ورزشگاه‌ها تنها مکانی نیستند که احتمال بی‌حرمتی به زنان در آنها وجود دارد، موارد قطعی‌تری در جامعه نظیر؛ خیابان‌ها، بوستان‌ها، صف‌های اتوبوس و... نیز وجود دارد که در آنها به زنان بی‌حرمتی می‌شود. اگر قاعده و منطق مخالفان حضور زنان در ورزشگاه‌ها ملاک عمل باشد، بنابراین باید مانع حضور زنان در اکثریت اماکن عمومی شده و عملاً مانع از زیست اجتماعی آنها شد... اگر باور داریم که محیط‌های ورزشی آراسته به ادب و فرهنگ مناسب نیست؛ بعد از ۳۵سال حضور انحصاری مردان، نتوانسته‌ایم این محیط‌ها را آمیخته به فرهنگ و ادب کنیم. بنابراین شایسته است با دعوت از بانوان برای حضور در محیط‌های ورزشی، این اماکن را فرهنگی‌تر و مودب به آداب و اخلاق کنیم.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها