شناسه خبر : 2678 لینک کوتاه

بریده روزنامه ها

نامه استادان اصفهانی درباره آلودگی شدید اصفهان
index:1|width:70|height:15|align:right نوشت: معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در پیج فیس‌بوک خود نوشت: «گزارش نامه 300 تن از اساتید محترم دانشگاه‌های اصفهان در بحث آلودگی هوای آن شهر را دیروز در دولت مطرح کردم. آنان طی نامه‌ای تاکید کرده‌اند که ریه‌های مردم اصفهان انباشته از سرب و گوگرد و ذرات معلق و مسموم است. آنها خواستار تسریع در اجرای برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان و تخصیص بودجه به این امر شده‌اند. همچنین به دولت گزارشی از نقش مازوت در آلودگی شدید هوا در اصفهان، اراک، قزوین و سایر نقاط کشور دادم. مازوت متاسفانه در فصولی که مصرف گاز افزایش می‌یابد بیشتر استفاده می‌شود و آلودگی فراوان و سنگینی دارد. این در حالی است که در نیروگاه‌ها هیچ‌گونه ابزار سنجش آلودگی وجود ندارد.»

300 هزار خانوار تهرانی محتاج نیازهای اولیه
index:2|width:70|height:15|align:right نوشت: محمدباقر قالیباف در همایش نذر فرهنگی از وضعیت اقتصادی مردم پایتخت گلایه کرد. او تاکید کرد: «آمار و ارقام نشان می‌دهد در حالی که 500 هزار خانوار در شهر تهران بیش از نیاز خانواده‌هایشان امکانات و درآمد دارند، 300 هزار خانوار نمی‌توانند حتی نیازهای اولیه زندگی‌شان را تامین کنند...در شهر تهران برخی افراد حتی با گذشت دو فصل یک وعده گوشت نمی‌خورند و برخی دیگر نیز هستند که حتی ابتدایی‌ترین نیاز زندگی‌شان را نمی‌توانند تامین کنند.» شهردار تهران با اشاره به برنامه پنج ساله شهرداری تهران اظهار کرد: یکی از سیاست‌های ما در این برنامه این است که اگر پس از پنج سال آینده کسی وارد شهر تهران شد بگوید که تهران نسبت به گذشته چه تغییراتی کرده؟ مردم آن راحت‌تر، با آرامش بیشتر و مهربان‌تر شده‌اند.

کار و کاسبی جدید سیما
index:3|width:70|height:15|align:right نوشت: جمشیدی رئیس انجمن روماتولوژی از شیوه‌های درآمدزایی صدا و سیما انتقاد کرد. او گفت: «صدا و سیما در یک برنامه خاص از برخی پزشکان پول می‌گیرد و آنها را دعوت می‌کند. این در حالی است که برخی از این پزشکان دعوتی صدا و سیما پرونده‌های سنگین در نظام پزشکی دارند و رسانه ملی برای دعوت از پزشکان هیچ نظرخواهی از نظام پزشکی و انجمن‌های علمی تخصصی نمی‌کند. همین برنامه به خود من زنگ زده و عنوان کرد که تومان بده و 20 دقیقه هر چه می‌خواهی بگو...» او در ادامه تاکید کرد:
«... به دلیل حساسیت مبحث سلامت جامعه، باید از جامعه پزشکی دفاع کنیم. صدا و سیما باید بداند که طرح چنین برنامه‌هایی به ضرر مردم است چرا که اعتماد مردم به جامعه پزشکی سلب می‌شود.»

کمک هشت هزارتومانی دولت به بیماران روانی
index:4|width:20|height:60|align:right نوشت: بیمه‌ها بیماران روانی مزمن را تحت پوشش قرار نمی‌دهند ...بیمه‌ها خواب خرگوشی ندارند، آنها در خواب خرسی فرو رفته‌اند. در کشور حدود 250-240 مرکز خصوصی نگهداری بیماران روانی 50 یا 100 نفری داریم. گرانی آب و برق و تلفن هم برایشان حساب می‌شود و از این مراکز گرفته می‌شود. تعرفه‌ای که برای بیماران روانی از طرف بهزیستی پرداخت می‌شود کمتر از 250 هزار تومان در ماه است. یعنی پولی که دولت برای بیمار روانی مزمن پرداخت می‌کند روزی هشت هزار تومان است. آیا با هشت هزار تومان می‌شود بیماری روانی را درمان کرد؟ ... طبق آمار حدود دو درصد ایرانی‌ها بیماری اسکیزوفرنی، 15درصد بیماری افسردگی و بیش از 20 درصد بیماری روانی از جنس اضطراب دارند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها