شناسه خبر : 14082 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه ها

بوسه دردسرساز بر پیشانی هاشمی
index:1|width:60|height:20|align:right گفت‌وگویی با حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه انجام داد. در بخشی از این مصاحبه آمده بود: «...سفیر عربستان استوارنامه خودشان را گرفتند و کارشان را شروع کردند. آنچه مقامات عربستان در مورد ترک تهران توسط ایشان به‌طور رسمی به ما گفتند، این بود که ایشان برای ماموریت دیگری تعیین شدند... برخی از سفرای کشورهای عربی در تهران به ما منعکس کرده بودند که سفیر عربستان در تهران به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های کشور خودش به ریاض فراخوانده شده بود. ظاهراً سفیر عربستان که دیدار خوب و مثبتی با آقای هاشمی‌رفسنجانی داشتند، در پایان این دیدار، گویا پیشانی آقای هاشمی‌رفسنجانی را بوسیدند. آن مقامات برای ما توضیح دادند که این اقدام سفیر، در حوزه پروتکلی‌شان سوالاتی در ریاض ایجاد کرد.»

روحانی ادبیات خود را عوض کند
index:2|width:60|height:20|align:right در سرمقاله خود با عنوان «کرم‌ها و ریشه‌ها» نوشت: «...اگر آرمان به سانتریفیوژ وصل نیست، به چه چیزی وصل است؟ یعنی کجا ممکن است خط قرمز باشد و آستانه تحمل قائلان این سخن تمام شود؟ کجاهاست که غیرت یک فرد یا جامعه دیگر نمی‌پذیرد کوتاه بیایند؟ ...منطق ما چرا باید کوتاه بیاییم مطلقاً در قاموس قرآن و ادبیات پیامبر نیست. روحانی به عنوان کسی که افتخار دارد لفظ امام را برای آیت‌الله خمینی در کوران انقلاب ترویج کرده و در سال 1378 علیه اوباش مزدور آمریکا صریح سخن گفته، با حساب همه اعضای جبهه جنگ نیابتی (از سروش تا داعش) جداست. بنابراین باید ادبیات اسلام و انقلاب را سر دست بگیرد و دولت را در مقابل جنگ مستقیم جبهه شیطان بزرگ تجدید سازمان کند.»

جهل مقدس
index:3|width:60|height:20|align:right در سرمقاله خود به قلم سیدمصطفی محقق‌داماد، استاد حوزه و دانشگاه نوشت: برای جست‌وجوی ریشه‌های اسلام‌هراسی بایستی نه‌تنها به تحولات قرون معاصر توجه کرد که به گذشته سر کشید. پس از فتوحات عثمانی با استناد به شواهدی از اقدامات خشونت‌بار سربازان عثمانی بسیاری به این نتیجه اشتباه رسیدند که اسلام دین خشنی است... فارغ از دست‌های پشت پرده حادثه پاریس به نظر می‌رسد عامل اصلی ارتکاب چنین جنایاتی جهل دینی و کج‌اندیشی مذهبی است. مقوله‌ای که می‌توان آن را «جهل مقدس» خواند، جهلی که بر اثر آن به نام خدا، خونریزی و آدمکشی صورت می‌گیرد. حرکت‌های خشن مبتنی بر نظریه‌ای است که به نظر من موجب پوشاندن تمام جنبه‌های دلربایی اسلام و به دنبال آن منزوی کردن اسلام است.

دولتی‌ها سر عقل خواهند آمد
index:4|width:60|height:20|align:right نوشت: خسرو عروج، مشاور فرمانده کل سپاه گفت: به لطف خدا، امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب دست نیروهای مسلح خالی نمی‌ماند. عقیده من این است که دولتی‌ها هم سر عقل خواهند آمد و در بودجه‌بندی تجدیدنظر می‌کنند... در پاسخ به برخی‌ها که فکر می‌کنند فرهنگ مقاومت جواب نمی‌دهد و دوران جنگ و مقاومت گذشته، باید گفت دوران رزمنده‌ای که در خط خدا کار می‌کند تمامی ندارد... دولتی‌ها باید متوجه باشند که ایران به نوعی محاصره است. گرگ‌هایی که در کشورهای اطراف ایران هستند به دنبال از بین بردن تفکر امام و انقلاب‌اند. ما باید دل رزمندگان را گرم نگه داریم نه اینکه به نحوی آنها را دلسرد کنیم... دولتی‌ها مقداری فکر کنند که با این بودجه‌بندی دل رزمنده‌ها سرد می‌شود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها