شناسه خبر : 2254 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

مزاحمت برای چند زن در آلمان به بحثپناهندگان دامن زد

سال نو، ترس نو

در مراسم آتش‌بازی سال نو در شهرهای آلمان، هراسی خفیف مونیخ را دربر گرفت، چراکه اطلاعاتی از دو حمله تروریستی برنامه‌ریزی‌شده به دو ایستگاه راه‌آهن، منتشر شد. آن حملات هرگز اتفاق نیفتاد.

در مراسم آتش‌بازی سال نو در شهرهای آلمان، هراسی خفیف مونیخ را دربر گرفت، چراکه اطلاعاتی از دو حمله تروریستی برنامه‌ریزی‌شده به دو ایستگاه راه‌آهن، منتشر شد. آن حملات هرگز اتفاق نیفتاد. اما، موضوعی که ابتدا کمتر برجسته بود، یعنی نوع متفاوتی از جنایت در کلن، و تا حدی کمتر، در هامبورگ و اشتوتگارت، رخ داد.
در حالی که افراد شرکت‌کننده در جشن در میدان بین کلیسای جامع کلن و ایستگاه راه‌آهن جمع شده بودند، گروه بزرگی از مردان جوان، که بعداً پلیس آنها را شبیه «مردم آفریقای شمالی یا اعراب» توصیف کرد، نیز در آنجا گردهم آمدند. عده‌ای برای ایجاد هراس به میان جمعیت ترقه پرتاب می‌کردند. سپس این مردان به دور چند زن حلقه زدند، و بدین ترتیب پلیس و سایر تماشاگران نمی‌توانستند داخل هر گروه جمعیت را ببینند. طبق گفته برخی منابع، بیش از 100 زن فرم شکایت پر کرده‌اند مبنی بر اینکه این مردان برای زنان مزاحمت جنسی ایجاد کردند، و در عین حال تلفن همراه یا کیف پول آنان را به سرقت برده‌اند. یک زن نیز در این میان مدعی است که مورد تجاوز قرار گرفته است. در کمال تعجب، پلیس کلن روز بعد گزارش کرد جشن آرام برگزار شده است. تنها پس از آنکه چند زن پا پیش گذاشتند و شکایت کردند، خشم سراسر آلمان را فراگرفت. وزرای کشور و دادگستری قول دادند حاکمیت قانون را به طور کامل اجرا کنند حتی اگر پلیس تایید کند هیچ اطلاعاتی برای دستگیری آن افراد ندارد. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، این تعرضات را نفرت‌انگیز خواند و خواستار اجرای عدالت «بدون در نظر گرفتن منشأ و پیش‌زمینه آن» شد. این تعرضات به ترس‌های عمیق این دوران سخت، زمانی که آلمان با تعداد بی‌سابقه پناهندگان که بیش از یک میلیون نفر در سال 2015 و عمدتاً از کشورهای عربی هستند دست و پنجه نرم می‌کند، دامن زد. هنریته رِکِر شهردار کلن تاکید کرد هنوز هیچ شواهدی دال بر اینکه متعرضان جزو پناهندگان بوده‌اند، وجود ندارد. او به عنوان یک نامزد غیرحزبی با موضع لیبرال و استقبال‌کننده از مهاجران برای تصدی مقام شهرداری وارد انتخابات شد. برای همین، افراطی‌های نئونازی در یک مراسم مربوط به انتخابات در ماه اکتبر با ضربات چاقو به وی حمله‌ور شدند. (او در حالی روز بعد در انتخابات پیروز شد که همچنان در کما بود.) اگر تایید شود که تعدادی از مهاجمان، متعرضان و متجاوزان پناهجو بوده‌اند، آسیب وارده به فرهنگ استقبال آلمان شدید خواهد بود.
منبع:‌اکونومیست

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها