شناسه خبر : 17099 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

کدام شهر دنیا برای خرید خانه بهتر است؟

خریدی سودآور

به نظر می‌رسد دوران طلایی سرمایه‌گذاری در لندن و نیویورک و‌… حداقل در بخش املاک سپری شده است. با این همه اخیراً کارشناسان چند شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری از جمله Savills World، Candy &Candy، Deutsche Asset & Wealth یازده شهری که سرمایه‌گذاری در بخش مسکن در آن بالاترین سود را نصیب سرمایه‌گذاران می‌کند، معرفی کرده‌اند.

به نظر می‌رسد دوران طلایی سرمایه‌گذاری در لندن و نیویورک و‌... حداقل در بخش املاک سپری شده است. با این همه اخیراً کارشناسان چند شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری از جمله Savills World، Candy &Candy، Deutsche Asset & Wealth یازده شهری که سرمایه‌گذاری در بخش مسکن در آن بالاترین سود را نصیب سرمایه‌گذاران می‌کند، معرفی کرده‌اند.

1- بیروت، لبنان
برخلاف تاریخچه پر از جنگ و خشونت لبنان، بیروت می‌تواند بهشتی برای سرمایه‌گذاران مسکن محسوب شود. این موضوع حداقل نظر کارشناسان موسسات Savills World، Candy &Candy، Deutsche Asset & Wealth است. البته در سال‌های اخیر جنگ سوریه مشکلاتی هرچند اندک برای بیروت هم داشته است. اما این شهر ساحلی بیشتر به دلیل فرهنگ جذاب و زندگی شبانه آن برای بخش‌هایی از مردم به‌خصوص جوانان بسیار جذاب است و البته املاک در این شهر ساحلی در مقایسه با استانداردهای جهانی بسیار ارزان است. قیمت یک آپارتمان دو‌خوابه در این شهر بین 180 تا 500 هزار دلار متغیر است.

2- کیپ‌تاون، آفریقای جنوبی
در ادامه لیست شهرهای دارای خانه‌هایی با قیمت مناسب، کیپ‌تاون قرار دارد. کیپ‌تاون شهری با هوای خوب، زیبا و فرهنگی غنی، خانه‌هایی را با قیمتی بسیار پایین در مقیاس‌های جهانی به شهروندان عرضه می‌کند. در حال حاضر قیمت‌ها به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی، تورم و نرخ بهره بالا و... حتی از قیمت‌های معمول هم کمتر است. این کمتر بودن به معنای این است که خرید در حال حاضر، به معنای سود آینده خواهد بود. کیپ‌تاون همچنین این مزیت را دارد که شهری انگلیسی‌زبان محسوب می‌شود و همین موضوع تمایل سرمایه‌گذاران به حضور در آن را افزایش می‌دهد. یک آپارتمان دو‌خوابه در این شهر بین 110 تا 370 هزار دلار قیمت دارد.

3- چنای، هند
چنای یا همان مَدرَس، یکی از کلان‌شهرهای هند با جمعیتی حدود چهار میلیون نفر است. این شهر ساحلی قطب تجارت در جنوب هند است و بازرگانان در آن در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند. شهر همچنین از لحاظ فرهنگی یکی از شهرهای غنی هند محسوب می‌شود. در بین شهرهایی که در این فهرست در مورد آنها خواهید خواند، چنای ارزان‌ترین قیمت‌ها را دارد. با هزینه‌ای بین 40 تا 160 هزار دلار، می‌توانید آپارتمانی دو‌خوابه در این شهر تهیه کنید.

4- شیکاگو، ایالات متحده
بازار مسکن ایالات متحده، هرچند کندتر از بقیه بخش‌های اقتصاد، اما در حال احیاست. بهترین شهر ایالات متحده از این نظر، شیکاگو است. خانه‌های این شهر در حال برگشت به قیمت‌های پیشین خود هستند. البته هنوز هم خانه‌ها، با در نظر گرفتن شرایط شهری و قیمت‌های سابق، بسیار ارزان هستند. این شهر نه‌تنها مقر ثروتمندانی است که زندگی شبانه آنها یکی از جذابیت‌های شهر برای تازه‌واردان است، بلکه مقر اصلی شرکت‌های بین‌المللی بزرگی نیز محسوب می‌شود. اگر می‌توانید 250 تا 700 هزار دلار برای یک آپارتمان دو‌خوابه پرداخت کنید، شیکاگو برای شما مناسب است.

5- دوبلین، ایرلند
دوبلین می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در مسکن باشد. در جریان بحران حوزه یورو، اقتصاد شهر به شدت دچار زیان شد و مسکن نیز از این قاعده مستثنی نبود. ارزش مسکن طی این بحران کاهش ارزش شدیدی را تجربه کرد. اما در حال حاضر این شهر در حال طی کردن روند بهبود خود است. اگر این روند ادامه داشته باشد، املاک این شهر در آینده‌ای نه‌چندان دور ارزش بالایی خواهند یافت. در حال حاضر قیمت یک آپارتمان دو‌خوابه در دوبلین بین 210 تا 560 هزار دلار است.

6- استانبول، ترکیه
ترکیه بحران‌های زیادی را در زمانی اندک از سر گذرانده است: حادثه معدن، ناآرامی‌های استانبول و فرار سرمایه‌ها؛ اما هیچ یک از این ناکامی‌ها نتوانسته موفقیت این رابط اروپا و آسیا را تحت تاثیر قرار دهد. از سال 1990 میزان سرمایه‌گذاری در این کشور شروع به افزایش کرد و این افزایش بخش‌های مختلف اقتصاد از جمله بانکداری، مسکن، فناوری اطلاعات و... را تحت تاثیر قرار داد. تاریخ تحسین‌برانگیز، گردشگری پررونق و کشوری چند‌فرهنگی احتمال رونق در بخش مسکن را افزایش می‌دهد. قیمت یک آپارتمان دو اتاق‌ خوابه در این شهر، 125 تا 280 هزار دلار است و خرید آن می‌تواند سرمایه‌گذاری خوبی محسوب شود.

7- جاکارتا، اندونزی
بازار مسکن جاکارتا تحت تاثیر رونق اقتصادی این کشور، سال‌های خوبی را سپری می‌کند. تقاضای مسکن در این شهر هم از جانب خریداران خارجی است، هم خانواده‌های متوسط داخلی که روز‌به‌روز مرفه‌تر می‌شوند. در بین شهروندان خارجی، ژاپنی‌ها استقبال زیادی از بازار مسکن جاکارتا کرده‌اند و البته اقتصادی بودن خرید خانه در این شهر با معیارهای جهانی نیز در این اقبال بی‌تاثیر نیست. با هزینه‌ای بین 90 تا 260 هزار دلار می‌توان آپارتمانی دو‌خوابه در این شهر خرید.

8- لاگوس، نیجریه
سرمایه‌گذاری در این شهر، شجاعت بیشتری نسبت به گزینه‌های قبلی نیاز دارد. البته نیجریه اگرچه کشوری نه‌چندان امن است که گروه بوکوحرام در آن فعالیت می‌کند اما این گروه و بقیه گروه‌های تروریستی، هیچ‌گاه به لاگوس حمله نکرده‌اند؛ امنیتی که البته تضمینی برای دائمی بودن آن وجود ندارد. اما لاگوس، شهری زیبا با طبیعت و هوای فوق‌العاده است که تعداد زیادی از ثروتمندان نیجریه‌ای را در خود جای داده است. ناگفته پیداست که این ثروتمندان با توجه به منابع طبیعی و نفت نیجریه، زندگی پرزرق و برقی در این شهر برقرار کرده‌اند. با هزینه‌ای بین 70 تا 300 هزار دلار، هر شهروند خارجی می‌تواند در این تجملات شریک شود.

9- ملبورن، استرالیا
ملبورن، شهر مورد توجه فعالان و کارشناسان بازار مسکن است. این شهر بیش از چهار میلیون‌نفری با توجه به گسترش روزافزون‌اش، می‌تواند بهشتی امن برای فعالان بازار مسکن و آن دسته از سرمایه‌گذارانی باشد که بازار اقتصادهای نوظهور را برای سرمایه‌گذاری چندان امن نمی‌دانند. ملبورن قرار است تا سال 2050 حدود هشت میلیون نفر را در خود جای دهد. جمعیت دو برابر، بدون شک به معنای رونق بخش مسکن هم خواهد بود. در حال حاضر یک آپارتمان دو‌خوابه بین 320 تا 675 هزار دلار در این شهر قیمت دارد.

10- میامی، ایالات متحده
میامی مرکز ایجاد حباب در بازار مسکن در سال 2008 بود. به دنبال وقوع بحران، قیمت املاک این شهر به طرز بی‌سابقه‌ای سقوط کرد. اما حالا قیمت‌ها در حال بازگشت به روزهای اوج قبل از شروع بحران است. بازار مسکن این شهر همچنین مورد استقبال ثروتمندان آمریکای جنوبی قرار گرفته است. در حال حاضر با هزینه‌ای بین 250 تا 900 هزار دلار، می‌توانید آپارتمانی دو‌خوابه در این شهر بخرید.

11- پاناماسیتی، پاناما
پاناما کشوری کوچک در حدفاصل آمریکای شمالی و جنوبی را می‌توان بزرگ‌ترین برنده بازی جهانی شدن نامید. این کشور همچنین شاهراه تجاری بین اقیانوس آرام و اطلس محسوب می‌شود. در واقع پاناما در سال‌های پیش‌رو، بازتاب‌دهنده رشد اقتصادی جهان خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود بالاترین نرخ رشد بین کشورهای آمریکای لاتین را به خود اختصاص دهد. رونق اقتصاد پاناما تا اندازه‌ای است که ساخت هتل و رستوران در این کشور و پایتخت آن را رونق بخشیده و البته چه سرمایه‌گذاری‌ای بهتر از خرید یک خانه و اجاره دادن آن به بازرگانانی که برای پیگیری محموله‌های خود به این کشور سفر می‌کنند؟ اگر 200 تا 500 هزار دلار پول دارید در انجام این سرمایه‌گذاری درنگ نکنید.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها