شناسه خبر : 11876 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

«سرطان» صدرنشین سینمای آمریکا شد

فیلمی که در ۳ روز ۴ برابر بودجه‌اش درآمد داشت

سینمای هالیوود حالا برای ایرانی‌ها سال‌هاست که دور از دسترس نیست، روی تمام پل‌های مکانیزه، جلوی ورودی ایستگاه‌های مترو و در هر نقطه پررفت‌وآمد می‌توان با پرداختن دو اسکناس هزارتومانی فیلمی را که اهالی آمریکای شمالی و کانادا با پرداخت ۱۵ تا ۲۰ دلار به تماشایش می‌نشینند توی خانه دید.

سینمای هالیوود حالا برای ایرانی‌ها سال‌هاست که دور از دسترس نیست، روی تمام پل‌های مکانیزه، جلوی ورودی ایستگاه‌های مترو و در هر نقطه پررفت‌وآمد می‌توان با پرداختن دو اسکناس هزارتومانی فیلمی را که اهالی آمریکای شمالی و کانادا با پرداخت 15 تا 20 دلار به تماشایش می‌نشینند توی خانه دید، البته ساکنان اروپا باید بیش از اینها انتظار بکشند، اما ایران به مدد نپیوستن به قانون کپی‌رایت جهانی مامن مناسبی برای فروش نسخه‌های قاچاق و پرده‌ای است. این روزها همزمان با اکران «بخت پریشان» در سینماهای آمریکا این فیلم در بساط دستفروش‌های ایرانی هم صدرنشین است. بخت پریشان فعلاً در جدول پرفروش‌ترین‌های آمریکا نیز صدرنشین شده است، فیلمی با بازی شایلن وودلی و انسل الگورت که به روایت زندگی دو نوجوان مبتلا به سرطان می‌پردازد طی سه روز اول اکران 49 میلیون دلار فروش داشت.
کمپانی فاکس با این فیلم رکورد جدیدی در درآمدزایی به جا گذاشته است، چرا که کل بودجه ساخت این فیلم تنها 12 میلیون دلار بود که تقریباً چهار برابر بودجه فیلم را تنها در سه روز اول اکران به دست آورد. این فیلم 12 میلیون‌دلاری آنچنان شگفتی آفریده است که خیلی راحت فیلم پرهزینه و علمی- تخیلی «لبه فردا» با بازی ستاره‌ای همچون تام کروز را کنار زد. فیلم لبه فردا در سه روز اول اکران تنها 29 میلیون دلار فروش کرده بود، آن هم در شرایطی که از ماه‌ها پیش برای اکران این فیلم پرهزینه تبلیغات گسترده‌ای شده بود. روزنامه واشنگتن‌پست نوشته است فیلم بخت پریشان نشان می‌دهد قدرت استاتوس‌های دختران نوجوان در فیس‌بوک از هر آگهی‌ای قوی‌تر است، آنها چنان با اشتیاق و اشک درباره این فیلم نوشتند که تام کروز هم شکست خورد. بخت پریشان فیلمی رمانتیک کمدی-درام به کارگردانی جاش بون، برگرفته از رمانی به همین نام به قلم جان گرین است. در این فیلم شایلن وودلی، انسل الگورت و نات وولف نقش‌آفرینی می‌کنند.
هازل هیچ‌گاه از زندگی سهمی جز بیماری لاعلاج نبرده است. در واقع فصل آخر زندگی او با تشخیص بیماری سرطانش نوشته شد، گرچه دارویی جدید با تاثیر معجزه‌آسایی چند سال دیگر را به او هدیه کرده است. اما با ورود ناگهانی آگوستوس واترز به گروه حمایت از کودکان سرطانی پیچش داستانی بزرگی رخ می‌دهد و داستان زندگی هازل گریس دوباره از نو نوشته می‌شود. اولین پیش‌پرده فیلم در تاریخ ۲۹ ژانویه ۲۰۱۴ پخش شد. در کمتر از ۲۴ ساعت این پیش‌پرده بیش از سه میلیون بازدیدکننده داشت. تاکنون بیش از 18 میلیون بار روی این پیش‌پرده در وب‌سایت یوتیوب کلیک شده است. لبه فردا با بودجه 178 میلیون‌دلاری ساخته شده است و 29 میلیون دلار برای هفته آغازین اکرانش نشان از شکست این فیلم در سینماهای آمریکا دارد. اما به هر حال تام کروز در کشورهایی همچون ژاپن و اروپای مرکزی همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار است و احتمالاً فروش جهانی این فیلم رقم قابل ‌توجهی خواهد بود. آنچنان که در چین طی سه روز 25 میلیون دلار فروش داشت و در روسیه هم که بازار عالی برای فیلم‌های علمی- تخیلی است هشت میلیون دلار ظرف سه روز به دست آورد.index:2|width:300|height:125|align:left
اما بخت پریشان با چنان اقبالی روبه‌رو بوده که از فیلم مالفیسنت با بازی آنجلینا جولی هم پیشی گرفته است. فیلم جدید جولی در هفته دوم اکران با 52 درصد کاهش 5/33 میلیون دلار به دست آورد و در رده دوم قرار گرفت. مجموع فروش داخلی «مالفیسنت» اکنون 4/127 میلیون دلار شده است. مالفیسنت تولید شرکت والت‌دیزنی پیکچرز داستان ناگفته مالفیسنت، معروف‌ترین ضدقهرمان انیمیشن کلاسیک «زیبای خفته» را روایت می‌کند. ویوین پنج‌ساله که کوچک‌ترین دختر جولی و برد پیت است، در «شیطان‌صفت» نقش پرنسس اورورا در کودکی را بازی می‌کند. همچنین فیلم یک میلیون راه برای مردن در غرب هنوز یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های جدول فروش باقی مانده است. فیلمی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۴ که با تهیه‌کنندگی و کارگردانی و حتی نویسندگی ست مک فارلن در ژانر کمدی و وسترن ساخته شده است. این فیلم با هنرنمایی ست مک‌فارلن و بازی بازیگرانی چون چارلیز ترون و لیام نیسون و آماندا سایفرد و سارا سیلور من و نیل پاتریک هریس و جیوانی ریبیسی روی پرده رفته است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها