شناسه خبر : 14296 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

چگونه با یک زیرآب‌زن برخورد کنیم؟

عبور از زیر آب

راهکارهایی برای کارکنان
1-ساکت بمانید: به همکاران گمراه خود ابزار ندهید تا علیه شما استفاده کنند. در عین حال که باید با همکاران خود مودبانه و حرفه‌ای برخورد کنید، زندگی شخصی و جزییات پروژه‌ای را که روی آن مشغول کار هستید، برای آنها آشکار نکنید. اگر فردی در پی ضربه زدن به شما باشد، راهی خلاقانه برای استفاده از اطلاعاتی که شما به صورت داوطلبانه در اختیار گذاشتید، پیدا می‌کند.

2-بیش از انتظار ظاهر شوید: اگر شما همواره ارزیابی کارایی مناسبی داشته‌اید و ارزش خود را به شرکت‌تان اثبات کرده‌اید، مدیرتان به احتمال زیاد غرولندهای بی‌اهمیت همکارتان را نادیده می‌گیرد و به او می‌گوید به جای شکوه، سر کار خود برگردد. برعکس، اگر شما یک پروژه را خراب کرده باشید یا کارایی کمی از خود نشان دهید، هر اتهامی علیه شما می‌تواند موجب شکست شما شود.

3-آتش را با آتش جواب ندهید: هر کاری می‌کنید، با جمع‌آوری اطلاعات درباره همکاران دیگر مقابله ‌به ‌مثل نکنید. این کار تنها باعث می‌شود احترام مدیر و همکارانتان را از دست بدهید.

4-کنترل‌تان را از دست ندهید: افرادی که تفرقه می‌اندازند، توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند و اگر شما با عصبانیت با فرد مشکوک به خبرچینی برخورد کنید، به او اجازه می‌دهید پیروز شود. مهم‌تر از همه، واکنش تدافعی به اتهامات باعث می‌شود همکاران شما فکر کنند شما خطاکارید.

5-یک رمز قوی انتخاب کنید: یک زیرآب‌زن واقعی تنها کسی است که ممکن است تلاش کند برای دسترسی به ای میل‌ها و فایل‌ها، وارد رایانه شما شود. به هر حال، هر احتمالی وجود دارد و بهتر است یک رمز قوی برای رایانه خود انتخاب کنید. شما همین‌طور می‌توانید تاریخچه مرورگر خود را هم پاک کنید؛ چراکه دوست ندارید فرد زیرآب‌زن به همه بگوید شما پشت رایانه‌تان مشغول تماشای مسابقه بسکتبال بوده‌اید.

راهکارهایی برای مدیران
1-هرگز به یک زیرآب‌زن پاداش ندهید: پاداش دادن به یک فرد خبرچین از طریق ارتقا یا دادن یک پروژه بزرگ به او، موجب می‌شود رفتار مخربش را ادامه دهد. افراد با سخن‌چینی به سمت پاداش حرکت و حکایت‌هایی درباره بی‌ملاحظگی کارمندان نقل می‌کنند.

2-غیر مولد بودن این رفتار را توضیح دهید: زمانی که عضوی از یک گروه رفتار تفرقه‌افکنانه در پیش می‌گیرد، کارمندان به رفتار پارانویید تمایل نشان می‌دهند. به کارمند بگویید چرا رفتار او دشمنی ایجاد می‌کند و به شادی و سودمندی دیگران آسیب می‌رساند.

3-کارهای کسالت‌آور را افزایش دهید: افرادی که در مشکلات روز همکاران خود غرق شده‌اند، احتمالاً زمان زیادی در دست دارند. بنابراین به آنها کار زیادی محول کنید.

4-کارمند را به یک محیط کم‌اثر منتقل کنید: اگر شرکت شما مکان وسیعی در اختیار دارد، این احتمال را در نظر بگیرید که فرد مشکل‌ساز را به جایی منتقل کنید که دسترسی حداقلی به دیگر کارمندان داشته باشد. این ممکن است افراد را قانع کند به فکر کار خود باشند، وگرنه، حداقل باعث شود کارمندان قدری به آسانی نفس بکشند.
منبع: hrworld.com

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها