شناسه خبر : 1321 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

اقتصاد پویا در چارچوب سیاست‌های رهبری

توسعه تولید

تحقق یافتن سیاست‌هایی که با تدابیر رهبری تدوین شده است نیازمند یک برنامه‌ریزی است تا به نحو احسن از فرصت استثنایی ایجادشده استفاده شود و با اصلاح بستر تولید ملی در جهت حمایت از تولید داخلی حرکت کرد.

index:1|width:50|height:50|align:left رضا رحمانی/ رئیس کمیسیون صنایع
با توجه به شرایط اقتصادی کشور و فرمان 24 بندی که مقام معظم رهبری صادر فرمودند، می‌توان گفت فرصت تازه‌ای به وجود آمده تا تار و پود اقتصاد کشور محکم‌تر از گذشته بافته شود. البته مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال گذشته جهاد اقتصادی را به عنوان مهره اصلی احیای تولید عنوان کرده بودند و این نشان می‌دهد از همان زمان اقتصاد مقاومتی بر محور توسعه تولید کلید خورده است.
اما تحقق یافتن سیاست‌هایی که با تدابیر رهبری تدوین شده است نیازمند یک برنامه‌ریزی است تا به نحو احسن از فرصت استثنایی ایجادشده استفاده شود و با اصلاح بستر تولید ملی در جهت حمایت از تولید داخلی حرکت کرد.
به نظر من سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باعث رشد توسعه است و آینده‌نگری که در این سیاست‌ها گنجانده شده باعث می‌شود چارچوب اقتصادی ایران از هرگونه آسیبی حفظ شود و اقتصاد را پویاتر کند تا تهدیدات خارجی ناشی از تحریم‌ها خدشه‌ای بر تولید و اهداف توسعه کشور وارد نکند. از سویی قوای سه‌گانه، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و همچنین آحاد مردم می‌بایست تحقق اهداف ترسیم‌شده در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند.
نمی‌توان تولید را بدون صادرات بالنده فرض کرد و همین امر در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است. با افزایش میزان صادرات رونق و شکوفایی همراه تولید داخلی می‌شود و همین موضوع یکی از محورهای برجسته سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری به آن توجه ویژه داشته است.
با توجه به شرایط فعلی کشور به لحاظ اقتصادی به ویژه در حوزه توسعه صنعت و تولید و همچنین تحریم‌های مغرضانه کشورهای غربی،‌ تنها راه خروج از مشکلات پیچیده، تحقق اقتصاد مقاومتی است و به طور قطع همه مردم و مسوولان ایران برای رسیدن به این هدف می‌بایست یکپارچه عمل کنند.
همچنین استقبال سران قوا از این سیاست‌ها نشانه بسیار خوبی است و امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبری هر چه سریع‌تر عملی شود. از سویی خطاب این سیاست‌ها به همه مسوولان و اقشار مختلف مردم است و مطمئناً مردم با خرید کالاهای ایرانی و دولت و مجلس نیز با فراهم کردن زمینه برای اجرایی شدن سیاست‌های آن می‌توانند از اقتصاد مقاومتی حمایت کنند.
البته به عقیده من اگر در گذشته به انتظارات رهبری در مورد نام‌گذاری سال‌ها و بیانات مقام معظم رهبری اهتمام بیشتری می‌شد اکنون اقتصاد ما آسیب‌پذیری کمتری را تجربه کرده بود و مسائل تحریم و غیر‌تحریم تاثیری در اقتصاد کشور نداشت. اما امروز با جدی گرفتن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به طور قطع اشتغال‌زایی، درآمد بیشتر مردم و کشور، رفاه و آسایش بیشتری را برای مردم به ارمغان خواهد آورد و می‌بایست همه اقشار از این سیاست‌ها حمایت کنند و به بندهای مختلف آن نگاه اجرایی داشته باشند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها