شناسه خبر : 10330 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

سیاست «تسهیل کمّی» در ایران
نوشت: بانک مرکزی در تازه‌ترین برنامه خود برای خروج از رکود و تامین مالی بنگاه‌های تولیدی سیاست‌های تسهیل مقداری را اعلام کرده است. کلیت سیاست تسهیل مقداری در واقع تزریق پول با خرید وسیع دارایی‌های مالی توسط بانک مرکزی است. این سیاست با هدف افزایش توان تسهیلات‌دهی بانک‌ها به بخش‌های مولد اقتصادی و کاهش نرخ سود طراحی شده است. به همین دلیل بود که فدرال‌رزرو آمریکا بعد از وقوع بحران مالی و افزایش نرخ بیکاری و کاهش سطح تولید، سیاست تسهیل مقداری را به‌ وسیله خرید دارایی‌های مالی از بانک‌های تجاری و دیگر نهادهای مالی اجرایی کرد.

مملکت هشت ‌سال تنبلی کشیده، بس است
نوشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از نمایشگاه‌های سنگ، کاشی و سرامیک و آشپزخانه و استخر که همزمان برگزار شده بود، با گلایه نسبت به ساعت برگزاری نمایشگاه که تا 17 است، خطاب به یکی از کارکنان خود تذکر داد: یا اعلام کنید نمایشگاه تا ساعت 19 عصر است، یا استعفا دهید؛ مملکت به اندازه کافی هشت سال تنبلی کشیده است؛ تنبلی نکنید. نعمت‌زاده در بازدید از غرفه‌های این نمایشگاه‌ها هم بارها بر لزوم حضور ایران در بازارهای اروپا تاکید کرد و در مورد نمایشگاه گفت: تولید کاشی و سرامیک را از 400 میلیون مترمربع باید به 700 میلیون مترمربع رساند.

تهرانی‌ها؛ قهرمان تجارت الکترونیک
نوشت: بر اساس آمار شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) طی سه ماه ابتدایی سال جاری بیش از 226 هزار میلیارد تومان پرداخت از طریق کارت صورت گرفته است. این رقم که از طریق سه درگاه موبایل، اینترنت و دستگاه‌های کارتخوان جابه‌جا شده، نزدیک به 33 درصد در استان تهران و مابقی در سایر استان‌ها صورت گرفته است. تهرانی‌ها در سه ماه ابتدایی سال، بیش از 76 هزار میلیارد تومان با استفاده از کارت‌هایشان نقل‌وانتقال مالی انجام داده‌اند. مبالغ جابه‌جاشده توسط این روش در ماه خرداد امسال نسبت به ماه قبل تفاوت چندانی نداشته و تنها 9 هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.

نمایندگی مک‌دونالد در تهران؟
index:4|width:30|height:20|align:right نوشت: شرکت آمریکایی «مک‌دونالد» فرم ثبت‌نام الکترونیک نمایندگی‌اش در ایران را گشود. بر اساس این گزارش، در پی توافق هسته‌ای ایران و گروه کشورهای 1+5 در وین، موج بازتاب‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن در حال ظهور است. بعد از بخش آگهی‌های گوگل که دو روز بعد از توافق هسته‌ای، ایران را در لیست «کشورهایی که باید به آنها سفر کرد» قرار داد، اینک شرکت مک‌دونالد -تولیدکننده فست‌فود و ساندویچ‌های معروف که به‌عنوان نماد سبک زندگی آمریکایی شهرت دارد- هم رسماً اعلام کرده در تهران نمایندگی می‌پذیرد و فرم ثبت‌نام الکترونیک نمایندگی‌اش در ایران را گشوده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها