شناسه خبر : 9660 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خبرگزاری‌ها

مهر: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری اظهار کرد: ۲۰ سال پیش، چاه‌های نفتی حرف اول را در دنیا می‌زدند اما امروز و آینده در دست شرکت‌های اندیشه‌محور چون گوگل، مایکروسافت و فیس‌بوک است.

مهر: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری اظهار کرد: ۲۰ سال پیش، چاه‌های نفتی حرف اول را در دنیا می‌زدند اما امروز و آینده در دست شرکت‌های اندیشه‌محور چون گوگل، مایکروسافت و فیس‌بوک است. سورنا ستاری در مراسم تجلیل از فروشندگان و تولیدکنندگان برتر صنایع دستی توضیح داد: این موسسات فکر دارند، مغز دارند؛ اینها آینده‌ای است که ما باید به آن نگاه کنیم. آینده ما در چاه نفتی نیست. او ادامه داد: ما در معاونت علمی ریاست جمهوری، ستاد فناوری تاسیس کرده‌ایم که در زمینه تجاری‌سازی علوم از جمله پویانمایی، بازی رایانه‌ای و صنایع دستی فعالیت می‌کند.
اندروید هدلاینز: سازمان استانداردسازی ابزارهای مخابراتی در چین به تازگی محصول اعلام‌نشده‌ای از سوی اچ‌تی‌سی را تست کرده که جزییات و اطلاعات مربوط به آن در سایت منبع خبر درج شده است. مدل این تلفن همراه D826W اعلام شده و از یک چیپست 7/1 گیگاهرتزی و همچنین ۲ گیگابایت رم بهره می‌برد. این اسمارت‌فون دارای یک نمایشگر 5/5 اینچی با رزولوشن p1080 بوده و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی برای آن در نظر گرفته شده است.
سی‌نت: یکی از جمع و جورترین نسخه‌های سیستم عامل متن باز اوبونتو موسوم به اسنپی اوبونتو اکنون آماده است تا بر روی ابزارها و گجت‌های مرتبط با خانه‌های هوشمند به کار گرفته شود. بر همین اساس از این پس ‌تولیدکنندگان پهپاد‌ها، روبات‌ها و کیت‌های خانه‌های هوشمند می‌توانند نیازهای نرم‌افزاری محصولات در دست ساخت خود را بر مبنای همین سیستم عامل توسعه دهند و به کاربران عرضه کنند.
بیزینس اینسایدر: بر اساس بیانیه نماینده اپل، در سال ۲۰۱۴ حقوق سالانه تیم کوک 2/9 میلیون دلار بوده است. این رقم تقریباً برای هر کسی به عنوان حقوق سالانه عالی به نظر می‌رسد. اما رقمی مانند 2/9 میلیون دلار برای رئیس شرکتی مثل اپل چندان هم زیاد نیست. رقم 2/9 میلیون دلاری به عنوان حقوق سالانه تیم کوک، رقمی گمراه‌کننده است. او معتقد است با محاسبه دقیق سود سهام تیم کوک می‌توان به راحتی به رقمی بالای ۱۰۰ میلیون دلار به عنوان درآمد تیم کوک در ۲۰۱۴ رسید.
د ورج: مایکروسافت به تازگی گزارش سه‌ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۵ را در خصوص درآمدهای خود منتشر کرده که سود ناخالص 5/26 میلیاردی را نشان می‌دهد. از این مقدار، رقم 6/5 میلیارد دلار، درآمد خالص (سود ویژه) این غول نرم‌افزاری بوده است. در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته، مایکروسافت رشد درآمدی هشت‌درصدی را تجربه کرده و این در حالی است که درآمد خالص یا سود ویژه این کمپانی ۱۰ درصد کمتر شده است. مایکروسافت در این خصوص ابراز می‌کند که مبلغ ۲۴۳ میلیون دلار صرف مخارج بازسازی و بخشی از این مبلغ نیز هزینه‌های ادغام با نوکیا را تشکیل داده‌اند.
واکس: فضانوردان در ایستگاه بین‌المللی فضایی با کمک دانشمندانی از زمین، در حال انجام آزمایش جالبی بوده و در تلاش برای پرورش استخوان در فضا، جهت جایگزین کردن آنها با استخوان‌های تحلیل‌رفته هستند. گروهی ۴۰ تایی از جانوران جونده (بیشتر موش‌های آزمایشگاهی) برای مقطع زمانی دو ماه، در این ایستگاه جهت انجام آزمایش‌ها به سر خواهند برد و دانشمندان مولکولی را که باعث رشد و تقویت استخوان‌ها می‌شود در محیط بی‌وزنی و جاذبه صفر بر روی موش‌ها امتحان خواهند کرد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها