شناسه خبر : 6189 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

جشنواره وب و موبایل ایران برگزار شد

جمع کارآفرینان تکنولوژی

جشنواره وب و موبایل ایران از معتبرترین جشنواره‌های حوزه فناوری اطلاعات است که از سال ۱۳۸۷ آغاز به کار کرده و تاکنون شش دوره از آن برگزار شده است.

جشنواره وب و موبایل ایران از معتبرترین جشنواره‌های حوزه فناوری اطلاعات است که از سال ۱۳۸۷ آغاز به کار کرده و تاکنون شش دوره از آن برگزار شده است. البته در ابتدا دو جشنواره جدا برای وب و موبایل برگزار می‌شد که با توجه به نزدیک بودن این دو حوزه، برگزارکنندگان این دو جشنواره تصمیم به برگزاری این دو جشنواره به صورت یکپارچه گرفته‌اند.
در سال گذشته هشت هزار وب‌سایت و دو هزار اپلیکیشن موبایل در ششمین جشنواره وب ایران و دومین جشنواره نرم‌افزارهای موبایل ایران شرکت کردند که طبق گفته کانون کارآفرینی ایران امسال رشد ۵۰‌درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.
در این جشنواره که به صورت مجازی برگزار می‌شد شرکت‌کنندگان به دنبال یک فراخوان عمومی از تاریخ اول آبان‌‌ماه اقدام به ثبت‌نام وب‌سایت و اپلیکیشن موبایل کردند که این فرصت در پایان آذرماه برای علاقه‌مندان به اتمام رسید.
سپس از اول تا پایان دی‌ماه ۹۳ آثار ثبت‌نام شده داوری شد و سرانجام در تاریخ ۲۶ و ۲۷ بهمن در سالن کنفرانس دانشگاه شهید بهشتی برندگان این جشنواره در حضور تعداد زیادی از علاقه‌مندان و مسوولان فعال در این حوزه معرفی شدند.
این کنفرانس دوروزه شامل سخنرانی‌ها و میزگردهای مباحثه با حضور کارآفرینان موفق و چهره‌های برجسته حول موضوعات داغ روز بود.
به گفته حمیدرضا احمدی مدیر کانون کارآفرینی ایران، تغییراتی در داوری امسال جشنواره ایجاد شده بود. 12 هزار سایت برای شرکت در مسابقه ثبت‌نام کرده بودند که از میان آنها ابتدا پنج هزار سایت انتخاب و تمامی پنج هزار سایت شرکت‌کننده تیم داوران را تشکیل می‌دادند و شرکت‌کنندگان خودشان داور جشنواره نیز بودند.
در جریان برگزاری این جشنواره 11 مهمان متشکل از ایرانیان موفق در کسب‌وکار خارج از کشور و چند کارآفرین خارجی و همچنین چهره‌های موفق در کسب‌وکار در داخل کشور به سخنرانی‌ درباره کسب‌وکار در این حوزه پرداختند.
به گفته حمیدرضا احمدی، 800 نفر برای شرکت در این جشنواره ثبت‌نام کرده بودند و در جریان برگزاری جشنواره کارگاه‌های مختلفی برای راهنمایی علاقه‌مندان به کارآفرینی برگزار شد.
در جلسه اختتامیه این جشنواره، محمود واعظی، وزیر ارتباطات به ایراد سخنرانی پرداخت و از حضور در این برنامه ابراز خرسندی کرد و از برنامه‌های دولت آقای روحانی در زمینه بسترسازی، حمایت، هدایت بدون دخالت و سیاستگذاری صحبت کرد و افزود واگذاری کارها به مردم باعث شکوفایی اقتصادی خواهد شد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها