شناسه خبر : 45676 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

شباهت AI و انقلاب صنعتی

آیا هوش مصنوعی می‌تواند به اندازه انقلاب صنعتی متحول‌کننده باشد؟

از زمانی که هوش مصنوعی به یک موضوع عمومی بدل شد، دولت‌ها تلاش کردند تا خود را با این جهان نوین همسو کنند. موضوعات مربوط به هوش مصنوعی امروز از دایره دانشمندان خارج شده و به یکی از دغدغه‌های اصلی دولتی‌ها بدل شده است.

سر پاتریک والانس، یکی از مشاوران علمی ارشد دولت بریتانیا به تازگی ادعا کرده که ژانر جدید هوش مصنوعی می‌تواند به اندازه انقلاب صنعتی متحول‌کننده باشد و از بریتانیا خواست فوراً برای جلوگیری از بیکار شدن تعداد زیادی از مردم اقدام کند. سیاستمداران امروز از دولت‌ها می‌خواهند قوانین را با تغییرات اجتماعی و اقتصادی عمیقی که هوش مصنوعی مولد به سبک چت‌ جی‌پی‌تی می‌تواند ایجاد کند، همسو کنند.

والانس به کمیته علم، نوآوری و فناوری Commons در بریتانیا گفت: «هوش مصنوعی تاثیر بزرگی بر مشاغل خواهد داشت و این تاثیر می‌تواند به اندازه انقلاب صنعتی باشد.» کارهایی وجود خواهند داشت که می‌توانند از طریق هوش مصنوعی انجام شوند، که می‌تواند به این معنی باشد که بسیاری از افراد شغلی ندارند یا بسیاری از افراد مشاغلی دارند که فقط یک انسان می‌تواند انجام دهد. او افزود: «در انقلاب صنعتی، اثر اولیه کاهش تولید اقتصادی بود، زیرا مردم بر حسب شغل‌ها دوباره همسو می‌شوند و ما باید از آن جلوتر باشیم.»

کارشناسان حقوقی خواستار بازنگری دولت‌ها در مورد اینکه کدام بخش‌ها بیشتر تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار می‌گیرند، شدند تا برنامه‌هایی برای «آموزش مجدد و دادن زمان به مردم برای انجام کارهای متفاوت» طراحی شود. 

دراین پرونده بخوانید ...