شناسه خبر : 19509 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

روش‌های اولیه ارتقای امنیت

با گذاشتن پسورد از دستگاه‌های اندرویدی خود در برابر حملاتی که به داده‌های شخصی صورت می‌گیرد محافظت کنید.

برای کاربران شخصی
با گذاشتن پسورد از دستگاه‌های اندرویدی خود در برابر حملاتی که به داده‌های شخصی صورت می‌گیرد محافظت کنید. در این صورت حتی اگر تلفن همراه شما سرقت شود به سادگی اطلاعات آن در اختیار سارقان قرار نخواهد گرفت. مسدود کردن امکان نصب برنامه‌های نوشته‌شده توسط منابع سوم‌شخص که مورد اطمینان نیستند می‌تواند موجب بالا رفتن امنیت ابزار هوشمند شما شود. به عنوان یک قاعده کلی، گوگل‌پلی به عنوان کانال اصلی توزیع برنامه‌های اندروید شناخته می‌شود و برنامه‌ها قبل از قرار گرفتن روی این کانال، چک می‌شوند. حتی اگر مجبور به نصب یک برنامه با منبع سوم‌شخص هستید بهتر است از به‌روزرسانی آن خودداری کنید. توسعه‌دهندگان برنامه‌های آنتی‌ویروس معمولاً دست به طراحی برنامه‌هایی می‌زنند که سلامت دستگاه شما را از هرگونه آلودگی بررسی می‌کند. این برنامه‌ها به طور منظم برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به دستگاه شما، به‌روزرسانی می‌شوند. توصیه ما این است که یک برنامه آنتی‌ویروس روی دستگاه خود داشته باشید. استفاده از یک راه‌حل امنیتی روی دستگاه، شما را مطمئن می‌کند که فایل‌هایی که اسکن و سپس دانلود می‌کنید، در برابر حملات اینترنتی محافظت می‌شوند. اگرچه هنوز تعداد نرم‌افزارهای مخرب سیستم‌عامل اندروید فاصله زیادی با برنامه‌های مخرب ویندوز دارد اما به هر حال باید مراقب خطرات احتمالی باشید. اگر از موبایل خود برای نقل و انتقالات بانکی و مالی استفاده می‌کنید حتماً احراز هویت دو مرحله‌ای را در تلفن همراه خود فعال کنید. چگونگی کارکرد احراز هویت دو مرحله‌ای این‌گونه است که یک رمز به صورت ثابت وجود دارد و یک رمز موقت از سرویس‌دهنده در همان لحظه برای شما ارسال می‌شود تا هیچ‌کس دیگری به ابزار هوشمند و حساب کاربری شما دسترسی نداشته باشد. حتماً باید اطلاعات ارزشمند خود را رمزگذاری کنید تا در صورت به سرقت رفتن نیز سارق نتواند به اطلاعات شما دست پیدا کند. اگر شک کردید که ممکن است اطلاعات شما به سرقت رفته باشد یا تحت کنترل باشد، سریع به پلیس اطلاع داده و قانون حفاظت از اطلاعات شما را پیگیری خواهد کرد.

برای شرکت‌های بزرگ
هرگز به کارکنان اجازه ندهید برای کار از وسایل شخصی استفاده کنند. اگر به کارکنان اجازه استفاده از وسایل شخصی برای کار بدهید به مراتب احتمال آلوده شدن و آسیب به شبکه خود را افزایش داده‌اید. اگر کارمندی اطلاعات شرکت را روی موبایل خود ذخیره کند می‌تواند برای کل شرکت خطرساز باشد. یک راه‌حل امنیتی برای مدیریت دستگاه‌های موبایل این است که می‌توان به اطلاعات روی آنها به صورت ریموت دسترسی داشت. اگر کارکنان شما درباره امنیت اطلاعات و حفظ آن اطلاعات چندانی ندارند باید به آنها آموزش لازم داده شود. بالا رفتن اطلاعات کارکنان در شرکت‌ها یک سرمایه ارزشمند محسوب می‌شود. در شرکت شما باید چند متخصص امنیت اطلاعات وجود داشته باشد. این باعث جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی آینده است.

برای اجرای قانون و سازمان‌های نظارتی
بسیاری کارشناس و متخصص در زمینه دیجیتال و تجزیه و تحلیل نرم‌افزارهای مخرب وجود دارند که مشارکت آنها در تحقیقات جرائم اینترنتی، در روند جمع‌آوری مدارک و جست‌وجو برای مظنون بسیار موثر است. امروزه بسیاری از هکرها به افراد دیگر در سایر کشورها حمله می‌کنند بدون اینکه هیچ‌گونه واهمه و ترسی از قانون داشته باشند. البته نیروهای سایبری پلیس نیز برای دستگیری و جلوگیری از اعمال مخرب این مجرمان در سراسر دنیا با یکدیگر همکاری می‌کنند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها