شناسه خبر : 1484 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

ارزش سهام یاهو ۳۰درصد افزایش یافته است

دیدن آینده در آینه موبایل

ماریسا ما‌یر مدیر ارشد اجرایی یاهو می‌گوید شرکتش مشغول کار بر روی فناوری است که با شخصی‌سازی محتوای وب‌سایت‌ها آن را در اختیار کاربران تلفن همراه قرار می‌دهد.

ماریسا ما‌یر مدیر ارشد اجرایی یاهو می‌گوید شرکتش مشغول کار بر روی فناوری است که با شخصی‌سازی محتوای وب‌سایت‌ها آن را در اختیار کاربران تلفن همراه قرار می‌دهد. ماریسا مایر در گفت‌و‌گو با خبرنگار بلومبرگ گفته است: این فناوری با استفاده از اطلاعات کاربران و علائق مشترک آنها، این امکان را فراهم خواهد آورد که اینترنت شخصی‌سازی‌شده در اختیار کاربران تلفن همراه قرار بگیرد. مایر معتقد است با استفاده از این فناوری می‌توان اطلاعات مربوط به بازارهای مالی، اخبار، رده‌بندی‌های ورزشی و عکس‌های مورد علائق کاربران را برای آنها شخصی‌سازی کرد. ماریسا مایر گفته است: موضوع جالب این است که ما در یاهو تمام محتوایی که کاربران دوست دارند بر روی صفحه موبایل خود داشته باشند، در اختیار داریم. این فرصتی است که نه‌تنها می‌توان آن را در اختیار کاربران نهایی قرار داد بلکه می‌توان از آن به عنوان وسیله برای کسب درآمد نیز بهره جست. مایر از زمانی که به یاهو پیوسته تلاش چشمگیری برای بهره‌برداری از فرصت‌های موجود در عرصه فناوری بی‌سیم به عمل آورده تا بدین ترتیب هم کاربران بیشتری را جلب کرده و هم درآمد آگهی خود را از فیس‌بوک و کارفرمای پیشین‌اش گوگل افزایش دهد.او پس از استخدام در یاهو اقدامات جالب توجهی انجام داد که از جمله آنها نوسازی نرم‌افزار تصویری فلیکر، خرید شرکت نرم‌افزار موبایل استمپید و اعلان رسمی سیاست‌های جدید شرکت مبنی بر جذب مهندسانی باتخصص در حوزه تلفن‌های هوشمند و تبلت است. مایر در گفت‌و‌گو با اریک شاتسکر خبرنگار بلومبرگ گفته است: ما کوشش می‌کنیم تا دریابیم اینترنت را چطور در اختیار گرفته و منطبق با نیازهای شما کاربران سفارشی‌سازی کنیم. یاهو قصد دارد به یک منبع اطلاعات سفارشی‌شده مبتنی بر نیاز هر کاربر مبدل شود. شبکه بر اساس نیاز‌های شما و بر روی صفحه نمایش موبایل‌تان قرار می‌گیرد.

بدون آگهی‌های مزاحم
مایر که پنجمین مدیر ارشد اجرایی یاهو در چهار سال اخیر به شمار می‌رود در تلاش است روند کاهش درآمدها را که یاهو سه سال متوالی است گرفتار آن است، تغییر داده و بار دیگر این شرکت پیشگام در عرصه اینترنت را به بالای جدول برساند. بخشی از این کاهش درآمدهای یاهو به دلیل جذب کاربران این کمپانی توسط رقبایی چون فیس‌بوک و گوگل است. ارزش سهام یاهو از زمان پیوستن ماریسا مایر در جولای سال 2012 به این شرکت مستقر در سانی ویل کالیفرنیا بیش از 30 درصد افزایش یافته و تحلیلگران سهام شرکت‌های تکنولوژی بر این باورند چشم‌انداز بهتری در انتظار این غول فناوری است. ماریسا مایر بر این باور است که درآمد آگهی بیشتری از طریق فناوری شخصی‌سازی یاهو در انتظار شرکتش خواهد بود و می‌گوید: بازاریابی برای فرصت‌های پول‌ساز همیشه کاربران خودش را به همراه خواهد داشت. مایر می‌گوید: راه‌هایی بدون ایجاد مزاحمت برای فرستادن آگهی بر روی صفحه کاربران وجود دارد. روش‌هایی که در واقع برای کاربر ارزش افزوده ایجاد کرده و حقیقتاً «تجربه و دانش او را ارتقا می‌دهد و این دقیقاً همان چیزی است که ما در جست و جوی آن هستیم.» مایر اما فقط یک مدیر خلاق و رقابت‌جوی صرف نیست. او در عین حال به دنبال کشف فرصت‌های جدید رشد با بهره‌گیری و همکاری از امکانات شرکت‌هایی چون اپل، گوگل و فیس‌بوک نیز است. او می‌گوید: این یعنی اینکه حقیقتاً فرصت‌هایی برای همکاری‌های عمیق و مستحکم با دیگران نیز وجود دارد. ماریسا مایر استخدام و ارتقای استعدادهای یاهو را از مهم‌ترین اولویت‌های خود می‌داند و از همین رو است که هنریک دو کاسترو را به عنوان مدیر ارشد عملیاتی و کن گلد کمن را به عنوان مدیر ارشد مالی یاهو برگزیده و در صدد خرید کمپانی‌های نوپای تکنولوژی برای مهندسان باتجربه‌ای است که در یاهو تحت فرمان خود دارد. مایر می‌گوید: استعدادها باعث تولد و مرگ شرکت‌های فناوری هستند و به همین دلیل است که من بیش از هر چیز بر روی یافتن نیروهای خلاق و بر تشکیل گروه‌های کاری مناسب و به ویژه در سطح مدیریتی تمرکز دارم.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها