شناسه خبر : 1269 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

از سیر تا پیاز اپل واچ

انسان‌ها همیشه از ساعت‌هایی که قابلیت‌های مختلفی را در خود جای داده باشند و تنها ساعت را نمایش ندهند، به وجد می‌آمدند، البته این امر نیز موضوع جدیدی نیست و سال‌ها ساعت‌هایی با قابلیت‌های مختلف به بازار عرضه می‌شدند.

انسان‌ها همیشه از ساعت‌هایی که قابلیت‌های مختلفی را در خود جای داده باشند و تنها ساعت را نمایش ندهند، به وجد می‌آمدند، البته این امر نیز موضوع جدیدی نیست و سال‌ها ساعت‌هایی با قابلیت‌های مختلف به بازار عرضه می‌شدند. اما اخیراً این لوازم الکترونیکی هوشمند نظر همه را به خود جلب کرده‌اند تا حدی که ما امروزه کامپیوترهای هوشمند قدرتمندتری را به عنوان ساعت در اختیار داریم و طیف انتخاب ما به شدت گسترده شده است و استارت‌آپ‌های نوپا تا کمپانی‌های بزرگ صاحب‌نام وارد بازار تولید ساعت‌های هوشمند شده‌اند. البته بزرگ‌ترین نام موجود در تولید لوازم الکترونیکی یعنی اپل به‌تازگی ساعت هوشمند خود را عرضه عمومی کرده است. اپل آرزوی‌های بزرگ‌تری برای ساعت هوشمند خود دارد که تولیدکننده‌های قبلی چنین رویاهایی را برای ساعت‌های هوشمند خود نداشته‌اند. ساعت هوشمند اپل ابزاری کاربردی نیست بلکه مثل طلا و جواهر، بسیار دلرباست. دلربایی اپل واچ تنها به دلیل کارهایی که می‌تواند انجام دهد نیست بلکه به خاطر ظاهر آن است.
بسیاری از شما ممکن است فردی باشید که حتی ساعت به دست نبندید یا حتی با ساعت‌های برندهای معتبر آشنا نباشید. اما ساعت هوشمند اپل، تنها یک ساعت نیست و امکانات بسیار زیاد دیگری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و اپل هم امیدوار است بتواند تعداد بسیار زیادی از این ساعت‌ها را به فروش برساند. البته این امر هم بسیار واضح است. شما کمپانی 700 میلیارد‌دلاری نمی‌سازید تا محصولاتی تولید کنید که عده کمی آنها را خریداری کنند. البته سوال اصلی این است که کسی که هنوز با کاربرد اپل واچ آشنایی ندارد، چرا باید آن را خریداری کند؟

مزایا
طراحی بسیار زیبا و دقیق سخت‌افزار
پشتیبانی قوی از اپ‌ها
امکانات بسیار زیاد برای شخصی‌سازی
استفاده آسان به عنوان ابزار کنترل تناسب‌اندام
بهترین ساعت هوشمند در بازار

معایب
اپ‌های شخص ثالث ممکن است کند باشند.
بسیاری ممکن است کنترل بیشتری در قسمت تنظیمات نوتیفیکیشن لازم داشته باشند.
قیمت بالا

خلاصه
اپل واچ بهترین ساعت هوشمند در بازار است، اما بیشتر نمادی از موقعیت اجتماعی است تا یک پوشیدنی انقلابی. بیشتر امکانات اپل واچ در دو گروه جای می‌گیرند، یا در اختیار داشتن این امکانات خوب است یا این امکانات کاملاً زائد هستند. در نتیجه اگر ظاهر ساعت شما را به خرید آن ترغیب نکند به احتمال زیاد امکانات آن نیز نمی‌تواند نظر شما را درباره خرید آن تغییر دهد.

سخت‌افزار
برای افرادی که چندان در مورد اپل واچ اطلاعی ندارند باید گفت، اپل واچ در دو سایز مختلف (38 یا 42 میلیمتری) و سه مدل اسپورت، واچ و ادیشن عرضه می‌شود. مدل اولیه اسپورت از 349 دلار شروع می‌شود و جنس آن از آلومینیوم است، در حالی که مدل گران‌قیمت آن از 10 هزار دلار شروع می‌شود و از طلای 18 عیار زرد یا صورتی ساخته شده است. ما در این بررسی از مدل واچ 42 میلیمتری استیل (549 دلاری) با بند سبز لیمویی اسپورت (49 دلار جداگانه به فروش می‌رسد) و بند لینک بریسلت (تمام فلزی با قیمت 449 دلار) استفاده کرده‌ایم.
با توجه به هدف اپل برای ساخت یک جواهر لاکچری و وسواس بیش از حد آن در جزییات محصولاتش، بدنه ساعت از استیل صیقل داده شده براق و با دقت بالا ساخته شده است. نمایشگر OLED در بالا و حسگر ضربان قلب در پایین ساعت با کریستال یاقوت کبود (تجملاتی که برای دوستداران ساعت‌های لوکس نام‌آشناست) پوشیده شده‌اند. البته مدل اسپورت با پوشش کریستال یاقوت کبود محافظت نمی‌شود. دیجیتال کران (پیچ تنظیم ساعت) در سمت راست ساعت بسیار دقیق پرداخته و صیقل داده شده است. دکمه‌ای در پایین دیجیتال کران با پرداخت بسیار عالی و کمی فرورفته نیز قرار دارد. تمام این عناصر به بهترین نحو با فاصله‌های یکپارچه در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. در نتیجه ساعت طوری طراحی شده است که بتواند نقش خود را به خوبی در بازار ایفا کند. البته این در صورتی است که شما هم از ساعت با شکل مستطیل گرد شده روی دست خود لذت ببرید.
اپل واچ یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند ساخته‌شده تا به امروز است، و می‌توان گفت هیچ یک از رقبای اپل واچ از لحاظ ساخت به آن نزدیک نیستند. نکته مهم‌تر برای اپل، این است که می‌توان این ساعت را با ساعت‌های برندهای معروفی مانند تگ هیوئر یا کارتیر مقایسه کرد.
بند اسپورت از یک ماده قابل‌انعطاف و نرم با نام fluoroelastomer ساخته شده است و در رنگ‌های سفید، آبی، صورتی و مشکی به علاوه سبز قابل خریداری هستند. لینک بریسلت نوع دیگری از بندهای اپل واچ است که از استیل پرداخت‌شده ساخته شده است. مدل‌های بسیار بیشتری از بندهای اپل واچ برای مدل واچ با جنس‌هایی نظیر فلز و چرم نیز در دسترس هستند.
با توجه به اینکه رنگ بند اپل واچ مورد بررسی سبز است، این رنگ باعث جلب توجه افراد به رنگ بند ساعت می‌شود به‌ طوری که حتی از بندهای فلزی نیز توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند. نکته دیگر در رابطه با جنس اسپورت بند است که بسیار راحت‌تر از جنس بندهای دیگر است و البته حالت رسمی ندارد. این بند بسیار یکپارچه است و بسیار راحت در مچ افراد جا می‌افتد و در عین حال ظاهر بسیار زیبایی دارد و به شما این احساس را می‌دهد که یک محصول بسیار باکیفیت را در دست دارید.
در عین حال، بند لینک بریسلت یک پدیده مهندسی است، با قلاب بسیار منحصربه‌فرد چهار-لولایی که با دقت بسیار بالا باز و بسته می‌شود. به علاوه این بند اتصالاتی دارد که به وسیله یک دکمه می‌توان آنها را جدا کرد. این ویژگی باعث می‌شود تا بتوان به راحتی بند را به اندازه مچ در‌آورد. البته در ابتدا ممکن است این کار کمی مشکل به نظر رسد اما اگر این کار را چند بار انجام دهید، انجام آن بسیار ساده خواهد شد. این بند از قطعاتی افقی تشکیل شده است که ظاهری متفاوت با بند دیگر ساعت‌ها دارد.
زمانی که بند پرداخت‌شده با بدنه فلزی صیقلی ساعت ترکیب می‌شود، ظاهری نامتجانس به کل ساعت می‌دهد. اما این ظاهر نامتجانس در حدی نیست که بسیار واضح باشد اما از شرکتی مثل اپل که به جزییات و ظاهر بسیار توجه می‌کند انتظار نمی‌رفت که به این نکته توجه نکند. اما حداقل این بند در زمینه دقت ساخت با بدنه ساعت هماهنگ است و ترکیب آنها ظاهری دل‌فریب به ساعت می‌دهد.

شروع
راه‌اندازی اپل واچ بسیار سرراست است. بعد از شارژ اولیه، دستگاه از شما درخواست انتخاب زبان مورد نظر را می‌کند. بعد برنامه اپل واچ در آیفون خود از مدل 5 به بالا را باز می‌کنید. سپس گزینه pair یا همان جفت شدن را می‌زنید و دوربین آیفون خود را رو به صفحه‌نمایش اپل واچ گرفته تا جفت شوند.
سپس شما باید شرایط و ضوابط را مطالعه کرده و اپل آی‌دی خود را وارد و یک گذرواژه برای اپل واچ خود انتخاب ‌کنید و اجازه ‌دهید تا همگام‌سازی تلفن همراه‌تان با ساعت هوشمند انجام شود. این عمل معمولاً کمتر از 10 دقیقه زمان می‌برد.
اپل واچ دارای یک صفحه‌نمایش OLED در نسخه 42 میلیمتری است که در هر شرایط نوری به خوبی عمل می‌کند. رنگ‌ها در صفحه‌نمایش بسیار پر‌جنب و جوش هستند و رنگ سیاه هم به خوبی نمایش داده می‌شود.
حالت پیش‌فرض صفحه‌نمایش خاموش است اما زمانی که شما صفحه‌نمایش را لمس می‌کنید یا آن را به سمتی می‌چرخانید که رو به صورت‌تان باشد صفحه‌نمایش روشن می‌شود.
رنگ در حالت دیجیتال است و زمانی که مچ را به طرف صورت می‌چرخانید در کسری از ثانیه می‌ریزد اما طوری نیست که آزاردهنده باشد. اما گاهی یک مشکل بزرگ وجود دارد. هنگامی که دست را می‌چرخانید صفحه‌نمایش روشن نمی‌شود و شما مجبور هستید دوباره این کار را تکرار کنید یا صفحه‌نمایش را لمس کنید تا روشن شود.
اگر علاقه به بندهای متفاوت برای ساعت دارید باید بگوییم می‌توانید همان ابتدا بندهایی را که می‌خواهید خریداری کنید و به‌راحتی خودتان می‌توانید بندها را تعویض کنید. زیر اپل واچ دو خط وجود دارد که اگر فشرده شود، بندها آزاد می‌شود اما باید مراقب باشید به آرامی فشرده شود. سپس بندها به صورت کشویی خارج می‌شوند و بعد می‌توانید بندهای جدید را قرار داده و به طور همزمان به داخل فشار دهید تا جا بیفتد. هنگامی که حس کردید بندها جاافتاده است دیگر مطمئن باشید که بندها سر جای‌شان محکم شده است.
به‌طور کلی عوض کردن بند در این ساعت‌ها بسیار ساده است و مانند ساعت‌های دیگر وقت‌گیر و دارای پیچیدگی نیست. از آنجا که شرکت اپل انتخاب‌های زیادی برای شما قرار داده است، این ویژگی مهم‌تر از آن است که شما فکر می‌کنید. این دستگاه‌های پوشیدنی با توجه به رنگ‌های متفاوتی که دارند، به لحاظ مدلینگ هم بسیار مناسب هستند. به طور کلی تعامل و رابط کاربری ساعت اپل بسیار ساده است.
در کنار وظیفه اصلی، صفحه‌نمایش، به طور طبیعی شبیه یک ساعت است و با یک راه‌انداز برنامه در هاله‌ای در لایه زیرین به چشم می‌خورد. با یک بار فشار دکمه بالایی ساعت به صفحه اصلی وارد می‌شود و با فشار دوباره صفحه‌نمایش به حالت نمایش ساعت برمی‌گردد. مانند آیفون که با فشار دادن متوالی دکمه خانه به برنامه قبلی که باز بوده، برمی‌گردید. وقتی کار با ساعت را آغاز می‌کنید بسیار تحت تاثیر آن قرار می‌گیرید اما از همان ابتدا اثرانگشت‌تان روی سطح براق ساعت آزاردهنده است و موجب لک شدن می‌شود. یک امکان جالب که هنگام کار با ساعت متوجه آن می‌شوید این است که با زدن یک ضربه کوچک از طرف موتور ساعت نیز یک بازخورد به شما می‌رسد. شاید در ابتدا چنین لرزشی خیلی معمولی به نظرتان نرسد اما خیلی زود به آن عادت می‌کنید و با این بازخورد ساعت هماهنگ می‌شوید.
در کنار ساعت، برخی برنامه‌های کاربردی و فردی وجود دارد و برنامه‌ای که به آن گلنسز گفته می‌شود. اگر روی صفحه‌نمایش دست خود را به بالا بکشید، چرخه‌ای از ویجت‌ها را مشاهده می‌کنید که عمر باتری، آب و هوا و نتایج تیمی را که دنبال می‌کنید نمایش می‌دهد. شما این گلنسز را می‌توانید از روی برنامه‌ای که روی آیفون خود دارید، اضافه و کم کنید. اگر تلفن خود را پیدا نمی‌کنید می‌توانید با استفاده از ساعت صدایی از آیفون خود خارج کنید تا آن را بیابید.

شکل‌های نمایش ساعت
ساعت اپل با 10 مدل نمایش ساعت مختلف در حالت پیش فرض می‌آید و شما می‌توانید درجه را در آنها تنظیم کنید. همچنین یک موتور وجود دارد تا تغییراتی را که شما در چهره آن ایجاد می‌کنید ذخیره کند. اپل در دستگاه‌های اخیر خود امکانی را فراهم کرده است که میزان فشاری را که در حالت لمس به دستگاه وارد می‌کنید تشخیص می‌دهد و از آن در صفحه‌نمایش اپل واچ هم استفاده کرده است. همیشه لازم نیست فشارهای متفاوتی وارد کنید اما گاهی لازم است تا فشار را کم یا زیاد کنید تا دستگاه عملی را که مورد نظر شماست تشخیص دهد. بعد از فشار، یک چرخه افقی رو به روی شما ظاهر می‌شود. حال با کشیدن دست به چپ یا راست می‌توانید دکمه‌های سفارشی برای خود تنظیم کنید. دو راه اصلی در طراحی صفحه‌نمایش وجود دارد: ابتدا رنگ. شما می‌توانید از رنگ‌های صورتی، ارغوانی، آبی، سبز، زرد، نارنجی، قرمز و در نهایت سفید استفاده کنید. راه دیگر قرار دادن برخی ویجت‌ها روی صفحه‌نمایش است. با ضربه زدن روی ویجت‌ها می‌توانید آنها را تغییر دهید.
ویجت‌ها شامل تاریخ، رویدادها، وقت طلوع و غروب خورشید، وضعیت آب و هوا، سهام، خلاصه فعالیت‌ها، آلارم، زمان‌سنج، کرونومتر، شارژ باتری و ساعت جهانی است. کاربران همچنین می‌توانند همه این ویجت‌ها را غیرفعال کنند.
با حرکت در صفحه‌های مختلف می‌توانید گل‌ها و پروانه‌های مختلفی را انتخاب کنید و رنگ پس‌زمینه را به رنگ‌های سیاه، خاکستری، قهوه‌ای و سبز جنگلی تغییر دهید.

تماس
برخی از اعلان‌ها (نوتیفیکیشن‌ها) در اپل واچ قابل پیگیری هستند، مانند مسیج‌های جی‌میل و دسترسی به آنها. شما می‌توانید صداهای اعلان‌ها را شخصی‌سازی کنید و برای هرکدام از اعلان‌ها زنگ مخصوصی قرار دهید. اگر شما اعلانی را از دست داده باشید، روی صفحه اپل واچ یک نقطه قرمزرنگ نمایان می‌شود تا شما را متوجه این اعلان کند. البته شما می‌توانید این امکان را غیرفعال هم بکنید. شما می‌توانید یکی‌یکی همه اعلان‌ها را چک کنید یا با یک دکمه همه را رد کنید. البته ظاهراً برخی کاربران نسبت به اعلان‌ها تاکنون نارضایتی‌هایی داشته‌اند اما مورد آزاردهنده‌ای در آن مشاهده نکردیم. اعلان‌ها را به صورت موازی در آیفون خود و ساعت دریافت می‌کنید و روزهای اول ممکن است گیج شوید که از روی کدام بخوانید. البته بهتر است برنامه‌ریزی کنید که چه اعلان‌هایی را لازم یا بهتر است روی ساعت ببینید تا عملکرد بهتری برای شما داشته باشد.
شما می‌توانید تماس صوتی برقرار کنید، پیام بفرستید و دریافت کنید، اثر انگشت و شکلک ارسال کنید، حتی می‌توانید ضربان قلب خود را برای نزدیکان بفرستید.
تماس با اپل واچ کیفیت چندانی ندارد اما به هر حال امکان ریجکت کردن از ویژگی‌های خوب اپل واچ است. برای استفاده از آن باید محلی که در آن مکالمه می‌کنید آرام و ساکت باشد تا صدای بلندگوی ساعت را بشنوید. بنابراین استفاده از مکالمه در مکان‌های عمومی را به‌طور کلی فراموش کنید. گذشته از اینکه حریم خصوصی شما در مکالمه رعایت نمی‌شود و اطرافیان می‌توانند مکالمه شما را بشنوند، صداهای اطراف باعث می‌شود شما متوجه صدای کسی که آن طرف خط است، نشوید. شاید چند بار اول مکالمه با ساعت جذاب به نظر برسد اما بعد از چند بار دیگر ذوق استفاده از ساعت برای مکالمه را نخواهید داشت.
پیام‌رسانی را تا حد زیادی می‌توان مفیدترین توانایی ارتباطی و تماسی ساعت اپل دانست. با استفاده از برنامه، شما می‌توانید پیام دریافت و ارسال کنید، حتی به طور خاص ساده‌تر از جواب دادن با آیفون. ساعت اپل حتی بسیاری از پاسخ‌های از قبل تعیین‌شده را برای شما لیست کرده است تا به‌راحتی و با سرعت بتوانید پاسخ‌های معمول را ارسال کنید. شما همچنین می‌توانید از سیری برای دیکته کردن متن استفاده کنید اما برخی اوقات تا 15 ثانیه هم شما را معطل می‌کند تا متوجه شود شما چه چیزی گفته‌اید که خیلی خوب نیست. اپل همچنین راه‌های شخصی‌سازی را برای شما فراهم کرده است. مثلاً می‌توانید با انگشت خود چیزی روی صفحه بکشید یا بنویسید و برای دوستان ارسال کنید.

تناسب‌اندام و سلامتی
هنگامی که برای اولین بار برنامه سلامت را باز می‌کنید برخی اطلاعات نظیر جنسیت، سن، قد، وزن و نوع عمومی فعالیت را از ما می‌خواهد تا بتواند میزان مصرف کالری روز شما را اندازه‌گیری کند. این برنامه از اطلاعاتی که شما وارد می‌کنید، استفاده می‌کند و البته می‌توانید آن را دستکاری کنید و اهدافی برای خود تعیین کنید تا رسیدن به آن اهداف را بسنجید. برنامه به سه طریق حرکات شما را سنجش می‌کند: در حال حرکت، ایستاده و تمرین ورزش. هدف اصلی این است که شما از نحوه عملکرد روزانه خود مطلع باشید و اگر تنبل هستید برنامه برای شما انگیزه ایجاد می‌کند تا جنب و جوش بیشتری داشته باشید. با هر حرکت شما شمارنده سوزاندن کالری به کار می‌افتد. ساعت، زمان فعالیت شما را اندازه‌گیری می‌کند و فعالیت‌های شدید شما مانند پیاده‌روی سریع را با هدف انجام حداقل 30 دقیقه ورزش در روز ثبت می‌کند. نمی‌شود گفت این برنامه حتی به بیشتر شدن فعالیت شما کمک می‌کند، اما می‌شود گفت حداقل شما را درباره میزان فعالیت‌تان به فکر فرو می‌برد. این برنامه به شما اجازه می‌دهد که فهرستی از مجموعه ورزش‌ها انتخاب کنید. ساعت از اطلاعات، از حسگر ضربان قلب، شتاب‌سنج در اپل واچ و همچنین از وای‌فای و جی‌پی‌اس آیفون شما استفاده می‌کند تا حرکات شما را زیر نظر بگیرد.

مسیریابی، سیستم پرداخت و موسیقی
اگر بخواهیم به ویژگی‌های دیگر اپل واچ اشاره کنیم که ارزش افزوده‌ای برای شما به ارمغان می‌آورد ابتدا باید به نقشه در آن اشاره کنیم. اجرای برنامه نقشه در ساعت اپل بسیار مفید است مخصوصاً اگر با آیفون‌تان پشتیبانی شود. شما حتی می‌توانید به سیری بگویید و او آدرس را برای شما بخواند یا اینکه در تلفن خود مسیر را مشخص کنید و سپس از طریق ساعت به شما می‌گوید به کدام طرف بروید.
سیستم پرداخت اپل نیز بخشی از تجربه استفاده از ساعت اپل است که البته مطمئناً در کشور ما کاربردی ندارد. شما باید اطلاعات کارت اعتباری خود را در برنامه اپل واچ روی آیفون خود وارد کنید. البته قبل از آن باید سیستم پرداخت روی آیفون خود را فعال کرده باشید. همچنین باید آن اطلاعات را روی ساعت خود نیز وارد کنید و یک کلمه عبور چهارحرفی انتخاب کنید و سپس به راحتی پرداخت‌های خود را انجام می‌دهید.
اپل واچ فضایی معادل دو گیگابایت در اختیار شما قرار می‌دهد تا آهنگ‌های مورد علاقه خود را روی آن ذخیره کنید و از طریق یک هدفون بلوتوث یا اسپیکر بلوتوث بشنوید. باید قبول کنیم که برنامه‌های ارائه‌شده برای این ابزار هوشمند جدید هستند و احتیاج به بهبود دارند اما مورد قبول هستند. حال باید منتظر برنامه‌های متنوع و مفید در آینده نزدیک باشیم.

باتری
پیش از بررسی تخصصی واچ، انتظار داشتیم که ساعت را هر شب شارژ کنیم. اما اشتباه می‌کردیم. همان‌طور که می‌دانید شارژ ساعت هوشمند اپل توسط القای مغناطیسی انجام می‌شود و شارژر آن نیز بسیار جذاب و زیباست. لذا شارژ هر شب این وسیله ممکن است جذاب به نظر برسد. البته حمل و نقل یک شارژر اضافی هنگام مسافرت چندان دلچسب به نظر نمی‌رسد. پس از چند روز استفاده از اپل واچ و مشاهده عمر باتری آن می‌توان پیش‌بینی کرد که با استفاده روزمره عادی بتوان در انتهای روز ۱۵ درصد شارژ داشت و حتی شاید با استفاده کمتر بتوان ۵۰ درصد شارژ باقی‌مانده در انتهای روز داشت. اما نکته مهم‌تر این است که کاربران نباید نگران تمام شدن باتری ساعت باشند زیرا عمر باتری یک روز را کاملاً پشتیبانی می‌کند و نیازی به تغییر ساعت به حالت مصرف کمتر نیست. البته همه دوست دارند عمر باتری بیشتر از یک روز باشد، اما با توجه تکنولوژی موجود و اندازه بسیار کوچک ساعت‌های هوشمند انتظار نمی‌رود که به زودی شاهد ساعت‌های هوشمند با طول عمر باتری طولانی‌مدت باشیم. این نکته هم حائز اهمیت است که باتری اپل واچ ۲۰۵ میلی‌آمپر است که تقریباً دوسوم اندازه باتری دیگر ساعت‌های هوشمند است لذا عملکرد آن نسبت به اندازه باتری بسیار خوب است.

رقابت
به طور کلی بیشتر رقبای اپل واچ در بازار ساعت‌های هوشمند اندروید هستند. اپل واچ از لحاظ امکانات و کارایی تقریباً تمام کارهایی را که دیگر ساعت‌های هوشمند انجام می‌دهند انجام می‌دهد. البته Google Now از لحاظ پیشنهاد بر اساس محتوا و تشخیص صدا از تکنولوژی SIRI اپل بهتر کار می‌کند اما شکل‌های قابل تغییر واچ با رابط کاربری آن بسیار بهتر از دیگر رقباست. البته توانایی اپل واچ در برقراری تماس را نیز نباید از یاد برد زیرا بسیاری از افراد از این امکان بسیار استقبال کرده‌اند.
با اینکه ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Gear S می‌تواند تماس تلفنی انجام دهد و قیمت آن نیز تقریباً برابر با واچ اسپورت ۳۵۰‌دلاری است اما بسیار بزرگ و زشت است و به دلیل استفاده از سیستم‌عامل تایزن از اپ‌ها نمی‌تواند به خوبی پشتیبانی کند. مدل‌های دیگری مانند Moto360 (۱۸۰ دلار) و ال‌جی G Watch R (۲۴۹ دلار) با بدنه دایره‌ای هم هستند که طرفداران خود را دارند. اما با این حال به دلیل اندازه بزرگ و مردانه بودن آنها برای خانم‌ها و آقایانی با مچ دست کوچک، مناسب نیستند. تنها ساعت هوشمندی که از لحاظ زیبایی و ظاهر به اپل واچ نزدیک است ZenWatch از شرکت ایسوس با قیمت ۲۰۰ دلار است که به دلیل حاشیه اضافی از زیبایی بدنه فلزی آن کم کرده است.

سخن آخر
برای خرید ساعت هوشمند شما باید در انتها به تلفن همراه در جیب خود توجه کنید و با توجه به سیستم‌عامل آن که اندروید یا iOS است ساعت هوشمند مورد نظر خود را انتخاب کنید. زیرا اگر شما به اکوسیستم گوگل و اندروید عادت کرده باشید باید تلفن هوشمند خود را نیز تغییر دهید و حتی برای استفاده بهینه‌تر از امکانات ساعت و تلفن همراه خود از تمامی سرویس‌های یکی از این اکوسیستم‌ها استفاده کنید. البته با توجه به اینکه ساعت‌های هوشمند در ابتدای راه هستند و هنوز نسل‌های اولیه آنها در حال تولید است کاربردی بودن آنها هنوز جای سوال دارد. همه ما نسل‌های اول تلفن‌های هوشمند را به یاد داریم و می‌دانیم در ابتدای کار هنوز بسیاری از ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به بلوغ نرسیده‌اند و باید چند نسل از این محصولات تولید شوند تا بتوان از آنها استفاده مناسب کرد. ساعت هوشمند اپل هم با اینکه از ظاهری بسیار زیبا برخوردار است هنوز به بلوغ نرسیده است و بیشتر برای افرادی مناسب است که از ظاهر این ساعت لذت می‌برند و زندگی تکنولوژی‌محوری دارند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها