شناسه خبر : 4045 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

صالحی و مونیز نامزد جایزه صلح «نوبل»
index:1|width:50|height:20|align:right نوشت: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در فهرست نامزدهای دریافت جایزه صلح نوبل سال 2016 قرار گرفت. به گزارش «رویترز»، کریستین برگ هارپ ویکن رئیس موسسه تحقیقات صلح در «اسلو» گفت: ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا و علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که از نامزدهای کسب جایزه صلح نوبل در سال 2016 هستند، شانس زیادی برای دریافت این جایزه دارند. آنها به دلیل نقش‌شان در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در سال گذشته نامزد دریافت صلح نوبل شده‌اند. «ادوارد اسنودن» پیمانکار پیشین «آژانس امنیت ملی آمریکا» که اسناد محرمانه زیادی را در خصوص اقدامات غیرقانونی کشورش فاش کرده، از دیگر کسانی است که نامش در فهرست جایزه صلح نوبل 2016 قرار گرفته است.

معیار موفقیت سفر روحانی
index:2|width:50|height:20|align:right نوشت: برای پی ‌بردن به اهمیت سفر رئیس‌جمهور حسن روحانی به ایتالیا و فرانسه و مشخص ‌شدن جایگاه ایران، خوب است مروری بر سفر رئیس‌جمهور دولت‌های نهم و دهم به ایتالیا و بعضی کشورهای دیگر حتی کشورهای عربی صورت بگیرد. بی‌دعوت سفر کردن، خود را دعوت کردن، برخوردها و موضع‌گیری‌ها و اظهارات دون شأن ملت ایران، فقط بخشی از ویژگی‌های آن سفرها بود که موجب تحریم‌های بیشتر می‌شد. دولت یازدهم، تحریم‌ها را لغو کرد، اموال بلوکه‌شده را برگرداند و تحریم‌کنندگان را وادار به تکریم ملت ایران کرد، واقعیتی که در سفر رئیس‌جمهور روحانی به ایتالیا و فرانسه جلوه‌گر شد. این سفر، نشان داد که مسوولان ایران می‌توانند در اوج عزت و اقتدار وارد تعامل با جهان شوند.

احتمال انتشار فیلم تفنگداران بازداشت‌شده آمریکایی
index:3|width:40|height:20|align:right نوشت: علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در سخنرانی در صحن علنی مجلس با اشاره به دستگیری تفنگداران آمریکایی عنوان داشت: در چند ساعت اتفاقاتی که در آنجا افتاد، آمریکایی‌ها حقارت‌های وحشتناکی را تجربه کردند. فیلم‌های بسیاری از لپ‌تاپ‌ها و موبایل‌هایشان استخراج کردیم که اگر خباثت کنند، آنها را پخش می‌کنیم و حقارت‌شان صد برابر خواهد شد.... چهار بار با آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در این مدت اخیر درگیر شده‌ایم، اما تنها کشوری هستیم که بدون هیچ‌گونه واهمه اعمال حاکمیت می‌کنیم. در هیچ جای دنیا کشتی آمریکایی توقیف نمی‌شود، اما ما این کار را انجام دادیم. در جزیره فارسی که وسعتش به اندازه یک زمین فوتبال بوده و 130 کیلومتر از سواحل ما فاصله دارد، همواره حضور داریم.

سفر رم و فرانسه خنجری بر پیکر اقتصاد مقاومتی
index:4|width:50|height:20|align:right نوشت: محمدرضا نقدی فرمانده بسیج مستضعفین گفت: رخدادهای سفر رم و فرانسه خنجری بر پیکر اقتصاد مقاومتی بود، زیرا این اقدامات بر ضد اقتصاد مقاومتی است و در صورت استمرار آنها باید دانشگاه‌های فنی کشور را تعطیل کنیم... تحریم‌ها دولت و نظام اسلامی را به تسلیم کردن وادار نکرده است به همین علت دشمن از روش تحریم پرهیز و برای رسیدن به اهداف خود از روش دوستی استفاده می‌کند. وزیر خارجه ایران اسلامی علوم غربی را آموخته به همین علت همانند وزرای خارجه دیگر کشورهای غربی عمل می‌کند و علمی که از آن تحلیل امام راحل(ره) و رهبر انقلاب اسلامی برخاسته به او آموخته نشده است به همین علت نفوذ به راحتی در کشور رخ می‌دهد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها