شناسه خبر : 3366 لینک کوتاه

بریده روزنامه ها - ۳

تعدد نامزدهای اصولگرا باعثمی‌شود که آرای متراکم و چند‌برابری اصولگرایان به جای آنکه در یک بستر واحد ریخته و رودخانه‌ای غیرقابل عبور پیش روی مدعیان اصلاحات ایجاد کند

نگرانی کیهان از قدرت اصلاح‌طلبان
در یادداشتی به قلم حسین شریعتمداری نوشت: تعدد نامزدهای اصولگرا باعث می‌شود که آرای متراکم و چند‌برابری اصولگرایان به جای آنکه در یک بستر واحد ریخته و رودخانه‌ای غیرقابل عبور پیش روی مدعیان اصلاحات ایجاد کند، در چند بستر جداگانه جاری شده و به چند نهر قابل عبور تبدیل می‌شود. در این حالت آرای اصولگرایان اگرچه در مجموع «انبوه» است ولی از آنجا که به چند شاخه تبدیل شده است، می‌تواند برای مدعیان اصلاحات - حداقل در حد و اندازه پریدن به دور دوم- قابل رقابت باشد. اکنون باید از نامزدهای محترم اصولگرا پرسید، اگر حضور و ادامه گفتمان اصولگرایی را به حضور خود بر کرسی ریاست جمهوری ترجیح می‌دهید چرا و با کدام توجیه منطقی، شرعی و انقلابی صورت مساله را از حالت «چندکاندیدایی» به تک‌کاندیدا تغییر نمی‌دهید؟

جلیلی خود را به رهبری منتسب نکند
نوشت: پخش فیلم مستند دوم سعید جلیلی از سیما رویه خطرناک... تیم وی را به نمایش گذاشت. در این مستند؛ به کرات از جلیلی با عنوان نامزدی یاد شد که نزدیک‌ترین نامزد به مواضع رهبری است، به گفته افراد مصاحبه‌شونده در مستند، رهبری تنها مانده است و او یار رهبری است... اشتباه استراتژیک جلیلی و تیمش در چسباندن تام و تمام موضوع هسته‌ای، شهدای هسته‌ای و‌... و به رفراندوم گذاشتن این موضوع که با استقبال رسانه‌های بیگانه مواجه شده است، در مقایسه با اشتباه اخیر تیم وی فرعی محسوب می‌شود. عواقب متفاوت نشان دادن نسبت جلیلی به رهبری نشان‌دهنده نوعی ساده‌نگری و کمک کردن به پروژه غربی‌هاست تا برای نظام هزینه درست کنند و هزینه برد و باخت جلیلی در انتخابات را به پای رهبری بنویسند.

خواص گازانبر
در مطلب طنزی نوشت: یه شخصیت سیاسی داریم به اسم جناب آقای «روانپرت». ایشون عضو یک جبهه سیاسی در مریخ است که به علت ناپایداری در مواضع، دچار ضعف شدید بینایی در تشخیص اصلح از صالح شده‌اند. جناب روانپرت که به علت هوش سیاسی بالا، بعضاً با شخصیت فامیل دور در سریال کلاه‌قرمزی اشتباه گرفته می‌شود، اعلام کرد: بروبچ اون یکی سیاره نباید از کاندیدای ما حمایت کنن! مهم‌ترین خواص گازانبر اعلام شد: معمولاً افرادی که ادعا می‌کنند نقش آچار فرانسه را دارند، علاقه خاصی به گازانبر دارند. زیرا شخصیت آچار فرانسه دچار توهمات بالایی در باز کردن پیچ و مهره‌هاست و به همین خاطر هر کجا که آچار فرانسه کم میاره، سریعاً گازانبر وارد عمل می‌شه! مشکل اصلی این وسیله اینه که فرق بین موجودات زنده رو با پیچ و مهره تشخیص نمی‌ده.

رای ندادن برابر با جهنم
نوشت: سید‌احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد تاکید کرد: «چهره کاندیداها شفاف شده است؛ می‌خواهید اسلام پیغمبر را به دست کسانی بسپارید که از مزقان و مطرب و تار و تنبور حمایت می‌کنند یا کسانی که به دین و ایمان و تقوایشان اعتماد دارید‌. انتخابات هفته آینده مساله کوچکی نیست. این انتخابات یک عرصه عظیم امتحانی است. صراط قیامت است، لبه تیز شمشیر است. یک لبه آن شرکت نکردن در انتخابات است که اگر فردی شرکت نکند جهنمی قهری است، زیرا نسبت به سرنوشت پیامبر بی‌تفاوت بوده و لبه دیگر این است که در انتخابات شرکت کنیم اما بدون ارزیابی و نسنجیده، اسلام پیامبر را به دست فردی بسپاریم که در آینده خائن به پیغمبر اسلام (ص) شناخته شود که در این صورت هم مسوول خواهیم بود.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها