شناسه خبر : 3091 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

پاسخ بهزاد نبوی به شایعات

خاتمی عاقد مهناز افشار و پسر رامین

این هفته بسیاری از رسانه‌ها در انتظار اعلام نتایج مذاکرات ایران و قدرت‌های جهانی بودند. مذاکراتی که در میانه هفته به مذاکرات بلاواسطه ایران و ایالات متحده بدل شد. برخی از سایت‌های خبری از دستور ویژه باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا به دیپلمات‌های این کشور برای رسیدن به توافق در مذاکره با ایران خبر دادند

این هفته بسیاری از رسانه‌ها در انتظار اعلام نتایج مذاکرات ایران و قدرت‌های جهانی بودند. مذاکراتی که در میانه هفته به مذاکرات بلاواسطه ایران و ایالات متحده بدل شد. برخی از سایت‌های خبری از دستور ویژه باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا به دیپلمات‌های این کشور برای رسیدن به توافق در مذاکره با ایران خبر دادند. السفیر از این هم پا را فراتر گذاشته و مدعی شد: «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا از هم‌اکنون خود را آماده می‌کند تا در صورت دستیابی به توافق با تهران، در سال 2016 و در پایان دوره ریاست‌جمهوری خود به ایران سفر کند؛ شبیه همان اقدامی که «ریچارد نیکسون» در سال 1972 با سفر به چین انجام داد. سفر حسن روحانی به ترکیه نیز از اخبار مهم این هفته بود. پس از 18 سال یک رئیس‌جمهور ایران به آنکارا سفر کرد و در مراسم ادای احترام به مقبره آتاتورک نیز شرکت نکرد. این سفر با استقبال گرم رسانه‌های دو کشور مواجه شده است. از اخبار خواندنی هفته گذشته می‌توان به اقدامات عجیب‌وغریب رپر ایرانی در کانادا اشاره کرد. روزنامه جمهوری اسلامی در این‌باره نوشت: «شاهین نجفی، خواننده مستهجن‌خوان که سابقه اهانت مکرر به ارزش‌های ایرانی و اسلامی را در کارنامه خود دارد، در تازه‌ترین اقدام در حرکتی مشمئزکننده، شنبه در جریان کنسرتش در شهر تورنتو کانادا به همراه گروه موسیقی خود مقابل چشم تماشاگران برهنه شد! این خواننده مستهجن گفته است به نشانه همبستگی با زندانیان بند 350 برهنه شده است. این اقدام شنیع و منزجرکننده با واکنش‌های شدید در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.» باید دید این چهره شیفته توجه، برای جلب ‌توجه در گام بعدی چه اقدامی انجام خواهد داد. در هفته جاری مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به مقایسه دو دولت روحانی و محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت سابق پرداخته و آشکار کرده است که دولت جدید قانون‌مدارتر از دولت پیشین بوده است. در هفته پیش سیدمحمود علوی نیز مورد عنایت ویژه نمایندگان جناح اقلیت مجلس قرار گرفت و در نتیجه وزیر اطلاعات باید برای پاسخ به 21 پرسش نمایندگان چندین جلسه را در بهارستان سپری کند. رسانه‌ها در روزهای اخیر درباره رسیدگی به تخلفات دولتمردان پیشین نیز اخبار متعددی منتشر کردند. طبق گفته مسوولان قضایی دادگاه «م.ر» از مقامات ارشد دولت محمود احمدی‌نژاد به پایان رسید. با اعلام ختم رسیدگی به این پرونده از سوی هیات قضایی رسیدگی‌کننده رای باید ظرف مهلت قانونی یک هفته‌ای صادر شود. وکیل متهم پس از این جلسه وضعیت روحی موکلش را بد توصیف کرد.

اطلاع‌رسانی سریع به سبک سیما
این روزها سرعت در ارائه خبر یکی از مهم‌ترین عرصه‌های رقابت در رسانه‌های دیداری و شنیداری به شمار می‌رود. در این زمینه قاعدتاً دوستان جام‌جم‌نشین ادعاهای فراوانی دارند. با این حال بعضی از اقدامات این رسانه هر مخاطبی را به تعجب وا می‌دارد. به طور نمونه عصر ایران در خبری آورده است: «...صدا و سیما خبر حضور سیدحسن خمینی در جشن بخشش را با دو روز تاخیر پخش کرد. این در حالی است که به روایت «محمدعلی ابطحی» مادر یک شهید، قاتل فرزندش را به خاطر نوه بنیانگذار انقلاب بخشید و رسانه‌های داخلی و خارجی این مراسم را در چند روز گذشته به‌طور گسترده پوشش دادند. صدا و سیما همچنین سفر رئیس‌جمهوری به آنکارا را که بعد از حدود 18 سال انجام شد در اولویت چندم قرار داد اما در مقابل به بهانه عیادت رئیس دولت سابق از آیت‌الله مهدوی‌کنی با او گفت‌وگو و به صورت ویژه درباره حضور او گزارش تهیه کرد.» روزنامه جمهوری اسلامی هم این اقدام را «بهانه‌ای برای طرح افراد منزوی‌شده» عنوان کرد. به نظر می‌رسد که عزیزان مسوول در صدا‌وسیما هنوز تعریف درستی از سازمان عریض و طویل تحت امر خود ندارند و نمی‌دانند رقابت در پوشش خبر به چه معناست.

حمله شدید مصباح‌یزدی به رئیس‌جمهور
هفته گذشته محمدتقی مصباح‌یزدی، از اعضای مجلس خبرگان، به اظهارات چند روز پیش حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران پاسخ داد. او اعلام کرد: «برخی افراد عمامه به سر که دارای مسوولیت هستند، در واکنش به اجتماع مردم درباره بدحجابی و نگرانی علما از وضع دین و فرهنگ و تجمع روحانیت در فیضیه، آنها را کسانی معرفی می‌کنند که اسلام را نشناخته‌اند و آنها را متهم به توهم می‌کنند. باید از او پرسید مگر خود تو دینت را از کجا یاد گرفته‌ای؛ از فیضیه یا انگلستان؟» رئیس‌جمهور در روزهای میانی خردادماه در پاسخ به انتقاد برخی امامان جمعه که مدعی شده بودند «دولت اسلامی وظیفه دارد مردم را به بهشت ببرد حتی به زور شلاق» تاکید کرده بود: «برخی بیکار و دچار توهمات هستند و مدام غصه دین و آخرت مردم را می‌خورند، نه دین را می‌دانند چیست و نه می‌دانند آخرت چیست اما همیشه غصه آخرت را می‌خورند.» اظهارات مصباح با واکنش‌های بسیاری مواجه شد. با این‌ حال پاسخ علی جنتی وزیر فرهنگ کابینه بیش از بقیه واکنش‌ها پژواک یافت. اعتماد در این باره نوشت: «...علی جنتی این روزها حسابی خبرساز شده است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست صبحانه کاری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران اظهارات جالبی را مطرح کرد. او تاکید کرد: رئیس‌جمهور ما یک جمله می‌گویند و همین یک جمله را نمی‌توانند تحمل کنند. می‌گویند شما در انگلیس درس خوانده‌اید یا در قم؟...در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هنوز نمی‌دانیم که وایبر و واتس آپ را باید فیلتر کنیم یا نه؟ زمانی با ویدئو هم مشکل داشتیم که حل شد. حتی زمانی سر فکس هم حرف داشتیم. وقتی استاندار خراسان بودم آقای غرضی وزیر ارتباطات بودند. در آن زمان یکسری دستگاه فکس فرستاده بودند برای وزیران و استاندارها و نامه محرمانه هم همراهش بود که این فکس فقط در اتاق شما باشد و کس دیگری به آن دسترسی نداشته باشد. ظاهراً ما باید اول با هر پدیده نو مقابله کنیم و آب که از سرگذشت، آن را بپذیریم. همیشه می‌خواهیم 20 سال با دنیا فاصله داشته باشیم؛ لااقل همراه دنیا حرکت کنیم.»

پاسخ بهزاد نبوی به شایعات
در دو هفته گذشته و پس از آزادی بهزاد نبوی در ابتدای خردادماه شایعات زیادی درباره او در رسانه‌های مخالف و موافقش منتشر شده است. غلامعلی رجایی از مشاوران هاشمی‌رفسنجانی چند روز قبل به شرح ملاقات خود و بهزاد نبوی پرداخت و نوشت: «.... مهندس نبوی در حالی که می‌گفت همه ما در محضر خدا هستیم! یعنی در این فضا شنود کامل برقرار است! حرف‌های زیادی از وضعیت خود در این دوران سیاه پنج‌ساله گفت. البته حرف‌هایی را که می‌توانست بزند...مهم‌ترین نکته در حرف‌های این یار شهید رجایی این بود که می‌گفت در پرونده من در رژیم شاه مساله سه هزار نارنجک بود لذا برای زندان کشیدن توجیه و انگیزه داشتم اما برای این زندان که در نظام جمهوری اسلامی بود هیچ انگیزه‌ای نداشتم چون کاری نکرده بودم که برای آن می‌بایست به زندان بروم.» سایت‌های مشرق‌نیوز و... نیز اخباری را به نقل از او منتشر کرده بودند. در روزهای میانی هفته بهزاد نبوی در خصوص اخباری که پیرامون او در سایت‌های مختلف منتشر شده بود، توضیحاتی را ارائه داد. به گزارش انتخاب او در بخشی از این سخنان تاکید کرد: «مطالب سایت «مشرق» جز یک مورد همگی کذب محض بوده و مواضع خود سایت نامبرده است. تنها مورد نزدیک به واقعیت مطلب طنزگونه من مبنی بر اینکه «خوب است همه خفه شویم» و حذف تمام توضیحات قبل و بعد از آن بوده است... مطالب مندرج در وبلاگ برادر عزیزم غلامعلی رجایی در مورد اینکه «گاهی کتک هم نوش جان می‌کرده‌ام» صحیح نیست. در تمام دوران محکومیت نه‌تنها هرگز چنین اتفاقی نیفتاده، بلکه تمامی برخوردها محترمانه بوده است. ضمن تشکر و پوزش از این برادر عزیز، برخی مطالب منقول از اینجانب نیز دقیق و کامل نبوده است.»

خاتمی عاقد مهناز افشار و پسر رامین
سایت‌های خبری در آستانه نیمه شعبان خبر دادند، که سید‌محمد خاتمی -رئیس جمهوری اسبق ایران- صیغه عقد مهناز افشار سوپراستار سینما را با فرزند یک سیاستمدار دولت محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری سابق ایران خوانده است. از قرار معلوم محمدامین رامین، فرزند محمدعلی رامین معاون جنجالی مطبوعاتی وزیر ارشاد دولت دهم توسط خاتمی به عقد مهناز افشار در آمده است. طنز تاریخ اینکه فرزند پدری که خود را دشمن شماره یک سیدمحمد خاتمی می‌دانست، ترجیح داده است به‌یادماندنی‌ترین خاطره زندگی‌اش را با سیدمحمد خاتمی به یادماندنی‌تر کند. هنوز از حضور جناب محمدعلی رامین در این مراسم خبری منتشر نشده است. اما در صورت حضور حتماً چهره جناب رامین دیدنی بوده است.

دومین فرزند استاد هم به میدان آمد
در پی بروز برخی اعتراضات به حضور پروفسور «کلی جیمز کلارک» برای ارائه سخنرانی در مشهد و «همجنس‌باز» خواندن این فیلسوف آمریکایی از سوی عده‌ای، محمد مطهری -فرزند استاد شهید مرتضی مطهری- از بروز این تهمت‌ها و بی‌صداقتی‌ها انتقاد کرد. به گزارش ایسنا این استاد حوزه علمیه ضمن ارائه دلایل مستند مبنی بر گناه و غیراخلاقی دانستن همجنس‌بازی از سوی کلارک، به نقش موثر او در مواجهه با الحاد در غرب اشاره کرده و نوشته است: «متاسفیم که انقلابی که پیشقراول فرهنگی‌اش مطهری بود که با اعتماد به نفس کامل از مواجهه با اندیشه‌های جدید استقبال می‌کرد با حرکات ساده‌لوحانه عده‌ای به گونه‌ای معرفی می‌شود که گویی انقلاب اسلامی ما می‌خواهد با حرکات فیزیکی و تحریف و تهمت در مقابل اندیشه‌های غربی قد علم کند و فقط به کسانی مجال حرف زدن می‌دهد که خط سیاسی و فکری و دیدارها و ملاقات‌های آنان منطبق با ما و ارزش‌های ما باشد. ... این برادران که گمان می‌کنند اجازه صحبت به چنین فردی نباید داد و حتی یک ساعت سخنرانی او را برنمی‌تابند و آن را ترویج سکولاریسم می‌دانند دقیقاً برخلاف هدف خود عمل کردند زیرا کلارک را در ایران معروف کردند... نمی‌دانم چرا این برادران از یک طرف از اینکه یک فیلسوف غربی در سال قبل از ورود به ایران در وبلاگش بنویسد «اگر چه همجنس‌بازی غیراخلاقی، گناه و خلاف تعلیمات مسیحی است ولی باید برای همجنس‌بازان حقوقی در نظر گرفته شود»، چنین برمی‌آشوبند و راه را بر او می‌بندند و محل اقامتش را هم بی‌نصیب نمی‌گذارند، ولی زمانی که در برنامه 90، با چندین میلیون بیننده، جوانمردی به نام مسعود شجاعی صریحاً می‌گوید: مردم! فرزندان خود را به مدارس فوتبال نفرستید چرا که در برخی از مدارس فوتبال در ایران به وفور، نه همجنس‌بازی، بلکه تجاوز به کودکان پسر انجام می‌شود، این برادران به خیابان که نمی‌آیند هیچ، کوچک‌ترین پیگیری هم نمی‌کنند؟! متجاوزان ابتدا به کودکان به عنوان رفع خستگی آبمیوه حاوی مواد بیهوش‌کننده خورانده، و پس از تجاوز، فیلم را به آنان نشان داده و آنان را وادار به سکوت و تسلیم مجدد می‌کنند. این اعمال شنیع در برخی از 800 مدرسه فوتبال «مجاز» اتفاق می‌افتد و 200 مدرسه فوتبال «غیرمجاز» هم وجود دارد... آیا حتماً باید این مساله با رقبای سیاسی ارتباط پیدا می‌کرد و مثلاً در محل جهاد دانشگاهی اتفاق می‌افتاد تا پرچم غیرت دینی این برادران به اهتزاز درآید؟»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها