شناسه خبر : 20828 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

اگر مطهری زنده بود
نوشت: علی مطهری نماینده تهران در مجلس با اشاره به اولین دیدار خانواده شهید مطهری با آیت‌الله خامنه‌ای بعد از انتخاب ایشان به عنوان رهبری انقلاب گفت: رهبری در آن دیدار گفتند که اگر مطهری الان زنده بود خودش رهبر بود. او در پاسخ به این سوال که اگر شهید مطهری امروز زنده بود چه نظری درباره حصر داشت، گفت: من از عالم غیب خبر ندارم. البته اگر شهید مطهری زنده بود الان 96‌ساله بود. او در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان در مورد لباس شخصی‌ها نیز گفت: «من فکر می‌کنم به دلیل اینکه از ابتدا با اینها مخالفت جدی نشده الان به این شکل درآمدند و نوبت به افراد دیگر می‌رسد؛ بنابراین هنوز نتوانستند موضوع را ریشه‌کن کنند. من هم همیشه حتی قبل از دوره نمایندگی با این کارها مخالف بودم.»

واکنش امام به توهین به هاشمی
index:2|width:60|height:20|align:right نوشت: مرحوم محمدرضا توسلی از اعضای ارشد دفتر امام خمینی در پاسخ مجله «حوزه» وقتی پرسید «حضرت امام چگونه از اخبار و حوادث آگاه می‌شدند؟» گفت: «...امام رادیوهای بیگانه را گوش می‌کردند؛ آمریکا، انگلیس، اسرائیل و... گوش کردن به بعضی از رادیوها را برای مردم حرام می‌دانستند، اما خود آن حضرت برای آگاهی از چند و چون قضایا، گوش می‌کردند. حتی صحبت‌های شیخ‌علی تهرانی را، که از رادیو بغداد پخش می‌شد، گوش می‌کردند.» می‌فرمودند: «من شب‌ها برای شیخ‌علی دعا می‌کنم که خداوند او را از چنگال صدام و منافقین نجات دهد!» تا اینکه یک وقتی به آقای هاشمی‌رفسنجانی توهین بدی کرده بود، لذا از آن به بعد، فرمودند: «برای من هم دیگر جایز نیست گوش کنم!»

خاطره‌گویی مرعشی از زبان لاریجانی علیه احمدی‌نژاد
نوشت: حسین مرعشی پیرامون محمود احمدی‌نژاد گفت: احمدی‌نژاد دیگر هیچ حمایتی ندارد البته از قبلش هم حمایتی نداشت. احمدی‌نژاد فقط سرمایه بزرگی دارد که «اعتماد به نفس» است.  این سرمایه بزرگی است. یک روز آقای احمدی‌نژاد از آقای لاریجانی پرسیده بود که چه کسی را وزیر آموزش و پرورش بگذاریم که اعتماد به نفس را به دانش‌آموزان یاد بدهد؟ آقای لاریجانی به او پاسخ داده بود آن فردی که شما را بزرگ کرد، برای این جایگاه مناسب است. ... چون اعتماد به نفس بالایی دارید. این اعتماد به نفس و سرمایه  سیاسی و اجتماعی آقای احمدی‌نژاد است. البته هر چیزی که خداوند بخواهد رخ می‌دهد اما از لحاظ تحلیل واقعیت‌ها بازگشت احمدی‌نژاد امکان‌پذیر نیست و نهادهای مربوطه در مورد او و تیمش بسیار قاطع هستند.

منکر و ناامنی در جامعه
در سرمقاله خود به سخنان اخیر رئیس‌جمهور پرداخته است که در پایان آن، آمده بود: پرسش این است که منشاء اصلی و عمده امنیتی کردن جامعه در کجاست؟ پاسخ رئیس‌جمهور این است که اشاعه منکرها در جامعه موجب امنیتی کردن جامعه می‌شود. روحانی می‌گوید: «منکرهای امروز جامعه، فقر، اعتیاد، ریا و فساد است.» مسیر امنیتی کردن جامعه، خارج کردن آن از حاکمیت ضوابط و استقرار «روابط» در سلسله‌مراتب قدرت حاکم است. قانون در استقرار روابط بر ضوابط فراموش می‌شود و جامعه به ناامنی عادت می‌کند. شاید از مشکلات بزرگ نیروهای انتظامی ما یکی هم همین باشد که امروز جامعه به ناامنی عادت پیدا کرده است. جایگاه و مسوولیت نیروهای انتظامی در چنین رفتار عمومی بسیار حساس و خطیر می‌شود.


دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها