شناسه خبر : 19715 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه ها

دفاع از احمدی‌نژاد و حمله به روحانی
index:1|width:60|height:20|align:right نوشت: انصاف دهیم آیا رئیس دولت قبلی در طول هشت سال به اندازه یک سال اخیر و رئیس دولت فعلی به منتقدان انگ و برچسب نثار کرد؟ او نهایتاً به دشمنان ملت ایران در غرب می‌گفت آب را بریزید همان‌جایی که می‌سوزد اما اکنون به منتقدان دولت گفته می‌شود «بزدل، ترسو، بی‌سواد، مزدبگیر، تازه به دوران رسیده، افراطی، کاسب تحریم و...» آیا افکار عمومی نخواهند پرسید که غیر از بدگویی به دولت قبل یا برچسب زدن و وارونه‌نمایی منتقدان و کوشش برای انزوا و انفعال آنان، هنر خود شما چیست؟ اگر نه از قیمت گوجه باید پرسید و نه از برنامه هسته‌ای، بفرمایید که سوال از کدام حوزه عملکرد شما مباح و مجاز است؟ با کور باش و دور باش که نمی‌شود دهان پرسشگران عام و خاص را بست.

دفاع بد از رهبری
index:2|width:60|height:20|align:right در سرمقاله خود نوشت: آیت‌الله مصباح‌یزدی گفتند: خدا را شاهد می‌گیرم جامعه ما لیاقت چنین رهبری را ندارد... پیش از این رهبر انقلاب، در اعتراض به زیاده‌روی‌ها فرموده بودند: سرور، فقط خدای متعال است و به امر او در پیروی از عبودیت او بندگان صالح برجسته و معصومین علیهم‌السلام‌اند...امام خمینی نیز فرمودند: من با جرات مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول‌الله‌(ص) و کوفه و عراق در عهد امیرالمومنین‌(ع) می‌باشند...ما نگران دفاع بد از رهبری هستیم. اینکه کسانی درست برخلاف نظر خود رهبری اولاً وارد مباحث غیرضروری شوند و جامعه را مشغول حواشی کنند و ثانیاً به‌گونه‌ای از رهبری سخن بگویند که موجب توهین به مردم شود نه‌تنها خدمت به رهبری نیست بلکه تضعیف رهبری است.

تلاش برای شبیه‌سازی دولت روحانی و احمدی‌نژاد
index:3|width:60|height:20|align:right نوشت: شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی با برگزاری یک نشست اقتصادی کوشید تا فضای اقتصادی کنونی کشور را شبیه فضای چهار سال پیش جلوه دهد. در برنامه این تلویزیون انگلیسی با اشاره به کاهش قیمت نفت و افزایش قیمت دلار، چنین القا می‌شد که فضای اقتصادی در دولت حسن روحانی بار دیگر روزهایی شبیه به دولت محمود احمدی‌نژاد را تجربه می‌کند که با کاهش ارزش پول ملی، مردم بار دیگر به سوی بازار ارز سوق می‌یابند. کارشناسان این برنامه با اشاره به افزایش قیمت نان در ایران و تاکید بر اینکه نان از کالاهای پرمصرف در سفره‌های ایرانی است، نارضایتی مردمی در ایران را نیز پیش‌بینی می‌کردند. تحلیل‌هایی که با فضای عمومی موجود در ایران هیچ مطابقتی ندارد.

سکه‌های طلایی اعتدال
index:4|width:60|height:20|align:right نوشت: حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری در صفحه شخصی خود در توئیتر با بیان اینکه تصویب قطعنامه‌های پیشنهادی ایران در سازمان ملل از جمله «گفت‌وگوی تمدن‌ها و فرهنگ‌ها» و «جهان علیه خشونت و افراط‌گرایی» دو روی سکه ظرفیت‌آفرینی کشورمان در عرصه بین‌المللی محسوب می‌شود، بر ضرورت پیگیری و اجرایی شدن این قطعنامه‌ها در سطح جهانی تاکید کرد و نوشت: هرگونه تاخیر یا ناکامی در پیشبرد اهداف این قطعنامه‌ها به معنی وانهادن این ظرفیت بی‌نظیر ملی و بین‌المللی، خواهد بود... ترویج گفت‌وگو و مفاهمه و تعمیق درک متقابل فرهنگی-‌تمدنی، همراه با نفی هرگونه خشونت و افراط‌گری «سکه طلایی اعتدال» در عرصه جهانی است.


دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها