شناسه خبر : 11091 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

وعده‌های اقتصادی دولت

رئیس‌جمهور در اردبیل

حسن روحانی ساعتی پس از دریافت خبر رای مجلس به استیضاح در جمع علما، فضلا و طلاب استان اردبیل با تاکید بر محبوبیت رضا فرجی‌دانا در میان دانشگاهیان و دانشمندان کشور، از همگان به ویژه دانشجویان، استادان و صاحب‌نظران خواست به رای مجلس احترام بگذارند. رئیس‌جمهوری با تاکید بر ضرورت تعامل سه قوا با یکدیگر تصریح کرد: همه ما نمایندگان ملت هستیم و نباید این گونه امور بین قوا فاصله بیندازند.

صبح روز چهارشنبه در حالی که رضا فرجی‌دانا وزیر سابق علوم برای دفاع از عملکرد خود راهی مجلس می‌شد، حسن روحانی رئیس‌جمهور طبق برنامه‌ای که از پیش تعیین شده بود، به قصد ملاقات با مردم اردبیل و بازدید از این استان پایتخت را به مقصد اردبیل ترک کرد. حسن روحانی ساعتی پس از دریافت خبر رای مجلس به استیضاح در جمع علما، فضلا و طلاب استان اردبیل با تاکید بر محبوبیت رضا فرجی‌دانا در میان دانشگاهیان و دانشمندان کشور، از همگان به ویژه دانشجویان، استادان و صاحب‌نظران خواست به رای مجلس احترام بگذارند. رئیس‌جمهوری با تاکید بر ضرورت تعامل سه قوا با یکدیگر تصریح کرد: همه ما نمایندگان ملت هستیم و نباید این گونه امور بین قوا فاصله بیندازند. اصل استیضاح یک وزیر طبق قانون اساسی جزو حقوق مجلس شورای اسلامی است و نظر نمایندگان مجلس و رای اکثریت آنان، برای ما محترم است ... ما در این کشور اهداف بسیار مهمی پیش رو داریم و در عین حال دشمنان بسیار فراوانی در منطقه حساس ما و جهان اسلام وجود دارند و نباید به خاطر این‌گونه مسائل از هم فاصله بگیریم که نخواهیم گرفت. آقای دکتر رضا فرجی‌دانا از شخصیت‌های فرهیخته، اندیشمند، صاحب‌نظر و مدیر بودند و در دوران مدیریت‌شان بر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تلاش بسیار فراوانی برای گسترش علم، بالا بردن کیفیت و ایجاد و حفظ آرامش در سطح دانشگاه‌ها انجام دادند...از آقای دکتر نجفی که او را امروز به عنوان سرپرست وزارتخانه منصوب کردم می‌خواهم که مسیر بالا بردن کیفیت در دانشگاه‌ها، توسعه مسائل فرهنگی و اخلاقی و حفظ آرامش در سطح دانشگاه‌های کشور را ادامه دهد. فرجی‌دانا جزو وزرایی بود که با اصرار من این مسوولیت را قبول کرد. امیدوارم همه ما بتوانیم در مسیر و راهی که وظیفه ماست، انجام وظیفه کنیم.
رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر توان حکومت اسلامی در اداره کشور گفت: اینکه اکثر اقتصاددانان مطرح دنیا می‌گویند دولت یازدهم در کنترل تورم در شرایط تحریم کار بی‌سابقه‌ای را انجام داده است، یک افتخار برای کشور و مردم است؛ اینکه تورم ۴۵ درصد را به ۱۴ درصد برسانیم، یعنی ۳۱ واحد درصد را ظرف کمتر از یک سال بکاهیم، نه‌تنها در تاریخ ایران وجود ندارد، بلکه در تاریخ جهان نیز نظایر فراوانی ندارد. در آن زمان اقتصاددانان به من نامه نوشتند که این کار شدنی نیست و دولت به بی‌اعتمادی دامن نزند درحالی که ما وعده‌هایمان را بر اساس نظرات کارشناسی و طرح دیدگاه‌های صاحب‌نظران انجام دادیم و به قول و عهد خود عمل کردیم. رئیس‌جمهور در نشست توسعه و سرمایه‌گذاری در استان اردبیل در جمع کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این استان نیز با بیان اینکه تا پایان سال 13۹۵ تورم در کشور تک‌رقمی می‌شود، اعلام کرد: این کاهش نرخ خود کمک خواهد کرد تا کارآفرینان با اعتماد بیشتری به دولت فعالیت خود را سامان دهند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها