شناسه خبر : 10281 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

یک سیاهپوست دیگر نیز توسط پلیس کشته شد

اوج‌گیری اعتراضات فرگوسن

در جریان دهمین شب اعتراضات شهر فرگوسن، سه‌شنبه ۱۹ آگوست، یک مرد سیاهپوست به ضرب گلوله نیروهای پلیس کشته شد و این در حالی است که وزارت دادگستری آمریکا در نظر دارد تا تحقیقات گسترده‌ای را انجام دهد.

در جریان دهمین شب اعتراضات شهر فرگوسن، سه‌شنبه 19 آگوست، یک مرد سیاهپوست به ضرب گلوله نیروهای پلیس کشته شد و این در حالی است که وزارت دادگستری آمریکا در نظر دارد تا تحقیقات گسترده‌ای را انجام دهد. در شرایطی که هیات منصفه شهر فرگوسن ایالت میسوری آمریکا قرار بود چهارشنبه بیستم آگوست مدارک تیراندازی پلیس به یک نوجوان سیاهپوست آمریکایی را بررسی کند، موج ناآرامی‌ها، بازداشت‌ها و سرکوب معترضان ادامه دارد. نیروهای امنیتی مرتباً به خبرنگاران و فیلمبرداران و عکاسان می‌گویند که این منطقه را ترک کنند تا بازداشت نشوند. با این حال تعداد نامشخصی از خبرنگاران در بازداشت به سر می‌برند. با کشته شدن یکی از معترضان میسوری توسط نیروهای امنیتی، پرونده ناآرامی‌ها در فرگوسن پیچیده‌تر شده است. برخی مدارک حاکی از آن است که دارن ویلسون، مامور پلیس، به عمد به این نوجوان سیاهپوست شلیک کرده است و در آن زمان دست‌های این فرد به نشانه تسلیم بالا بود و هیچ سلاحی به همراه نداشته است.
در همین حال بازجویی از شاهدان محلی ادامه دارد و پلیس محلی و ماموران فدرال در حال جمع‌آوری اطلاعات هستند که در برخی موارد این اطلاعات با یکدیگر تناقض دارد و برخی شاهدان معتقدند در روز حادثه مایکل براون به حالت تهدیدآمیزی به سمت دارن ویلسون رفته است و برخی دیگر این ادعا را رد می‌کنند. این بازجویی‌ها در شرایطی ادامه دارد که اریک هولدر دادستان کل آمریکا روز چهارشنبه با مقامات اف‌بی‌آی که برخی از تحقیقات را انجام می‌دهند، دیدار کرد. طبق نتایج کالبد‌شکافی که به درخواست خانواده مقتول انجام شده به این نوجوان آمریکایی دست‌کم شش بار شلیک شده که یکی در صورت و یکی در بالای پیشانی بوده است. سه‌شنبه شب جی نیکسون فرماندار میسوری در اظهاراتی به خانواده براون تسلیت گفت و از ساکنان محلی درخواست کرد با خشونت و مردان مسلح مقابله کنند. او همچنین معترضان را به پیگرد قانونی تهدید کرد و گفت: «مسوولان در حال بررسی حوادث اخیر هستند. وظیفه آنها اجرای عدالت در خصوص مرگ مایکل براون است که باید جامع، درست و مناسب انجام شود و من از آنها درخواست کرده‌ام که این انتظارات را برآورده کنند.» این اظهارات در حالی مطرح شد که روز سه‌شنبه چند مایل آن طرف‌تر از فرگوسن، افسر پلیس سنت‌لوئیس مرد سیاهپوست 23ساله‌ای را هدف گرفت و کشت. همین امر به خشونت‌ها دامن زد و پلیس از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضان استفاده کرد. این افسر پلیس 52ساله بازداشت شده است و مدعی است این فرد با خود چاقو به همراه داشته و تهدید محسوب می‌شده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها