شناسه خبر : 43516 لینک کوتاه

کنگره جنجالی

آیا کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار تاثیرگذار بود؟

کنگره جنجالی

از روز شنبه تصاویر «نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار» آرام‌آرام فضای مجازی را پر کرد و با انتشار فیلم‌های بی‌حجابِ مهمانان کنگره در تهران، اظهار نظرهای تندوتیز مخالفان و موافقان به اوج خود رسید. اولین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در سالن اجلاس سران برگزار شد. در این مراسم همسران روسای جمهور بورکینافاسو، قرقیزستان، صربستان، همسر رئیس‌جمهور اسبق گینه، همسر رئیس‌جمهور اسبق نیجر، فرستاده ویژه بانوی اول جمهوری فدرال نیجریه، بانوی اول سابق سریلانکا و همسر رئیس حزب حاکم، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور سوریه، رئیس شورای مرکزی اتحادیه زنان ترکمنستان و همسر نخست‌وزیر ارمنستان حضور داشتند. زینب نصرالله دختر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز مهمان ویژه این مراسم بود.

دست‌اندرکاران این کنگره اعلام کردند هدفشان از برگزاری چنین مراسمی تغییر نگرش منفی ایران‌هراسی در دنیا بوده است. خبرگزاری تسنیم یکی از رسانه‌های نزدیک به دولت درباره این کنگره نوشته است: «در نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار، از سیاه‌نمایی علیه ایران در کشورهای مختلف و همچنین موانع حضور اجتماعی و قدرت‌یابی زنان در عرصه‌های مختلف انتقاد شد.»

 همایشی که قرار بود چهره ایران را در افکار عمومی جهان تغییر دهد نه‌تنها با انتقاد جدی رسانه‌ها و فعالان سیاسی ایرانی روبه‌رو شد، بلکه خبری از تحیر، حمایت و همراهی سایر کشورها هم نبود. این در حالی است که اخیراً بسیاری از کشورها نسبت به مسائل زنان در ایران موضع منفی گرفتند.