شناسه خبر : 31563 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (بین‌الملل)

مغز کارمندان سفارت آمریکا در کوبا تغییر کرده است

ایسنا نوشت: اسکن‌های پیشرفته مغزی از کارمندان سفارت آمریکا در کوبا که از بیماری شکایت داشتند، نشان‌دهنده تفاوت‌هایی در مغز آنها به نسبت آدم‌های عادی است. این یافته‌ها به قدری نیستند که علت یکسری حملات علیه سلامت کارمندان سفارت آمریکا در هاوانا را دقیقاً مشخص کنند؛ حملاتی که باعث شد تا دولت دونالد ترامپ، بسیاری از پرسنل سفارت را از کوبا فراخواند. دکتر راجینی ورما گفت: این تفاوت در اسکن‌های مغزی باعث شگفتی شد. بسیاری از این بیماران نوع خاصی از نشانه‌ها را داشتند و یک بی‌نظمی و ناهنجاری بالینی در این تصاویر دیده می‌شود. دکتر یان استون نیز گفته است: شواهد یافت‌شده از تغییرات مغزی این افراد تاییدکننده آسیب یا تخریب مغزی نیست.

زنی که سیاست ترامپ علیه ایران را هدایت می‌کند، کیست؟

خبرآنلاین به نقل از یک نشریه آمریکایی  به نفوذ یک زن به ترامپ اشاره کرد و نوشت که پرنفوذتر از جان بولتون و پمپئو، زنی است که سیاست‌های ترامپ درباره ایران را شکل می‌دهد. نشریه آتلانتیک نوشت: دونالد ترامپ سیاست سخت‌گیرانه‌ای را در قبال ایران اتخاذ کرده است و تعدادی از مشاوران نزدیک او هم بر این سخت‌گیری به مقدار زیاد تاثیر گذاشته‌اند ولی سخت‌گیری بر ایران به طور خاص به تعدادی از آنها مرتبط است. جان بولتون و مایک پمپئو دو چهره معروف در حمایت از سیاست فشار شدید بر ایران هستند، ولی در حقیقت مهم‌ترین عنصر شکل‌گیری این سیاست «سیگال ماندل کر» معاون وزارت خزانه‌داری است.

جنگ سیاسی اژدها و عقاب

دنیای اقتصاد نوشت: روابط آمریکا و چین در دوران زعامت «ترامپ» بر آمریکا و «شی» در چین همواره پرفرازونشیب بوده است. اگرچه تفاوت‌ها در مورد مسائل تجاری همچنان مهم‌ترین عامل اختلاف میان طرفین است، اما دو طرف آهسته و آرام لفاظی‌های تند و تیز خود را کنار گذاشته و از روابط دوجانبه با لحنی آرام‌تر سخن می‌گویند. اگرچه بسیاری تمایل دارند تا این لفاظی‌ها را «عبارات توخالی» تلقی کنند، اما قالب‌بندی پویایی‌های «بینادولتی» می‌تواند چنان تاثیرات عمیقی داشته باشد که حتی آحاد شهروندان و تمامیت قدرت سیاسی را در سطوح بالا تحت ‌تاثیر قرار دهد. نماینده ویسکانسین، نوشت که برای پیروزی در رقابت قدرت‌های بزرگ «ایالات‌متحده باید هنر گمشده جنگ ایدئولوژیک را از نو بیاموزد».

حمله الکترومغناطیسی به نیروگاه‌های برق ونزوئلا

ایران نوشت: به‌دنبال قطع برق گسترده و طولانی‌مدت در 19 ایالت از 23 ایالت ونزوئلا، دولت این کشور از وقوع یک «حمله الکترومغناطیسی» علیه خود خبر داد. قطع برق اغلب ایالت‌های ونزوئلا در حالی رخ داد که از چند ماه پیش مردم این کشور به‌طور جدی با این مساله دست و پنجه نرم می‌کنند. روز دوشنبه پس از قطع برق در کاراکاس و با خاموش شدن چراغ‌های راهنمایی، خیابان‌های این شهر با ترافیک شدیدی روبه‌رو شد و ازکارافتادن متروها هزاران نفر را در خیابان‌ها سرگردان کرد. در پی این بی‌نظمی‌ها جرج رودریگز، وزیر ارتباطات ونزوئلا، قطعی گسترده برق را «رخدادی ملی» یاد کرده و دلیل وقوع آن را وجود حمله‌ای الکترومغناطیسی خواند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها