شناسه خبر : 31562 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

ایرنا: مجلس سنای آمریکا صلاحیت «مارک اسپر» را برای تصدی وزارت دفاع این کشور تایید کرد.

فارس: «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از یک فروند زیردریایی بزرگ که به‌تازگی توسط این کشور ساخته شده بازدید کرده و به‌طور تلویحی از توسعه برنامه موشکی بالستیک و زیردریایی‌هایی با توانایی شلیک چنین موشک‌هایی خبر داد.

مهر: رئیس‌جمهوری فرانسه در دیدار با رئیس جدید کمیسیون اروپا در پاریس گفت با توجه به برنامه‌های ارائه‌شده وی، اروپا شاهد فصل جدیدی از تغییرات خواهد بود.

ایرنا: نیروهای امنیتی و پلیس نیجریه در ادامه اعتراضات مسالمت‌آمیز مسلمانان این کشور به وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی، با استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله جنگی با معترضان درگیر شدند.

ایسنا: زاهر حماده، بازپرس دادگستری در پرونده ربوده شدن امام موسی صدر و دو همراهش محمد یعقوب و عباس بدر حکم بازداشت غیابی ۱۰ متهم لیبیایی را صادر کرد. از جمله کسانی که حکم بازداشتشان صادر شده سیف الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی، عبدالله السنوسی و احمد رمضان الاصیبعی هستند.

ایرنا: پدافند ارتش سوریه حمله موشکی رژیم صهیونیستی به حومه درعا واقع در جنوب غرب سوریه را دفع کردند.

ایلنا: رئیس‌جمهوری آمریکا با اعطای مجوز محدود برای فعالیت هواوی در خاک این کشور موافقت کرد.

مهر: اتاق بازرگانی و صنایع آلمان با انتشار گزارشی اعلام کرد حجم مبادلات تجاری آلمان-انگلیس در نیمه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با گذشته کاهش پیدا کرده است.

مهر: نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که حاکمیت این کشور بر جولان اشغالی غیرقابل سازش است.

فارس: اعزام نظامیان آمریکایی به عربستان در راستای تلاش آمریکا برای نجات اعتبار از دست رفته تسلیحات آمریکایی توسط موشک‌ها و پهپادهای جنبش حوثی یمن است.

ایلنا: وزیر مشاور در امور خارجه امارات عربی متحده به عنوان عضو اصلی ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور در بحبوحه عملیات بازنشر نیروهایش یمن را ترک نخواهد کرد.

ایرنا: تارنمای کانادایی «فورکس لایو» از توقیف یک کشتی ماهیگیری روسیه از سوی کره شمالی خبر داد. طبق اعلام این تارنما، کره شمالی در تاریخ ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیر)، این کشتی و ۱۷ سرنشین آن را بازداشت کرد.

ایرنا: «خالد العبود» نماینده مجلس خلق سوریه تاکید کرد، آتش‌سوزی‌های پی‌درپی در مزارع کشاورزی این کشور در سال جاری بی‌سابقه است و هدف از آن ضربه زدن به ستون اقتصادی سوریه است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها