شناسه خبر : 24560 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

کشتار با مسلسل

در پی حمله مسلحانه به کلیسایی در تگزاس 27 نفر کشته شدند

کشتار با مسلسل

در پی حمله مسلحانه به یک کلیسا در جنوب ایالت تگزاس آمریکا دست کم 27 نفر کشته و 24 نفر دیگر زخمی شدند. در این حمله که در کلیسای «باپتیست اول» در شهر کوچک سادرلند اسپرینگز در نزدیکی شهر سن‌آنتونیو رخ داده است یک مرد مسلح وارد کلیسا شده و افرادی را که در آنجا مشغول انجام مراسم مذهبی بودند به گلوله بسته است. 

بر اساس اعلام پلیس محلی، قربانیان از 5 تا 72 سال سن داشته و زخمی‌ها نیز به بیمارستان منتقل شدند. دوین پاتریک کلی مهاجم 26ساله این حادثه پس از خروج از کلیسا با اتومبیل از صحنه فرار کرد اما در میان راه کنترل اتومبیل خود را از دست داد و تصادف کرد. پلیس جسد مظنون را در اتومبیل پیدا کرد ولی اعلام کرده مشخص نیست خودکشی کرده یا به ضرب گلوله کشته شده است. با وجود این، هنوز انگیزه ضارب از این حمله مشخص نشده است. این مهاجم در سال 2012 میلادی و زمانی که در نیروی هوایی ارتش خدمت می‌کرد به اتهام رفتار نامناسب و کتک زدن همسر و فرزند خود به 12 ماه زندان محکوم شده بود. روز دوشنبه پلیس همچنین از کشف سه قبضه تفنگ در خودرو مظنون خبر داد و گفت او مجوز مالکیت سلاح نداشته است. مقامات می‌گویند دوین پاتریک کلی، پس از زخمی شدن به‌دست یکی از ساکنان محلی مسلح که او را بعد از ارتکاب کشتار تعقیب کرده بود، تلفنی به پدرش گفت فکر نمی کند زنده بماند. رئیس پلیس تگزاس گفت: «این حمله انگیزه نژادپرستی نداشته و به خاطر اعتقادات دینی نبوده است.» اف‌بی‌آی و پلیس محلی در محل حادثه حضور پیدا کرده‌اند و شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده که دست کم 30 گلوله در این حمله شلیک شده است. رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که بالگرد و آمبولانس‌های امدادی برای انتقال مجروحان در محل حادثه حاضر شده‌اند. تیراندازی پیش از ظهر یکشنبه به وقت محلی و زمانی روی داد که جمعی از ساکنان محلی در داخل کلیسا مشغول دعا بودند. کشیش کلیسای «باپتیست اول» و همسرش که دخترشان در میان کشته‌شدگان این حادثه است، در زمان حادثه در محل حضور نداشتند. 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که به تازگی سفر آسیایی خود را شروع کرده است این حمله را عملی شرورانه توصیف کرد و گفت آمریکایی‌ها در کنار هم خواهند ایستاد. ترامپ اعلام کرد: «خدا یار و همراه مردم سادرلند اسپرینگز تگزاس، اف‌بی‌آی و ماموران قانون در صحنه هستند و من اوضاع را از ژاپن زیر نظر دارم.» او افزود: «ما در میان اشک و اندوه، قوی می‌ایستیم، کاملاً قوی.» این تیراندازی یک ماه بعد از کشتار لاس‌وگاس رخ می‌دهد. کشتاری که در آن   یک مرد مسلح از داخل هتلی در لاس وگاس به سوی تماشاچیان یک کنسرت موسیقی آتش گشود و ۵۸ نفر را کشت و صدها نفر را زخمی کرد که مرگبارترین حمله از این نوع در تاریخ معاصر آمریکا بود. 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها