شناسه خبر : 29235 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

باخبرگزاری‌ها (جهان)

تسنیم: وزارت دفاع آمریکا با درخواست فرماندهی مرکزی ایالات‌متحده مبنی بر استقرار نیروهای نظامی بیشتر در خلیج فارس مخالفت کرد.

ایلنا: امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، در گفت‌وگو با رادیو اروپا گفت که اتحادیه اروپا باید «ارتش حقیقی اروپا» را شکل دهد. وی گفت: «چنانچه یک ارتش حقیقی اروپایی را شکل ندهیم نخواهیم توانست از مرزهای اروپا حراست کنیم.»

ایسنا: ولیعهد عربستان مراسم کلنگ‌زنی هفت پروژه استراتژیک از جمله اولین رآکتور هسته‌ای این کشور را برگزار کرد.

مهر: ویکتور کلادوف رئیس هیات اعزامی از شرکت تسلیحاتی «روستک» روسیه به نمایشگاه هوایی «زوهای» چین، از نهایی شدن توافق مسکو و پکن در خصوص فروش جنگ افزارهای جدید خبر داد.

فارس: نمایندگی اتحادیه اروپا در قرقیزستان از مبادلات تجاری بین این اتحادیه و «بیشکک» به ارزش 458 میلیون یورو در سال 2017 خبر داد.

فارس: دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به صورت مختصر در پاریس دیدار خواهند کرد. سخنگوی کاخ ریاست‌ جمهوری روسیه به تاریخ دقیق این دیدار اشاره‌ای نکرد و صرفاً اطلاع داد که این دیدار در آینده به منظور گفت‌وگو درباره مسائل احتمالی دوجانبه برگزار خواهد شد.

تسنیم: امیر قطر با اشاره به اینکه کشورش آثار محاصره را تا حد زیادی پشت سر گذاشته است، تاکید کرد که امنیت و ثبات کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با خدشه وارد کردن به حاکمیت آنها برقرار نمی‌شود.

ایسنا: وزیر خارجه ترکیه درباره پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی مقتول واشنگتن پست گفت: هنوز برخی از اطلاعات درباره این پرونده را به اطلاع عموم نرسانده‌ایم.

مهر: هیات مساعدت سازمان ملل متحد برای عراق (UNAMI) و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، وجود ۲۰۲ گور دسته‌جمعی را در استان‌های نینوا، کرکوک، صلاح‌الدین و الانبار واقع در مناطق شمالی و غربی عراق تایید کرده‌اند حال آنکه احتمالاً شمار گورهای دسته‌جمعی از این نیز بیشتر است.

ایسنا: رئیس هیات اعزام شده از شرکت روستک روسیه در نمایشگاه هوایی «جوهای» چین اعلام کرد، روسیه و چین قراردادهایی را در خصوص فروش تسلیحات امضا کرده‌اند که قرار است در عملیات‌های زمینی، هوایی و دریایی استفاده شوند.

ایلنا: دادستانی کل استان دیاربکر ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد ۲۴ نفر به ظن حمایت مالی از گروه تروریستی داعش در ۱۱ استان این کشور دستگیر شدند. عملیات نیروهای ترکیه علیه فعالان تامین مالی گروه تروریستی داعش و ترانسفر پول به کشورهای سوریه، لبنان، عراق، اندونزی و لیبی برای حمایت از این گروه، در ۱۱ استان انجام شد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها