شناسه خبر : 35691 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

ایسنا: شورای امنیت آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل را مامور کرد فرستاده ویژه صلحی را برای لیبی تعیین کند. گوترش گفت: در ساختار جدید بر ما لازم خواهد شد کاندیدای جدیدی را معرفی کنیم و در این راستا باید طبق روال با شورای امنیت رایزنی کنیم.

ایرنا: بحران همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا که همگان آن را متوجه سوءمدیریت دونالد ترامپ می‌دانند، اکنون با جان باختن بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مبتلایان به این ویروس در آمریکا، ترامپ را در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ در تنگنای بیشتری قرار داده است.

فارس: دولت «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اعلام کرده که قصد دارد مهاجرانی از یونان و به‌ویژه اردوگاه واقع در جزیره «لسبوس» را در کشور خود پذیرا باشد. برنامه برلین پذیرش 1500 پناهجوی واجد شرایط در اردوگاه‌های یونان است.

ایسنا: مجله «ساینتیفیک امریکن» سه‌شنبه جو بایدن را تایید کرد تا اولین تاییدیه ریاست‌جمهوری در تاریخ ۱۷۵ساله این نشریه رقم بخورد. سردبیران این مجله آمریکایی سرشناس گفتند که احساس «اجبار» برای انجام این کار داشتند چراکه اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در رد علم، از تغییرات آب و هوایی یا ویروس کرونا، جان ده‌ها هزار آمریکایی را گرفته است.

تسنیم: رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد، شانس کشتن رئیس‌جمهور سوریه را داشته‌اند اما به‌علت مخالفت وزیر دفاع سابق آمریکا در نهایت این اقدام انجام نشده است.

ایرنا: «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در نشست هیات دولت، با توضیح معیارهای خود در عزل و نصب‌های اخیر نهادهای مالی، پولی و اقتصادی این کشور، این اقدامات را قانونی اعلام کرد.

فارس: وزیر دفاع هند طی سخنرانی در مجلس این کشور از شکست مذاکرات با چین در رفع تنش‌های مرزی به دلیل عدم ارائه پیشنهادهای قابل قبول خبر داد.

ایسنا: شبکه خبری بلومبرگ با انتشار گزارشی در خصوص برنامه هسته‌ای عربستان مدعی شد که برنامه ریاض در زمینه انرژی اتمی با وعده همکاری آژانس نظارتی سازمان ملل و نیز مساعدت چین تقویت می‌شود.

ایرنا: «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن از طرف‌های درگیر در این کشور خواست که گزینه صلح را انتخاب کنند و به جنگ پایان دهند.

فارس: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با پرداختن به موضوع فروش جنگنده «اف-35» به امارات به کنگره این کشور توصیه کرد برتری نظامی رژیم صهیونیستی در غرب آسیا باید همواره حفظ شود.

دراین پرونده بخوانید ...