شناسه خبر : 35291 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (بین‌الملل)

جزئیاتی جدید از لحظات نخست بازداشت جرج فلوید

تسنیم نوشت: تصاویر دوربین نصب‌شده روی لباس پلیس که لحظات اولیه بازداشت جرج فلوید را نشان می‌دهد، در روزنامه دیلی‌میل انگلیس درز پیدا کرده است. فیلم ویدئویی منتشرشده تصاویر مربوط به لحظات اولیه بازداشت را نشان می‌دهد که به وسیله دوربین نصب‌شده روی لباس ماموران پلیس مینیاپولیس ضبط شده است. تصاویر ضبط‌شده نشان می‌دهد توماس لین یکی از ماموران پلیس که متهم به قتل جرج فلوید است، به سوی خودرو وی حرکت می‌کند و سپس با انگشت اشاره‌اش به پنجره طرف راننده می‌زند و سپس بلافاصله اسلحه‌اش را به روی فلوید که غیرمسلح بوده، می‌کشد. فلوید نیز بلافاصله التماس می‌کند که پلیس شلیک نکند.

 

آمریکا: جنگ لیبی برنده‌ای ندارد

ایسنا نوشت: مشاور امنیت ملی آمریکا با هشدار درباره اینکه تشدید تنش‌ها در لیبی منافع واشنگتن و هم‌پیمانانش در دریای مدیترانه را تهدید می‌کند، خواهان خلع سلاح در سرت و الجفره شد. رابرت اوبراین گفت: ما به‌شدت با دخالت‌های نظامی خارجی در لیبی از جمله اعزام مزدوران خارجی یا نظامیان بازنشسته از سوی برخی کشورها به لیبی مخالفیم. تلاش مستمر برخی کشورهای خارجی برای سوءاستفاده از درگیری لیبی و احداث پایگاه نظامی دائم یا تلاش برای سلطه بر منابع مردم لیبی، تهدیدی خطرناک برای امنیت منطقه و تجارت جهانی است. این کاملاً مشخص است که این درگیری برنده‌ای ندارد. دونالد ترامپ تماس‌هایی را با رهبران جهان درباره لیبی داشته است.

 

ادعای ترامپ درباره انفجار بیروت رد شد

ایرنا نوشت: مقام‌های وزارت دفاع آمریکا ادعای زودهنگام «دونالد ترامپ» که انفجار مهیب بیروت پایتخت لبنان را ناشی از «حمله» احتمالی از طریق انفجار بمب خوانده بود، رد کردند. شبکه سی.ان.ان به نقل از «سه مقام وزارت دفاع آمریکا» که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کرد که نمی‌دانند ترامپ درباره چه چیزی حرف می‌زند. ترامپ در کنفرانسی خبری در کاخ سفید با این پرسش روبه‌رو شد که آیا وی «مطمئن» است که انفجار لبنان «یک حمله بوده و حادثه نیست؟» و پاسخ داد: با توجه به انفجار، به نظر می‌رسد که این‌گونه باشد. ترامپ با اشاره به اینکه با ژنرال‌های آمریکایی تشکیل جلسه داده، افزود: به نظر می‌رسد که آنها احساس می‌کنند یک حمله باشد. بله، نوعی بمب بود.

 

گفت‌وگوی اشرف غنی و عمران‌خان

ایلنا نوشت: «اشرف‌ غنی»، رئیس‌جمهوری افغانستان و «عمران‌خان»، نخست‌وزیر پاکستان، طی تماسی تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند. دو طرف طی این تماس درباره روند صلح، تحولات اخیر و تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور گفت‌وگو کردند. دفتر نخست‌وزیری پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که اشرف غنی طی تماس تلفنی با عمران‌خان فرا‌رسیدن عید سعید قربان را تبریک گفته و درباره وضعیت حاکم ناشی از شیوع ویروس کرونا به بحث و تبادل نظر پرداخته است. عمران‌خان طی این تماس همچنین گفت که صلح در افغانستان برای پاکستان بسیار حائز اهمیت است. نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به سازوکارهای مختلف میان دو کشور برای توسعه روابط، بر اهمیت همکاری مشترک جهت تقویت همکاری‌های دوجانبه تاکید کرده است.

دراین پرونده بخوانید ...