شناسه خبر : 34317 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

ایسنا: وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، شبه‌نظامیان طالبان افغانستان به تعهداتشان تحت توافقی که سال جاری میلادی با آمریکا امضا کردند، پایبند نبوده‌اند.

ایرنا: شیوع ویروس کرونا سبب شده است بخش گردشگری چین به روش‌های جدیدی نظیر معرفی زنده مناطق دیدنی، تعریف تورهای خاص انفرادی و خانوادگی و ایجاد زیرساخت‌های هوشمند جهت کنترل تعداد بازدیدکنندگان مراکز گردشگری از طریق فروش و نوبت‌دهی آنلاین بلیت روی آورد.

تسنیم: دولت آلمان اقدام علیه حزب‌الله را به تنهایی انجام نداد بلکه به عنوان عضوی از منظومه حامی رژیم صهیونیستی این کار را انجام داد؛ اقدامی که تنها اهداف صهیونیست‌ها و ایالات متحده را تحقق می‌بخشد و برای آلمان تبعات منفی خواهد داشت.

فارس: یک اندیشکده آمریکایی مدعی است دولت کره شمالی تاسیسات جدیدی را نزدیک فرودگاه بین‌المللی پیونگ‌یانگ بنا کرده که به برنامه موشکی بالستیک این کشور مرتبط است.

فارس: وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه از کشته شدن یک نظامی آمریکایی در منطقه کردستان عراق خبر داد.

ایلنا: دولت آمریکا بنا دارد توافقی جهانی را برای حفاری در ماه شکل دهد. روسیه در میان کشورهای عضو این توافق نخواهد بود.

ایسنا: دفتر امور هنگ‌کنگ در چین معترضان این دولت‌شهر را مورد انتقاد قرار داد و آنها را «ویروس سیاسی» دانست که به دنبال استقلال هستند. همچنین هشدار داد، این دولت‌شهر هرگز روی آرامش را نمی‌بیند مگر آنکه معترضان خشونت‌طلب همگی حذف شوند.

ایرنا: ژاپن قصد دارد به دلیل آنچه نگرانی از شیوع گسترده کرونا خوانده است مهاجران بازداشتی را آزاد کند.

ایلنا: دولت وفاق لیبی از انجام ۲۴ حمله هوایی به پایگاه هوایی الوطیه طی ۲۴ ساعت گذشته و انهدام مهمات نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی خبر داد.

ایرنا: دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا برخلاف وعده خود برای استفاده از ماسک حفاظتی در سفرها به سایر ایالت‌های این کشور، در جریان سفر به ایالت آریزونا حاضر به استفاده از ماسک نشد.

ایلنا: اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) و دپارتمان امنیت ملی ایالات متحده در گزارشی مشترک که اوایل سال میلادی منتشر کردند به ایالت‌های این کشور هشدار دادند که روسیه ممکن است در پوشش مشاوران سیاسی تلاش کند در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ مداخله کند.

تسنیم: چین نمونه موشک تازه‌ای را راهی فضا کرده که در برنامه فضایی پکن برای تاسیس یک ایستگاه فضایی و فرستادن فضانورد به سطح ماه نقشی کلیدی ایفا خواهد کرد.

دراین پرونده بخوانید ...