شناسه خبر : 33595 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

ایسنا: وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای هشدار داد به هر حمله و تجاوزی از سوی نیروهای ترکیه در حومه حلب پاسخ خواهد داد.

فارس: خبرگزاری آمریکایی گزارش داد که ترکیه چهار هزار نیروی وابسته به داعش و القاعده در سوریه را در حمایت از دولت وفاق ملی لیبی به این کشور اعزام کرده است.

ایرنا: نمایندگان کنگره آمریکا پس از اعلام آمارهای ضد و نقیض پنتاگون از آسیب مغزی نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد هنگام حمله موشکی ایران، از وزارت دفاع این کشور خواستند در این باره شفاف‌سازی کند.

ایرنا: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه گذشته با تاکید بر قطع همکاری‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی گفت: تا زمانی که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها از طرح «معامله قرن» دست برندارند، ما نیز کوتاه نخواهیم آمد.

تسنیم: قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق، ترور را پروژه دشمنان و نشانه شکست سیاست‌های آنها دانست و از ورود پول‌های کثیف رژیم امارات برای فتنه‌افکنی در عراق خبر داد و گفت: اولین پروژه تروری که در عراق برای آن برنامه‌ریزی شده بود، ترور مقتدی صدر بود.

ایسنا: اردوغان در گفت‌وگوی تلفنی با پوتین حمله سوریه به سربازان ترکیه در ادلب را ضربه‌ای بر تلاش‌های مشترک برای برقراری صلح در سوریه اعلام کرد.

ایلنا: طالبان روز سه‌شنبه گذشته آمریکا را به سنگ‌اندازی در مسیر مذاکرات صلح متهم کرد. این در حالی است که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، پیشتر گفته بود که طالبان برای مذاکرات صلح از خود جدیت نشان نمی‌دهد و باید نشان دهد که می‌تواند از سطح خشونت‌ها بکاهد.

تسنیم: یک منبع امنیتی یمنی از دور جدید ناآرامی در استان سقطری یمن با حمایت امارات از گروهی از افراد مسلح وابسته به دولت عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن خبر داد.

ایرنا: بازنشر مقاله نیویورک‌تایمز از سوی «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات در حمایت از «معامله قرن» با عنوان «هربار فلسطینیان نه گفتند، ضرر کردند» در صفحه شخصی وی در شبکه اجتماعی توئیتر، خشم گسترده فلسطینیان را برانگیخت.

ایلنا: مقام‌های آگاه اسرائیلی و آمریکایی خبر دادند که مسوولان ارشد آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی دسامبر گذشته در یک نشست سه‌جانبه و «محرمانه» در کاخ سفید درباره همکاری علیه ایران با یکدیگر گفت‌وگو و رایزنی کرده‌اند.

فارس: یک روزنامه قرقیزی با اشاره به دریافت محموله مشکوک توسط مقامات سفارت آمریکا در «بیشکک» از افزایش تامین مالی اپوزیسیون قرقیزستان توسط غرب خبر داد.

ایلنا: طرف‌های درگیر در لیبی توافق کردند تا ترک مخاصمه را به آتش‌بس پایدار بدل کنند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها