شناسه خبر : 32802 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (بین‌الملل)

تداوم شکنندگی اقتصاد جهان در سال آینده

دنیای اقتصاد نوشت: موسسه رتبه‌سنجی مودیز، یکی از سه موسسه معتبر رتبه‌سنجی جهان، پیش‌بینی خود از اقتصاد دنیا در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرده است. مودیز در این گزارش با اشاره به اینکه رشد اقتصاد جهان در سال جاری میلادی کندترین رشد از رکود سال ۲۰۰۹ تاکنون بوده است، پیش‌بینی کرد که به دلیل افزایش ریسک‌هایی که شرایط اعتبارات را تهدید می‌کند، اقتصاد جهان همچنان در وضعیتی شکننده باقی خواهد ماند. در این گزارش آمده است: «خطرات رکود در اروپا و آمریکا همچنان در سطح بالایی باقی خواهد ماند و در چین ایجاد تعادل داخلی همچنان چالش‌هایی را در زمینه حفظ رشد اقتصادی به‌دنبال خواهد داشت.»

شکایت دزد آمریکایی از پلیس و گوگل

خبرگزاری مهر نوشت: دزد مسلحی که از بانکی در ایالت ویرجینیای آمریکا ۱۹۵ هزار دلار سرقت کرده بود به علت افشای اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی‌اش که منجر به دستگیری وی شد، شکایت کرد. به گزارش ان‌بی‌سی‌نیوز، دزد یادشده که ۲۴ساله بوده از گوگل و پلیس به علت جمع‌آوری اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی خود شکایت کرده و مدعی شده این داده‌ها خصوصی است و گوگل و پلیس حق جمع‌آوری آنها را نداشته‌اند. پلیس می‌گوید به طور قانونی به اطلاعات یادشده دسترسی یافته، زیرا خود این دزد گزینه به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی خود با گوگل را در سرویس نقشه گوگل انتخاب کرده است.

سختگیری‌های عجیب چین بر مسلمانان اویغور

عصر ایران نوشت: انتشار اسناد دولتی چین از «شست‌وشوی ذهنی» مسلمانان اویغور ساکن در اردوگاه‌های «سین کیانگ» حکایت دارد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، مسلمانان ساکن این اردوگاه‌ها پشت درهای بسته نگهداری می‌شوند، اینترنت کنترل‌شده دارند و آزادی رفت و آمد برای آنها وجود ندارد. بر اساس یکی از این اسناد، مسلمانان به صورت مداوم -حتی زمان استفاده از توالت- تحت کنترل هستند. در سند دیگری می‌خوانیم: کارکنان اردوگاه باید از دوستی و صمیمیت افراد ساکن این کمپ‌ها جلوگیری کنند. این کار از «تبانی»های احتمالی جلوگیری می‌کند. چین از این مراکز به عنوان «اردوگاه‌های کارآموزی» نام می‌برد.

موزه هنر اختصاصی زنان در آمریکا

ایسنا نوشت: موزه هنر «بالتیمور» در ایالات متحده اعلام کرده که از سال ۲۰۲۰ به بعد فقط آثار هنری هنرمندان زن را خریداری می‌کند. به گزارش سی‌ان‌ان، مسوولان این موزه در حالی این تصمیم خود را رسماً اعلام کردند که در حال حاضر تنها چهار درصد از آثار مجموعه‌های این موزه به هنرمندان زن تعلق دارد. بودجه خرید آثار هنری موزه هنر «بالتیمور» در سال آینده حدود دو میلیون دلار است. به عنوان بخشی از برنامه‌های جدید موزه هنر «بالتیمور» در سال ۲۰۲۰، دست‌کم ۲۰ نمایشگاه مختلف از هنرمندان زن سبک‌های گوناگون در این موزه برگزار خواهد شد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها