شناسه خبر : 30702 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (جهان)

ایرنا: رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند: «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به زودی سفر رسمی به اسلام‌آباد انجام می‌دهد.

مهر: فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که این اتحادیه درصدد کمک ۲۰۰ میلیون یورویی به فلسطین است.

فارس: وزیر دفاع روسیه از افزایش آمادگی رزمی پایگاه‌های نظامی این کشور در تاجیکستان و قرقیزستان جهت جلوگیری از ورود شبه‌نظامیان از افغانستان به آسیای مرکزی خبر داد.

ایلنا: طبق نظرسنجی انجام‌شده توسط سی‌ان‌ان، محبوبیت «جو بایدن» در میان دموکرات‌ها برای نامزدی این حزب در انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده، افزایش یافته است.

مهر: ارتش رژیم صهیونیستی از استقرار سامانه گنبد آهنین در سرتاسر اراضی اشغالی فلسطین خبر داده است. این در حالی است که ارتش صهیونیستی مسافت مجاز برای ماهیگیری فلسطینیان در آب‌های غزه را نیز شش مایل کاهش داده است.

فارس: یک رسانه ترکیه‌ای از تجهیز «پ‌ک‌ک» به موشک‌های آمریکایی «استینگر» و «اسپایک» ساخت رژیم اسرائیل و برگزاری نشستی در تل‌آویو خبر داد.

تسنیم: معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای مرکزی و جنوب آسیا در دیدار با مقامات پاکستانی اظهار کرد: واشنگتن مدرکی ندارد که نشان دهد، هند از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌کند.

ایلنا: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که از هر دو آمریکایی یک نفر مخالف طرح رئیس‌جمهوری آمریکا برای ساخت دیوار در مرز این کشور با مکزیک است.

فارس: صدراعظم آلمان شایعات روزهای اخیر درباره کناره‌گیری از سمت خود پیش از پایان دورانش در سال 2021 را رد کرد.

ایسنا: ابراهیم کالین، سخنگوی نهاد ریاست‌جمهوری ترکیه و جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند. طرفین در این گفت‌وگو روابط آنکارا-واشنگتن، خرید اس-۴۰۰ توسط ترکیه و خرید اف-۳۵ و تحولات لیبی را مورد بررسی قرار دادند.

ایلنا: دولت سریلانکا پس از حمله‌های تروریستی اخیر در این کشور دسترسی به شبکه‌های اجتماعی را قطع کرده بود.

مهر: کاخ سفید می‌گوید گزارش‌ها درباره بررسی احتمال افزودن جنبش اخوان‌المسلمین مصر به لیست تروریستی آمریکا صحت دارد.

ایسنا: سفیر روسیه در سازمان ملل گفت، خلع سلاح اتمی کره شمالی به تضمین‌های الزام‌آور حقوقی تمامی پنج کشور دائم شورای امنیت سازمان ملل و لغو تحریم‌ها نیاز دارد.

ایلنا: دادگاه بریتانیا درباره آینده بنیانگذار وب‌سایت ویکی‌لیکس تصمیم‌گیری می‌کند. دادگاه بریتانیا قرار است حکم «جولیان آسانژ» را به خاطر نقض مفاد توافق آزادی مشروط صادر کند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها