شناسه خبر : 8522 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

صنعت فولاد به کاهش هزینه‌ها می‌اندیشد

۲۰۱۳ سال بقا برای فولادسازان

بر اساس گزارش جدید سایت ارنست و یانگ با عنوان «فولاد جهانی: یک دنیای جدید، یک استراتژی جدید»، فولادسازان امسال برای بقا و همچنین حفظ موقعیت خود برای رشد در آینده نیاز خواهند داشت تا بر روی بازسازی و حفظ ارزش تمرکز کنند.

بر اساس گزارش جدید سایت ارنست و یانگ با عنوان «فولاد جهانی: یک دنیای جدید، یک استراتژی جدید»، فولادسازان امسال برای بقا و همچنین حفظ موقعیت خود برای رشد در آینده نیاز خواهند داشت تا بر روی بازسازی و حفظ ارزش تمرکز کنند. این گزارش سالانه می‌گوید در سال جاری مازاد ظرفیت فولاد در سطح جهان به عنوان بزرگ‌ترین مساله برای این بخش باقی خواهد ماند. با این حال انتظار می‌رود محیط عملیاتی از سال2014 بهبود پیدا کند. مایک الیوت، رئیس فلزات و معدن جهانی ارنست و یانگ می‌گوید: فولادسازان نیاز خواهند داشت بر روی کاهش هزینه‌های استراتژیک و ارزیابی ساختار سرمایه مطلوب تمرکز کنند. این گزارش همچنین فرض ارزش‌افزایی ادغام عمودی برای این بخش را مورد سوال قرار می‌دهد. مایک الیوت می‌گوید: « امسال چالش بزرگ فولادسازان، این است که چگونه از لحاظ هزینه رقابتی شوند و در عین حال ارزش تشکیلات خود را حفظ کنند.» به‌رغم افزایش تقاضای فولاد و حذف برخی از ظرفیت‌های فرسوده فولادسازی در سال 2012، در حال حاضر سطح ظرفیت اضافی بیش از حد بزرگ‌تر از ظرفیت 12 ماه پیش قرار دارد، که این به دلیل رشد مداوم در ساخت تسهیلات جدید فولادسازی است.
در این بخش نرخ استفاده از ظرفیت کمتر از 80 درصد باقی‌مانده است، که انتظار می‌رود از سال 2014 به سطح پایدارتری افزایش یابد. پی‌یر منگرز، مدیر ‌اجرایی خدمات مشاوره‌ای و راهبران فلزات و معادن در ارنست و یانگ، لوکزامبورگ، اضافه می‌کند: «بعید است امسال در تقاضای جهانی فولاد به اندازه کافی بهبودی حاصل شود تا از ظرفیت جدید تجاوز کند. این در ترکیب با نوسانات مداوم در هزینه مواد اولیه، بقای تولیدکنندگانی را که هزینه‌های بالاتری دارند به چالش خواهد کشید. با این حال، ادامه بسته شدن ظرفیت‌های فرسوده، هزینه بالای کارخانه‌های فولادسازی و افزایش نرخ رشد تقاضا، بایستی به بهبود سود‌دهی این بخش در سال‌های 2014 و 2015 منجر شود.»
آیا ادغام عمودی خوب است؟
در سال‌های اخیر، بسیاری از فولادسازان معادن مواد خام را با زنجیره تامین خود ادغام کرده‌اند؛ به باور آنها این کار با از بین بردن نوسانات در هزینه‌های مواد خام، باعث حفظ ارزش خواهد شد. با این حال تحلیل جدید سایت ارنست و یانگ حاکی از این است که همیشه ممکن است این به بهبود ارزش تشکیلات موسسه منجر نشود. منگرز می‌گوید: عقل متعارف حکم می‌کند کل ارزش موسسه با یکپارچگی عمودی کسب‌و‌کار بهبود پیدا کند، اما تجزیه و تحلیل ما نشان می‌دهد این مورد برای هر نوع کسب‌و‌کاری لزوماً صدق نمی‌کند. «فولادسازان باید به طور انتقادی اقدام به ارزیابی ارزشمند بودن ادغام عمودی کسب‌و‌کار خود کنند و اینکه آیا جداسازی می‌تواند با‌ارزش‌تر باشد یا نه. آنها بایستی جایگزین‌هایی را برای مدیریت هزینه و تامین مواد خام خود در نظر بگیرند.»
ضرورت کاهش هزینه‌های استراتژیک
شرایط بازاری ضعیف به معنی این است که کاهش هزینه برای بقا و رشد فولادسازان در آینده ضروری است. اقداماتی که توسط فولادسازان برای کاهش هزینه‌های عملیاتی صورت گرفته است عبارتند از: کاهش حجم تولید کارخانه‌های زیان‌دیده برای تثبیت قیمت فولاد و مقابله با عرضه اضافی در بازار، آموزش مجدد نیروی انسانی و لغو و یا کاهش قراردادهای عرضه.
بهینه‌سازی ساختار سرمایه و تخصیص در دنیای جدید
منگرز می‌گوید حاشیه سود پایین و قیمت‌گذاری فرار محصولات فولادسازان، برای آنها محیط عملیاتی بسیار متفاوتی را ایجاد کرده است، در عین حال چالش‌های نقدینگی کوتاه‌مدت نیز وضعیت اعتباری و پرداخت بدهی‌هایشان را تهدید می‌کند. منگرز در پایان نتیجه‌گیری می‌کند: فولادسازان نیاز دارند بررسی کنند که آیا آنها ساختار سرمایه مناسبی را برای بقا و حفظ موقعیت رشد خود دارند یا نه. انتظار داریم امسال تمرکز بیشتری بر روی مدیریت سرمایه صورت گیرد، که می‌تواند شامل ایجاد گزینه‌ها، افزایش سرمایه و عدم سرمایه‌گذاری در دارایی‌های غیر‌راهبردی باشد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها