شناسه خبر : 41821 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

نمره دیپلماسی

رئیسی: سیاست همسایگی تقویت می‌شود

نمره دیپلماسی

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه هفته پیش هیات دولت به مذاکرات سران کشورهای ضامن روند آستانه و دیدار با روسای جمهور روسیه و ترکیه اشاره کرد و گفت: بحمدالله حرکتی که در زمینه تقویت سیاست همسایگی در دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، از سوی دولت مردمی آغاز شده در حال نتیجه دادن است. در دیدارهای دوجانبه، هم آقای پوتین و هم آقای اردوغان بر اجرای توافقات صورت‌گرفته با کشورمان مُصِر بودند که این مساله پیگیری مجدانه دستگاه‌های مربوطه را می‌طلبد.

رئیسی ضمن تبریک موفقیت‌های چشمگیر دانش‌آموزان کشورمان در المپیادهای بین‌المللی، به دانش‌آموزان مدال‌آور، معلمان و فعالان نظام آموزشی کشور، با تاکید بر لزوم استمرار حمایت‌های دولت از دانش‌آموزان مستعد برای تکرار موفقیت‌ها، از وزیر آموزش‌وپرورش خواست زمینه را برای ارتقای علاقه‌مندی و تحصیل دانش‌آموزان نخبه در رشته‌های علوم انسانی هم فراهم کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری مراسم میهمانی ۱۰کیلومتری در روز عید غدیر تصریح کرد: این اقدام ارزشمند که جلوه باشکوهی از آوردن غدیر به متن جامعه و خانواده است، الگوی بسیار خوبی برای مناسبت‌ها و دیگر مفاهیم ارزشمند دینی خواهد بود که جامعه را در برابر بسیاری از تهاجمات مخرب ضددینی مصون خواهد کرد.

رئیسی در ادامه سخنان خود ضمن تاکید بر ضرورت گفت‌وگوی مستمر مسوولان دستگاه‌های اجرایی با مردم و پاسخ به سوالات افکار عمومی، خطاب به مسوولان این دستگاه‌ها گفت: لازم است در تبیین اقدامات و عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود فعال‌تر و جدی‌تر عمل کنید. این حق مردم است که از اقدامات و روندها در دستگاه‌های اجرایی اطلاع کامل داشته باشند.