شناسه خبر : 35542 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (سیاسی)

ایلنا: محمدحسین کروبی فرزند مهدی کروبی درباره حضور مهدی کروبی در منزل شیخ قدرت‌‌الله علیخانی و دیدار با اعضای مجمع روحانیون مبارز و تعدادی از کنشگران سیاسی، با بیان اینکه گشایش‌هایی در یک ماه اخیر برای پدرم ایجاد شده است، تصریح کرد: چون حصر بسیار طولانی شده، نهادهای امنیتی تصمیم گرفتند که این گشایش‌ها انجام شود.

فارس: محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، گفت: ممکن است اصلاح‌طلبان حتی از بین کاندیداهای اصولگرا هم یک نفر را که مقداری با آنها نزدیک‌تر است انتخاب کنند ولی اصولگراها هیچ موقع این کار را نمی‌کنند.

ایلنا: علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه کارکردهای جدید مرکز پژوهش‌ها یاری‌رسان کمیته امداد خواهد بود، گفت: با توزیع صحیح ثروت، فقر در کشور به سوی نیستی می‌رود.

ایرنا: محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: بازتعریف رجل سیاسی، مشروط کردن نامزدها به داشتن مدرک کارشناسی ارشد و لزوم ارائه برنامه از سوی آنان از ویژگی‌های طرح جدید است.

ایرنا: حسن غفوری‌فرد فعال سیاسی اصولگرا درباره شخصیت‌های اصولگرا که احتمال دارد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوند، گفت: محمدباقر قالیباف و علی لاریجانی از کسانی هستند که حضور دارند. خیلی‌ها علاقه دارند که علی‌اکبر ناطق‌نوری هم حضور داشته باشد اما او نخواهد آمد. عزت‌الله ضرغامی و سعید جلیلی به احتمال زیاد نامزد خواهند شد. حزب موتلفه اسلامی هم در حال بررسی حضور با نامزد مستقل است. همچنین احتمال دارد مهرداد بذرپاش هم جزو داوطلبان باشد.

خبرآنلاین: محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: این احتمال وجود دارد که اعضای شورای نگهبان با بررسی شرایط موجود و عبرت از گذشته، سنت و روش بررسی صلاحیت‌ها را نسبت به ادوار قبل تغییر دهند.

تسنیم: علی موسوی عضو کمیسیون صنایع مجلس از طرح نمایندگان برای خودرودار کردن خانواده‌های کم‌درآمد و دهک‌های پایین جامعه خبر داد و گفت: این طرح هم به نفع دهک‌های پایین جامعه است و یکی از اصلی‌ترین نیاز آنها را تامین می‌کند و از طرفی هم موجب رشد تولید و اشتغال‌زایی در خودروسازی می‌شود.

تسنیم: کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران گفت: دانشگاه باید با درس گرفتن از مکتب حضرت زینب(س)، با فضای ناامیدی در جامعه مقابله کند.

دراین پرونده بخوانید ...