شناسه خبر : 23737 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها

مهر: هاشمی‌شاهرودی با حکمی احمد وحیدی را به‌ عنوان رئیس دفتر خود در مجمع تشخیص منصوب کرد. وحیدی پیشتر وزیر دفاع بوده است.

ایلنا: رئیس دفتر رئیس‌جمهور کشورمان تاکید کرد در تعیین مسوولان تفاوت جنسیتی قائل نیستیم اما بانوان باید مراحلی را طی کنند تا به مسوولیت بالاتر برسند.

ایسنا: وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار کرد: در تلاش هستیم اگر شرایطش فراهم شود از بانوان در جایگاه استانداران استفاده کنیم.

ایرنا: وزیر خارجه جیبوتی که ریاست نشست اتحادیه عرب در سطح وزیران خارجه این اتحادیه را بر عهده داشت، مدعی دخالت ایران در امور کشورهای عربی شد. جیبوتی در پی تنش میان ایران و عربستان روابط سیاسی‌اش با تهران را قطع کرده است.

ایسنا: سفیر جمهوری عراق در تهران با تاکید بر لزوم اخذ روادید برای زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: امکان ورود به عراق بدون داشتن ویزا و گذرنامه معتبر وجود ندارد و انجام این کار غیرقانونی است.

ایسنا: یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانس خبری خود پس از نشست افتتاحیه شورای حکام در وین گفت: آژانس از زمان امضای توافق هسته‌ای تاکنون، پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای این کشور را راستی‌آزمایی کرده است. ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی پایبند بوده است. 

ایلنا: در پی استعفای علی‌اصغر احمدی؛ اسماعیل جبارزاده که از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، سمت استانداری آذربایجان شرقی را بر عهده داشت، با حکم وزیر کشور به عنوان معاون جدید سیاسی وزارت کشور منصوب شد.

ایلنا: اسکای‌پرس گزارش داد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، برای دیدار با رئیس اقلیم کردستان عراق به اربیل رفته است و محور این دیدار برگزاری همه‌پرسی برای جدایی اقلیم کردستان از عراق است درحالی‌که ایران این تصمیم را برخلاف چارچوب‌های قانونی می‌داند.

مهر: علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب گفت: هیچ بیگانه‌ای حق ندارد که از مراکز نظامی ما بازدید کند زیرا این مراکز جزو مناطق ممنوعه است و کاملاً حریم امنیتی به حساب می‌آید.

ایسنا: وزیر اسبق امور خارجه استرالیا گفت: نگرانی‌های آمریکا در مورد خاورمیانه دلیل نمی‌شود که توافق هسته‌ای را برهم بزند، آنها اگر از این توافق بیرون بروند با اقدام متقابل ما مواجه خواهند شد.

ایرنا: رئیس‌جمهور در حکمی حسام‌الدین آشنا و علی جنتی را برای یک دوره دوساله به عنوان «نماینده رئیس‌جمهور در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما» منصوب کرد.

 

دراین پرونده بخوانید ...